برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت نفتکش گفت: با شرایطی که جسد پیدا شده در سه مایلی نفتکش داشته، احتمال می دهیم خدمه فرصت کافی داشته اند تا لباس های ایمنی را پوشیده و از نفتکش خارج شده باشند.

مازندمجلس:کیان ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جسد پیدا شده در کنار نفتکش حادثه دیده ایرانی در آبهای چین گفت: در حال انتقال این جسد به ساحل برای بررسی بیشتر و شناسایی و احراز هویت هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس شرایطی که این جسد در سه مایلی نفتکش داشته، احتمال می دهیم خدمه  نفتکش در هنگام بروز حادثه، فرصت کافی در اختیار داشته اند تا لباس های ایمنی خود را پوشیده و از نفتکش خارج شده باشند.

وی با بیان اینکه عملیات جستجو برای پیدا کردن خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد، اظهار کرد:تجهیزات ایمنی خدمه نفتکش  مجهز به GPS است اما هنوز سیگنالی از موقعیت آنها دریافت نکرده ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه سه فروند شناور آتشخوار بزرگ مشغول اطفای حریق هستند، ادامه داد: اولویت نخست در حال حاضر، اطفای حریق این نفتکش است و آنچه در حال حاضر ضریب خطرآفرینی در این ناحیه را افزایش می دهد نشت این میعانات تا شعار یکهزار متری نفتکش است چرا که این میعانات گاز سمی متصاعد می کند که عملیات مهار را دشوارتر می کند.

به گفته ارثی، روند اطفای حریق به خوبی پیش می رود و چینی ها مسئولیت این عملیات را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: چینی ها تاکنون در این زمینه کوتاهی نکرده اند اما ایران از طریق مسئولین دولتی (وزارت امور خارجه و سفرا) در تلاش است  فشار مضاعف وارد کند تا سرعت عملیات افزایش یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تیم هایی از کشورهای دیگر همانند ژاپن و کره جنوبی هم در عملیات مشارکت دارند و تلاش می کنند که حریق هر چه سریع تر مهار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه گروه فنی و عملیاتی و همچنین تعدادی از اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفتکش و حتی متخصصینی از حوزه کشتیرانی عازم منطقه حادثه شده اند، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که هر چه سریع تر آتش خاموش شده و دسترسی به عرشه نفتکش امکان پذیر شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه احتمال محبوس بودن این افراد درون نفتکش تا چه حد امکان دارد، گفت: تمامی این موارد احتمال است و ممکن است این افراد محبوس شده باشند اما احتمال خروج آنها از نفتکش هم وجود دارد چرا که  آنها زمان کافی برای پوشیدن تجهیزات ایمنی در اختیار داشته اند و ممکن است که به موقع توانسته باشند از نفتکش خارج شوند.

بر اساس گفته های مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، امور بیمه ای این نفتکش که ۷۰ درصد آن متعلق به شرکت نروژی است در حال انجام است.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تجهیزات ایمنی خدمه تا چه مدت زمانی می تواند امکان حیات آنها را تامین کند، بیان داشت: این تجهیزات ایمنی آب، غذا، هوا و حتی سوخت با خود به همراه دارد و مجهز به سیستم ردیاب است؛ اما اینکه تا چه میزان و تا چه زمان می توانند شرایط حیات را برای این افراد مهیا کنند بستگی به شرایط جوی دارد.

نفتکش اینکه ایمنی عملیات احتمال مسئول تجهیزات ادامه اطفای امکان افراد مدیرعامل ایران حادثه باشند خبرنگار شرایط محبوس تصریح افزایش نکرده اختیار اولویت میعانات گفتگو دارند