برگزیده ها
تزریق یأس و ناامیدی کار دشمن است/  افزایش 18 هزار تنی تولید میگو در چهار سال

مازندمجلس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما هیچ وقت نباید از محبت خدا مایوس شویم و با استعانت از او و تلاش همگانی می‌توانیم کارها را به سرانجام برسانیم.

مازندمجلس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما هیچ وقت نباید از محبت خدا مایوس شویم و با استعانت از او و تلاش همگانی می‌توانیم کارها را به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش امین الضرب محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ابتکار و خلاقیت‌های بازرگانان کشور در ادوار مختلف تاریخ اظهار کرد: تاریخ ما سرشار از بزرگانی همچون امین الضرب و پسرش بوده است که توانستند علاوه بر اثرگذاری در صنعت و تجارت کشور بر جامعه خود نیز تاثیر بگذارند.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در وجود انسان توسط خداوند خلق شده که پایانی برای آن وجود ندارد ما خیلی از کارها را می‌توانیم انجام دهیم اما به دلیل جهل، تنبلی یا سایر موارد از رسیدن به آن خودداری می‌کنیم. نکته دیگر آنکه ظرفیت‌هایی که پیرامون ما وجود دارد بسیار زیاد است اما آنها را نمی‌توانیم ببینیم به طور مثال صحبت امروز این است که در کشاورزی دچار بحران آب هستیم به طوری که برخی تصور می‌کنند ما به آخر خط رسیده‌ایم اما این افراد نگاهی به ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اطراف آنها وجود دارند نمی‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با سطح زیر کشت شکر خاطرنشان کرد: امروز سطح زیر کشت شکر نصف دهه 70 است اما تولید ما دو برابر است یعنی با آب کمتر و زمین کمتر توانستیم تولید بیشتری داشته باشیم. آیا الان هم باز باید بگوییم که در آخر خط هستیم.

حجتی ادامه داد: ظرفیت هایی که در دریا و سواحل داریم بی‌نظیر است تولید میگو که در محروم‌ترین مناطق کشور صورت می‌گیرد در چهار سال گذشته از 12هزار تن به 30 هزار تن رسیده است. این نشان می‌دهد که تولیدکنندگان و تاجران ما در همین شرایط رکود توانسته‌اند بازارهای جدیدی چه در داخل و چه در خارج پیدا کنند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: هر جا که ما اصرار کنیم و همت کنیم می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌ها کار خود را جلو ببریم. گذشتگان ما با وجود محدودیت‌های بسیار هیچ وقت نگفتند چون خشکسالی داریم پس نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

حجتی در پایان عنوان کرد: بدترین بلا برای کشور ناامیدی و یأس است. ما هیچ وقت نباید از محبت خدا مایوس شویم و با استعانت از او و تلاش همگانی می‌توانیم کارها را به سرانجام برسانیم. تزریق یأس و ناامیدی کار دشمن است و نباید گرفتار آن شویم.

 

کشاورزی تولید می‌توانیم ناامیدی نباید کارها الضرب نمی‌توانیم بسیار امروز هستیم داریم ظرفیت‌ها تاریخ برسانیم استعانت مایوس همگانی همایش تزریق سرانجام