برگزیده ها

مازندمجلس: برنامه پایش شب گذشته رانت حاصل از افزایش تعرفه واردات که نصیب چند وارد کننده خودرو شده را مورد بحث قرار داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، سرانجام بعد از تأخیر ۶ ماهه در توقف ثبت سفارش واردات خودرو که یک حباب قیمتی را در بازار خودرو ایجاد کرده بود، جدول جدید تعرفه‌های خودروهای وارداتی منتشر شد ، تعرفه هایی که رانتی میلیاردی برای وارد کنندگان ایجاد کرد .

برنامه پایش شب گذشته رانت حاصل از افزایش تعرفه واردات را که نصیب چند وارد کننده خودرو شده را افشا کرد . کیا داوود اسفندیاری مجری این برنامه گفت : سالانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خودرو به کشور وارد می شود . در حال حاضر به دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات، قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته به طوری که در برخی خودروها رشد ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی را شاهد هستیم.

عده ای از وارد کنندگان خودرو که تعداد آنها  ۹ نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی حدود ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است.

هنوز خبری از سامانه حقوق نجومی نیست

مجری برنامه پایش با بیان اینکه طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم دولت موظف بود که سامانه اعلام حقوق مدیران را راه اندازی و حقوق مدیران را در معرض دید عموم قرار دهد، تصریح کرد: تاکنون ۲۹۳ روز از سال گذشته و دولت هیچ اقدامی در این باره نکرده است .

اسفندیاری با بیان اینکه مردم مطالبه گر و پیگیر قول های مدیران هستند، گفت: مثلا مردم از من می پرسند که هفته گذشته حقوق مدیری که در تهران نشسته و به شرکت نمی رود ، اعضای هیئت مدیره ای که در چند جا سرکار هستند و بازنشستگان را گفته اید و مسئول مربوطه قول پیگیری داده تاکنون چه شده است .

خودروی یک پتروشیمی زیر پای زن یکی از مدیران یک هلدینگ

مجری برنامه پایش در این برنامه با اشاره به نیاز جامعه و کشور به شفافیت وشفاف سازی گفت: اکنون خودروی یک پتروشیمی زیر پای زن یکی از مدیران سابق یک هلدینگ اقتصادی است و آن خودرو در اختیار خانواده آن مدیر است و آن را به بیت المال نمی دهند .

مجری برنامه پایش در این برنامه اشاره کرد که رویکرد برنامه شفافیت است و تخلفات را افشا می کند .

برنامه خودرو تعرفه افزایش مدیران واردات گذشته سفارش میلیاردی اینکه سامانه تاکنون خودروی شفافیت اشاره پتروشیمی اکنون میلیون خودروهای ایجاد بازار رانتی کنندگان میلیارد اسفندیاری خودروها تعداد