برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن بی اساس خواندن خبرسازی رسانه های صهیونیستی درباره وقایع اخیر ایران، از برگزاری نشست مشورتی ایران و سه کشور اروپایی درباره «برجام» خبر داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مقامات آلمان از شما دعوت کرده اند که در خصوص وقایع اخیر در ایران به آلمان سفر کنید، اظهارداشت: براساس صحبت های انجام شده، توافق کردیم با توجه به اهمیتی که این روزها برجام دارد و به خصوص باتوجه به سیاست های مخرب آمریکا، نشست مشورتی بین ایران و سه عضو اتحادیه اروپا در مورد برجام انجام شود.

وی ادامه داد: برخی از رسانه ها به خصوص رسانه های اسرائیلی تلاش کردند در این زمینه خبرسازی کنند که این خبرسازی ها بی اساس و بی مبناست.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: برخی در خارج از کشور تلاش کردند سوء استفاده کنند؛ این واقعیت است که در ایران، مردم برخلاف متحدین منطقه حق دارند که اعتراض و نظر و انتقاداتشان را مطرح کنند.

ظریف تصریح کرد: البته انتقاد و اعتراض به صورت مسالمت آمیز حق مردم بوده و با خشونت هم فرق دارد؛ مردم نشان دادند ضمن اینکه اعتراض را حق خود می دانند، خشونت را نمی پذیرند و بر نمی تابند.

وی افزود: آمریکایی ها تلاش کردند از این حرکت برای اهداف خود سوء استفاده سیاسی کنند، دیدیم حتی با وجود اعمال فشاری که در شورای امنیت کردند و روش های نامناسبی که وجود داشت، چگونه منزوی شدند و همه کشورها به جای این که درمورد مسائل مورد نظر آن ها صحبت کنند درخصوص ضرورت حفظ برجام و امتناع از دخالت در امور داخلی صحبت کردند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: این کشورها در شورای امنیت سازمان ملل از اینکه بخواهند این موضوع را بهانه ای برای استفاده اهداف سیاسی خود کنند، ابراز نگرانی کردند و براساس تمام گزارش هایی که از جاهای مختلف حتی در داخل آمریکا نوشته شد و همچنین آنطور که تلویزیون های آمریکایی گفتند، این جلسه نشان داد که گرایش دولت جدید واشنگتن در سطح جهانی گرایشی منزوی است.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی ایران، نظامی مبتنی بر مردم است و ما قدرت، اقتدار، پیشرفت و خود را مدیون مردم می دانیم و به جد اعتقاد داریم که مردم ولی نعمت ما هستند.

وی در پایان تصریح کرد: دولت بیش از همه نگران وضع و معیشت مردم است و تلاش می کند که در این زمینه علاوه بر تلاش، نظرات مردم را بشنود؛ البته آنها راه خود را از خشونت و اغتشاش جدا کردند.

ایران برجام خشونت اعتراض استفاده خارجه اهداف آمریکایی سیاسی اینکه شورای مشورتی کشورها منزوی امنیت گزارش تصریح رسانه ادامه آمریکا براساس زمینه خبرسازی آلمان خبرنگاران همچنین البته