برگزیده ها
نظام آموزشی کشور تناسبی با نیاز صنعت و بازار کار ندارد

مازندمجلس: عضو هیات رئیسه مجلس گفت: نظام آموزشی کشور تناسبی با نیاز بخش صنعت و بازار کار ندارد، به همین دلیل مسئولان و برنامه‌ریزان باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

مازندمجلس: غلامرضا کاتب با تأکید بر لزوم تربیت مدیران اقتصادی و صنعتی بر اساس نیاز بازار و بخش تولید، گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور از 4 درصد در سال 75 به  15 درصد در سال 90 رسید و این آمار به سرعت در حال افزایش است.

وی ادامه داد: برای ارتقای صنعت و اقتصاد کشور باید مدیران متناسب با نیاز این بخش تربیت شوند و در این راستا برنامه‌ریزان باید چاره‌اندیشی کنند.

هادی سباری، رئیس انجمن کسب و کار ایران نیز در این مورد با بیان اینکه مدیران بخش خصوصی و دولتی عمدتاً نتیجه گرا هستند و به همین دلیل با فقدان نوآوری روبرو می شوند، اظهار داشت: تنها راه خروج از وضعیت فعلی فراگیری علم مربوطه نه در دانشگاه‌ها، بلکه در موسسات و مراکز تخصصی معتبر است که اگر آموخته های بدون مهارت دانشگاهی در شکل گیری مدیریت صحیح کسب و کار تاثیرگذار بود، نباید به اذعان مرکز آمار، تعداد فارغ التحصیلان دکترا و کارشناسی ارشد بیکار روند افزایشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در فرآیند توسعه اقتصادی کشورهای پیشرفته، مدیریت یکی از اهرم های اصلی توسعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: مدیران دانش آموخته کشورهای در حال توسعه با بهره گیری از آخرین دستاوردهای دانش مدیریت و تجارب کشورهای صنعتی و همسان سازی با شرایط بومی، راه را برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار می کنند .

وی از برگزاری دوره‌های DBA برای مدیران اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: مدیران خارج از تهران می توانند همزمان با آموزش دوره ها در پایتخت، از دوره‌های DBA آنلاین مدرسه عالی کسب و کار ماهان استفاده کنند.

سباری تصریح کرد: با توجه به اهمیت زمان برای برخی از مدیران در حال پیشرفت و ضرورت استفاده بهینه و صرفه جویی در وقت و ارائه بهترین اطلاعات روز به آنها، راه اندازی دوره های آنلاین برای مدیران در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و این دوره‌ها برای مدیران خارج از تهران به زودی برگزار خواهد شد.
به گفته وی، با توجه به امکان پیوستن ایران به WTO و جهانی شدن بازارهای داخلی و افزایش رقابت پذیری که می تواند هم تهدیدی جدی برای بسیاری از کسب و کارها و هم فرصتی فوق العاده برای مدیران آینده نگر باشد، کسب ماندگاری پایدار در چنین شرایطی مستلزم بهره مندی سازمان ها از نیروهای انسانی کارآفرین است .
به گفته وی، در بازار رقابتی و پرچالش امروز، مدیران بیش از پیش به روزآمدیِ دانش و تغییر نگرش مدیریت نیاز دارند و در همین رابطه رویکرد مهارتی، شبکه سازی و نت ورکینگ در دوره های آموزشی مدنظر قرار دارد.
وی با بیان اینکه دوره های DBA به منظور پرورش مدیرانی برای بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی طراحی شده است، افزود: هدف اصلی این دوره‌ها تربیت مدیران حرفه ای و آینده نگر و آشنایی آنها با دانش و مهارت های نوین مدیریت کسب و کار است تا بتوانند نقش موثری را در تدوین جهت گیرهای راهبردی و مدیریتی در عرصه های ابر رقابتی ایفا کنند و به عنوان معمار سازمان خود به طور موثر و کارآمد به انجام وظایف سازمانی بپردازند.

مدیران مدیریت اقتصادی توسعه کشورهای تربیت بازار اینکه دوره‌های تصریح تهران دوره‌ها ایران رقابتی آینده استفاده آنلاین آموخته دانشگاهی التحصیلان صنعتی افزایش سباری آموزشی دولتی خصوصی مهارت