برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه فایننشال تایمز گزارشی را با عنوان «نیروهای سوریه دموکراتیک ایده جایگاه بخشیدن به زنان را ترویج می‌کنند تا سیطره خود بر مناطق جدید را تحکیم بخشند»، منتشر کرد.

مازندمجلس:
این روزنامه در این گزارش نوشت، روی دیوارهای مرکز "إستار آکادمیک زنان" در شمال شرق سوریه عکس‌هایی از زنان جنگجوی کرد دیده می‌شود. این مرکز با ماهیت اندیشه چپ‌گرا و ایدئولوژی زنانه‌ شناخته می‌شود که نیروهای سوریه دموکرات که مورد حمایت ایالات متحده آمریکا هستند، این ایده را ترویج می‌دهند.
فایننشال تایمز با اعلام اینکه عکس عبدالله اوجالان، فرمانده محبوس حزب کاگران کردستان روی دیوارهای این مرکز نقش بسته است، نوشت: حزب کارگران کردستان طی چندین سال تلاش کرد تا فلسفه و اندیشه اوجالان را میان جوامع کرد در خاورمیانه ترویج دهد اما این سازمان دوست (نیروهای سوریه دموکرات) این فرصت را در اختیار حزب کارگران کردستان برای اجرایی کردن این اندیشه گذاشت که این امر به دور از مقرهای معمول حزب کارگران کردستان در کوه‌ها و به کمک پشتیبانی هوایی نیروهای آمریکایی از نیروهای سوریه دموکرات صورت می‌گیرد.
این روزنامه نوشت، زنان کرد مسؤول این مرکز زنان در شهر طبقه سوریه هستند که این شهر را نیروهای سوریه دموکرات پس از بیرون راندن داعش در سال میلادی گذشته تحت کنترل درآوردند.
فایننشال تایمز نوشت: تبلیغ این امور توسط نیروهای سوریه دموکرات فقط به خاطر حمایت از اصول مد نظر آنها نیست بلکه یک اقدام عمل‌گرا در شرایطی است که این حزب خواهان گسترش مناطق تحت تصرف خود در سوریه است.
این روزنامه گزارش داد: زمانی که داعش شهر طبقه را تحت تصرف داشت زنان مجبور بودند که در خانه‌هایشان بمانند و با لباس‌های سیاه سر و بدن خود را بپوشانند اما زمانی که نیروهای سوریه دموکرات این شهر را تحت تصرف درآوردند بسیاری از زنان تمایل یافتند که زنان مبارز این حزب را شناخته و سلاح در دست بگیرند.
فایننشال تایمز نوشت تعدادی از زنان به این مرکز پیوستند، چرا که این مرکز شغل‌هایی را برای آنها فراهم می‌کند، به ویژه برای کسانی که نتوانستند تحصیلات خود را ادامه داده و نیز برای زنانی که همسران‌شان آنها را رها کرده‌اند.
سوریه نیروهای دموکرات فایننشال کردستان تایمز اندیشه گزارش روزنامه کارگران درآوردند زمانی اوجالان شناخته گسترش دیوارهای حمایت ترویج