برگزیده ها

مازندمجلس: معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه ترامپ تلاش می‌کند برجام را به یک تجربه شکست‌خورده تبدیل کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را برای همه سناریوهای آمریکا در صورت ماندن و یا خروج آمریکا از برجام آماده کرده است.

مازندمجلس: عباس عراقچی در پنل دوم نشست امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا با موضوع ترتیبات منطقه‌ای در کنفرانس امنیتی تهران گفت: مشکلاتی که در منطقه ما وجود دارد بسیار زیاد است که از جنگ‌های داخلی تا مشکلات دیگر مانند بحث تروریست و توسعه نیافتگی  را در برمی‌گیرد.
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مشکلات مطرح شده در این کنفرانس در غرب آسیا گفت: یک تجربه موفق به نام برجام داریم که تنها تجربه حل‌وفصل مسالمت آمیز یک بحران و درگیری در عصر معاصر است. مهم‌ترین درسی که می‌توان از برجام گرفت این است که هنوز می‌توان به راه‌حل مسالمت‌آمیز و مذاکره امید داشت و بحران‌ها را  حل و فصل کرد اما بر خی مسائل مانند مقابله با گروه‌های تروریستی، و  داعش و تجاوز به کشورها قابل مذاکره نیست و این‌ موضوعات قابل تفکیک است.
وی با بیان اینکه با رویکرد مذاکره و بازی برد-برد و گفت‌وگو می‌توانیم به راه حل برسیم، اظهارکرد: باید تلاش کنیم برجام به یک تجربه موفق تبدیل شود اما آمریکا نقشش را ایفا می‌کند تا برجام را که تجربه موفق بین‌المللی است را شکست خورده تبدیل کند که این امر منطقه را به جای بهتری نخواهد برد و خطر بزرگی برای امنیت ما خواهد بود.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران یادآور شد:‌ بیش از یکسال است که رییس جمهور امریکا با نقض  مکرر برجام تلاش کرده آن را از  بین ببرد و این تلاش ها ممکن است در چند روز آینده زمانی که موعد تمدید تحریم‌ها است منجر به خروج کامل آمریکا از برجام شود. جامعه بین‌المللی باید برای این حرکت ترامپ و امریکا در جهت از  بین بردن برجام آمادگی داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران نیز خود را برای همه سناریوها آماده کرده و برای هر سناریوی که ممکن است پیش آید، چه با حفظ برجام و چه از بین رفتن برجام، آمادگی دارد اما منطقه ما و جامعه بین‌الملل بیشتر ضرر خواهد کرد .
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اظهارات جک استراو مبنی بر اینکه دیپلمات‌ها در تهران امنیت فیزیکی ندارند، اظهار کرد:‌ ما مسلما از یاد نمی بریم که اولین باری که سفارت ایران مورد حمله قرار گرفت، در لندن بود و اولین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که کشته شد، در سفارت ایران در لندن بود. متاسفانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دچار این مشکلات نظیر پایین کشیدن پرچم ایران در سفارتخانه ها بوده‌ایم و تقاضا داریم حتما ترتیبی برای امنیت دیپلمات‌ها اتخاذ شود.
وی به موضوع یمن اشاره کرد و با بیان اینکه ایران در مورد بحران یمن از یک‌راه‌حل جامع و سیاسی حمایت می کند، ادامه داد: کشورهای اروپایی فقط به این شرط می‌توانند در  روند دمکراسی به ما کمک کنند که در مورد متحدان خودشان بازبینی کنند.
عراقچی افزود: فجایع گسترده‌ای در یمن در حال رخ دادن است و همچنان تهاجم عربستان سعودی ادامه دارد. آنها گفتتد ۲ ماهه به حضور  حوثی ها پایان می‌دهند اما مشاهده کردید که موشک‌باران هم می‌کنند. عربستان باید اقداماتش در مورد یمن را تغییر دهد و بداند که راه‌حل این مساله نظامی نیست.
معاون وزیر امور خارجه در پایان گفت:‌ در مورد روابط با عربستان باید بگویم که ما همیشه خواستار تعامل با عربستان بوده‌ایم اما این کشور سیاست‌هایی دارد که باید تغییر دهد.
برجام عربستان امنیت منطقه تجربه مذاکره اسلامی معاون خارجه عراقچی اینکه مشکلات اشاره جامعه تغییر آمریکا تهران جمهوری آمادگی امریکا دیپلمات‌ها اولین پایان ادامه بوده‌ایم سفارت بین‌المللی تبدیل بیشتر تعامل موضوع منطقه‌ای داریم بحران بین‌الملل کنفرانس راه‌حل می‌توان مانند