برگزیده ها
سهولت و امنیت فضای کسب و کار مهمترین نیاز اقتصاد کشور است

مازندمجلس: شریعتمداری گفت: امروز ما توانستیم با هنرمندی و چیره‌دستی افرادی مانند دکتر ظریف از تحریم‌ها و فضای بسته بین المللی عبور کنیم اما هنوز فضای کسب و کار و قوانین دست و پاگیر وجود دارد و باید برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی تا آ‌نجا که می‌توانید این موانع را از سر راه بردارید.

مازندمجلس: شریعتمداری گفت: امروز ما توانستیم با هنرمندی و چیره‌دستی افرادی مانند دکتر ظریف از تحریم‌ها و فضای بسته بین المللی عبور کنیم اما هنوز فضای کسب و کار و قوانین دست و پاگیر وجود دارد و باید برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی تا آ‌نجا که می‌توانید این موانع را از سر راه بردارید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش امین الضرب که به مناسبت 134 سالگی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، وزیر صنعت، معدون و تجارت با تاکید بر لزوم تجلیل و قدردانی کارآفرینان در کشور گفت: عمل صالح ایمان و تقوا همانی است که امین الضرب در طول حیات خود انجام داد که نتیجه آن این شده که بعد از گذشت یک قرن از حیات او به نام ایشان همایش برگزار می‌شود تا بهانه‌ای باشد برای تشکر و تقدیر از کارآفرینان.

محمد شریعتمداری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این پدر و پسر این بود که جامع نگر بودند و منحصرا به صنعت و تجارت نپرداختند. امین الضرب در زمان قحطی با انتقال گندم از مازندران به تهران جان تعداد زیادی از مردم این شهر را نجات داد ضمن آنکه در مجلس اول پس از مشروطه نیز با صداقت و پاکی نقش مهمی در قانون‌گذاری کشور داشت.

وی ادامه داد: البته این کارها هزینه‌هایی هم برایش داشت به طوری که پسرش مجبور شد برای رهایی پدر از زندان 40 هزار تومان پرداخت کند.

وی با اشاره به فعالیت امروز فعالان اقتصادی کشور گفت: امروز در پیچ و خم ضوابط و مقررات دست و پاگیر داخلی کارآفرینان کشور به سمت جلو حرکت می‌کنند و حتی زمانی که به این مشکلات و تحریم‌های بین المللی نیز افزوده شد باز هم عقب نکشیدند و به کار خود ادامه دادند.

وی تصریح کرد: امروز ما توانستیم با هنرمندی و چیره‌دستی افرادی مانند دکتر ظریف از تحریم‌ها و فضای بسته بین المللی عبور کنیم اما هنوز فضای کسب و کار و قوانین دست و پاگیر وجود دارد و باید برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی تا آ‌نجا که می‌توانید این موانع را از سر راه بردارید.

شریعتمداری گفت: از اتاق بازرگانی تهران بابت برگزاری چنین همایشی تشکر می‌کنم و خوشحالم که دوباره اتاق تهران احیا شده است در سال‌های قبل این اتاق ذیل اتاق بازرگانی ایران محو شده بود و من در زمان وزارت بازرگانی خود سعی کردم که این مجموعه را قوی کنیم و امروز خوشحالم که اتاق بازرگانی پایتخت از ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ‌امروز 85 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در کشور فعالیت می‌کنند در حالی که برخی از آنها دچار مشکل هستند برخی دیگر توانسته‌اند در بازارهای بین المللی با قدرت پیش بروند. اگر ما امید داشته باشیم و به حل مشکلات درون بنگاه‌ها توجه ویژه‌ای کنیم می‌توانیم جهش خوبی در اقتصاد کشور داشته باشیم. من امیدوارم که مجلس ، اتاق بازرگانی و دولت سهولت و امنیت فضای کسب و  کار ار که مهمترین نیاز اقتصاد کشور است را تامین کند.

 

بازرگانی امروز المللی فعالیت تهران الضرب ادامه همایش کارآفرینان پاگیر شریعتمداری اقتصاد برگزار اقتصادی مهمترین تجارت امنیت باشیم خوشحالم مشکلات سهولت بردارید می‌توانید هنرمندی تحریم‌ها مانند افرادی قوانین توانستیم چیره‌دستی آ‌نجا خصوصی تسهیل موانع