برگزیده ها

مازندمجلس: یک تحلیل‌گر ارشد کامرزبانک می‌گوید که تاجران نفت باید انتظار این را داشته باشند که قیمت‌های نفت در ماه‌های پیش‌رو حداقل ۱۵ درصد سقوط کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یک تحلیل‌گر ارشد کامرزبانک می‌گوید که تاجران نفت باید انتظار این را داشته باشند که قیمت‌های نفت در ماه‌های پیش‌رو حداقل ۱۵ درصد سقوط کند.

قیمت‌های نفت در حال حاضر به بیشترین مقادیر خود از اواسط ۲۰۱۵ تا کنون رسیده‌اند. در این زمان پیش‌بینی‌های کوتاه مدت یا تخمین این که قیمت‌ها افت خواهند کرد، در هفته‌های اخیر به کمترین میزان خود از فوریه تا کنون رسیده است.

اما ایگن وین‌برگ، رئیس تحقیقات کالا در کامرزبانک به سی‌ان‌بی‌سی گفت: قطعا بازار بیش از حد داغ شده است و به احتمال زیاد قیمت‌ها در ماه آینده اصلاح خواهد شد.

وین‌برگ گفت: من انتظار دارم قیمت نفت حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد در ماه‌های پیش‌رو سقوط کند چرا که بر اساس داده‌های اصلی موجود، چنین رشد قیمتی توجیه‌پذیر نیست.

در مقابل در ماه دسامبر بانک‌های بزرگ آمریکا، گلدمن ساکز و مورگان استندلی با اشاره به تاثیر فراتر از انتظار تمدید توافق کاهش تولیدات اوپک، پیش‌بینی خود از قیمت نفت در ۲۰۱۸ را بالا بردند.

انتظار حداقل قیمت‌ها پیش‌رو وین‌برگ ماه‌های کامرزبانک قیمت‌های سی‌ان‌بی‌سی