برگزیده ها

مازندمجلس: پس از این که وال‌استریت با رشد اقتصادی قدرتمند و ریسک‌پذیری بالای سرمایه‌گذاران، بهترین شروع خود در طول بیش از ۱۰ سال را به دست آورد، سهام آسیایی به سوی بالاترین رکوردهای خود حرکت کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، امروز دوشنبه پس از این که وال‌استریت با رشد اقتصادی قدرتمند و اشتهای بالای سرمایه‌گذاران برای ریسک‌پذیری بالا، بهترین شروع سالیانه خود را در طول بیش از یک دهه به دست آورد، سهام آسیایی به سوی بالاترین قله‌های تاریخی خود حرکت کرد.

شاخص گسترده سهام آسیا اقیانوسیه که در هفته قبل با ثبت برترین عملکرد خود در طول بیش از ۶ ماه، ۳.۱ درصد جهش کرده بود، ۰.۱ درصد دیگر به ارزش خود افزود.

این شاخص که به ۵۸۸.۰۷ واحد رسیده است، فاصله خود را با رکورد همیشگی ۵۹۱.۵۰ واحدی که در نوامبر ۲۰۰۷ ثبت شده بود، بسیار کاهش داده است.

شاخص پی‌اس‌آی فیلیپین هم رکورد زده است درحالی‌که شاخص سهام استرالیا به یک رکورد ۱۰ ساله دیگر رسید.

نیکی ژاپن به علت تعطیلات رسمی در این کشور بسته بود اما هفته گذشته به بالاترین سطح خود از ۱۹۹۲ تا کنون رسید.

تحلیل‌گر بانک آمریکایی مریل لینچ، با پیش‌بینی این‌که اقتصاد جهانی امسال می‌تواند ۴ درصد یا بیشتر رشد کند، گفت: این رشد هماهنگ اقتصاد جهان است که باعث شد درآمدها و بازار سهام در سال گذشته رشد کنند و اقتصاد جهان با حداکثر توان موتور خود به ۲۰۱۸ وارد شده است.

او اضافه کرد: این رشد باعث شده است که مدل‌های سهام و اوراق ما همچنان نشان‌دهنده سود باشند و پیش‌بینی درآمدها در سطوح بالاتری انجام شود.

گزارش روز جمعه مشاغل آمریکا نتوانست این چشم‌انداز را تغییر دهد.

درحالی‌که در این گزارش تولید مشاغل به سطح پیش‌بینی‌ها نرسید، با توجه به پایین ماندن نرخ بیکاری و نشانه‌هایی کوچک از فشارهای مربوط به تورم که می‌تواند باعث این شود که بانک مرکزی شتاب بیشتری به سیاست سفت‌وسخت کردن بازار خود بدهد، همچنان می‌تواند گزارش مثبتی برای بازار سهام تلقی شود.

در بازار ارز، دلار پس از این که هفته‌هایی نزولی را سپری کرد، امروز فعلا بدون تغییر باقی مانده است.

نرخ دلار در برابر ین ۱۱۳.۱۳ ین به ازای هر دلار و در برابر یورو، ۱.۲۰۳۸ دلار در برابر هر یورو باقی ماند.

بازار گزارش رکورد می‌تواند اقتصاد برابر درآمدها مشاغل تغییر همچنان پیش‌بینی امروز تاریخی بالاترین درحالی‌که گذشته آسیایی