برگزیده ها

مازندمجلس: فروش گروه خودروسازی فولکس واگن در سال گذشته به حدود ۱۰.۷ میلیون خودرو رسید که به این ترتیب این شرکت را بالاتر از تویوتا، به رتبه بزرگترین خودروساز جهان رساند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، فروش گروه خودروسازی فولکس واگن در سال گذشته به حدود ۱۰.۷ میلیون خودرو رسید که به این ترتیب این شرکت را بالاتر از تویوتا، به رتبه بزرگترین خودروساز جهان رساند.

روزنامه بیلدام‌سانتاک گزارش داد که تولید بالاتر برندهای این گروه خودروسازی که شامل برندهای لوکس آئودی و پورشه هم می‌شود باعث شد که درآمد این شرکت برای اولین بار در تاریخ از ۲۲۰ میلیارد یورو هم فراتر رود. این در حالیست که رکورد درآمد قبلی این شرکت در سال ۲۰۱۶ با ۲۱۷ میلیارد یورو به‌دست آمده بود.

در سال ۲۰۱۶ که اولین سال کامل پس از ماجرای رسوایی کلاهبرداری فولکس واگن در ارتباط با آلودگی هوا بود، فروش این گروه خودروسازی با ۳.۸ درصد افزایش به ۱۰.۳ میلیون خودرو رسید که عامل مهم آن افزایش دو رقمی فروش در چین و سود بالای فروش در اروپا بود.

ماه گذشته تویوتا اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۱۷ با برندهای تویوتا، لکسوز، دای‌هاتسو و ه‌اینو، ۱۰.۳۵ میلیون خودرو بفروشد که ۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ بیشتر است.

اما در ایالات متحده مدیر ارشد فروش شرکت فولکس واگن در آمریکا شمالی با کاهش شدید فروش این خودروساز از سمت خود استعفا داد.

فولکس واگن در چهارشنبه گذشته اعلام کرد که فروش خودروهای این شرکت در ایالات متحده ۵.۲ درصد در سال گذشته رشد داشته است. اما پس از این‌که با اولین افت فروش ماهیانه سال ۲۰۱۷ خود در ماه نوامبر مواجه شدند فروش این شرکت در ماه دسامبر سقوطی ۱۹ درصدی کرد.

فولکس گذشته تویوتا خودرو میلیون برندهای اولین خودروسازی متحده اعلام افزایش ایالات خودروساز گزارش بالاتر درآمد میلیارد