برگزیده ها

مازندمجلس: تلویزیون چین گزارش داد که تیم‌های نجات همچنان در تلاش‌ هستند تا شعله‌های آتش نفت‌کش ایرانی‌ که دو روز پیش در سواحل شرقی چین با یک کشتی حمل غلات چینی تصادف کرد را تحت کنترل درآورند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، تلویزیون دولتی چین(سی سی تی وی) امروز گزارش داد که تیم‌های نجات همچنان در تلاش‌ هستند تا شعله‌های آتش نفت‌کش ایرانی‌ای را که دو روز پیش در سواحل شرقی چین با یک کشتی حمل غلات چینی تصادف کرده است، تحت کنترل درآورند. نیروی دریایی آمریکا هم به عملیات جستجو برای ۳۲ خدمه نفت‌کش پیوسته است.

وی با اشاره به گفته‌های متخصصان موجود در تیم‌های نجات، اعلام کرد: نگرانی‌ها هر لحظه در این مورد بیشتر می‌شود که با داغ‌تر شدن جهنم آتش، هر لحظه ممکن است نفت‌کش منفجر و غرق شود.

هنوز میزان آسیب‌های زیست‌محیطی و اندازه لکه نفت نشت شده از کشتی مشخص نشده است، اما این فاجعه پتانسیل آن را دارد که به بدترین فاجعه نفتی پس از سال ۱۹۹۱ که در آن ۲۶۰هزار تن نفت در سواحل آنگولا نشت کرد، تبدیل شود.

نیروی دریایی آمریکا یک هواپیمای نظامی خود را برای کمک در جستجوها در منطقه‌ای به وسعت ۳۶۰۰ مایل دریایی مربع (۱۲۳۵۰ کیلومتر مربع)، ارسال کرده است اما در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که هنوز هیچ‌یک از خدمه گم شده نفت‌کش را پیدا نکرده است.

 چین ۴ کشتی نجات و ۳ کشتی پاکسازی به منطقه ارسال کرده است درحالی که کره‌جنوبی یک کشتی و یک هلیکوپتر را برای کمک فرستاده است.

نفت‌کش سانچی ایران که ۱۳۶۰۰۰ تن نفت فوق سبک را به کره‌جنوبی منتقل می‌کرد با یک کشتی باری چینی که غلات را از آمریکا به چین حمل می‌کرد تصادف کرد.

 شرکت پتروشیمی هانوها توتال، که قرار بود این محموله نفتی را دریافت کند، اعلام کرد که به دنبال راه‌هایی برای جایگزین کردن نفت از دست رفته می‌باشد.

سخنگوی این شرکت گفت که گزینه‌های پیش روی این شرکت، استفاده از ذخایر نفتی خود شرکت، درخواست از ایران برای ارسال یک محموله دیگر و یا استفاده از محصولات تقطیرات نفتی قطر است.

 این نفت که تنها تحت دمای مشخصی مایع است، حتی در شرایط مایع هم بی‌رنگ و کاملا بدون بو است و به همین خاطر لکه‌های سطحی آن اصلا قابل شناسایی نیست و مدیریت و محدود کردن آن بسیار دشوار است.

اداره دریانوردی شانگهای اعلام کرد که این سانحه باعث هیچ‌گونه تاثیری بر ترافیک ورودی و خروجی بندر شانگهای، که یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین بنادر جهان است، نشده است و ترافیک بنادر رودخانه یانگ‌تسه هم به صورت نرمال در جریان است.

نفت‌کش ایران اعلام آمریکا گزارش دریایی ارسال شانگهای استفاده ترافیک بنادر سواحل محموله می‌کرد تلویزیون تصادف فاجعه همچنان کره‌جنوبی نیروی