برگزیده ها

مازندمجلس: مدیر شرکتی که سال‌هاست در ایران به تولید شیرخشک و نسکافه می‌پردازد، با صراحت اعلام کرد که کارخانه این شرکت از لحاظ دور ریز و دفن پسماندها، به صفر رسیده که حتی یک کیلوگرم هم دفن دورریز ندارد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت نستله در سال ۱۸۶۶ توسط هنری نستله، پزشک آلمانی تأسیس شد و در حال حاضر دارای ۴۴۷ کارخانه در ۱۹۴ کشور جهان بوده و شمار کارکنان آن بالغ بر ۳۳۳ هزار نفر است. فعالیت این شرکت در ایران، از  سال ۱۳۸۲ و با احداث کارخانه در استان قزوین، آغاز شد. در سال ۱۳۸۶ نیز با گسترش فعالیتش، کارخانه تولید شیر خشک را در استان قزوین احداث و یکسال بعد در صنعت آب معدنی، محصولاتی را به بازار ایران عرضه کرد.

در این راستا و به مناسبت پانزدهمین سالگرد حضور نستله مراسمی در محل کارخانه این شرکت برگزار شد و مدیران آن بعد از توضیح در مورد پیشرفت‌های این کارخانه در سال‌های اخیر و نحوه تولید محصولات و اقدام‌های زیست محیطی صورت‌گرفته در این مجموعه، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

در ابتدا فیصل هارون مدیر شرکت نستله ایران اعلام کرد این شرکت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود به تعهداتی از جمله تغذیه مناسب، استفاده مسئولانه از منابع، توسعه مناطق غیرشهری و پایایی محیط زیست، آب، مردم و کارمندان پایبند است.

وی مهمترین هدف کاری این شرکت را «بهبود زندگی» و فکر کردن به آینده‌ای سالم‌تر و شعار آن را «غذای خوب - زندگی خوب» برشمرد و افزود: نستله ایران در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب جایزه سلامت و بهداشت شد که برای‌مان بسیار ارزشمند بود. همچنین در بخش بهره‌وری منابع آبی، به بهره‌وری ۵۰ درصدی رسیدیم که در حال رشد بهتر نیز هستیم ولی از لحاظ دور ریز و دفن پسماندها، به صفر رسیدیم که حتی یک کیلوگرم هم دفن دورریز نداریم که این مساله از افتخارات بزرگ‌مان در نستله ایران است.

مدیر شرکت نستله با بیان اینکه این مجموعه تنها روی کیفیت تمرکز نداشته و به همه‌ انسان‌ها، خانواده‌ها، جوامع و در نهایت به سلامت کره زمین و محیط زیست می‌اندیشد، افزود: از دستاوردهای دیگر این شرکت، مدیریت کود است و با تحقیق در این زمینه به کاهش ۳۰ درصدی آب نیز رسیدیم و رشد ۲۰ درصدی محصول را نیز در همین برنامه کسب کردیم که به حذف کودهای شیمیایی نیز منجر شده است.

هارون اولویت این شرکت در تامین مواد اولیه را منابع داخلی خصوصا منابع محلی برشمرد و آمار این شرکت برای تامین منابع محلی در سال ۲۰۱۷ را حدود ۴۰ میلیون عنوان کرد و ادامه داد: در این رابطه و برای تامین شیر تازه بصورت محلی، پروژه رایز را اجرایی کردیم و هم‌اکنون شیر تازه مورد نیاز کارخانه را با استفاده از دامداری‌های بزرگ ایران که دارای ۳۵ هزار راس گاو هستند، تامین می‌کنیم. البته یکی از مهمترین مشکلات شیر تازه آفلاتوکسین آن است که در فصول گرما این مورد بیشتر نیز می‌شود که بعد از ماه‌ها تلاش و تحقیق توانستیم این حد را به میزان پایدار استاندارد اروپا برسانیم.

وی با بیان اینکه در این برنامه، پایش کامل برای تولید شیرخام استاندارد را از خوراک دام تا نگهداری در محل دامداری‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: بهبود کیفی شیر در این دامداری‌ها درحالی است که در یک سال و نیم همکاری، نه تنها افزایش هزینه برای دامداران وجود نداشته، بلکه صرفه جویی در هزینه‌های تولید نیز برای صاحبان مزارع به همراه داشته است.

مدیر شرکت نستله یکی دیگر از افتخارات این شرکت را صادرات محصول غذای کودک به کشورهای منطقه برشمرد و تصریح کرد: تاکنون در ایران ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که این روند متوقف نشده و در حال توسعه آن هستیم.

وی اضافه کرد: امروزه سرلاک و شیرخشک از تولیدات مهم‌مان بوده که خوشبختانه در محصول سرلاک ۹۰ درصد و در محصول شیرخشک ۵۰ درصد سهم بازار را در اختیار داریم. در سال ۲۰۱۵ تولید نسکافه و نسکوئیت را نیز به تولیدات‌مان اضافه کردیم. نسکافه ایران با بهره‌وری در تولید به قهوه بیشتر و شکر کمتر رسیده ولی محصول نستله کاپوچینو را وارد می‌کنیم.

هارون در ادامه یکی دیگر از ویژگی‌های خاص نستله ایران نسبت به مجموعه‌های دیگر این شرکت در جهان را میانگین تحصیلی بالای کارکنان‌ دانست و گفت: سه اولویت ما، کارکنان، اعتماد و رشد است و به همین علت بر سلامت و رفاه کارکنان بسیار توجه می‌کنیم. در زمینه جذب نیروی انسانی به افراد کم‌توان  هم توجه کردیم و تاکنون ۱۰ نفر از افرادی که با معلولیت‌های جسمی روبرو هستند، را جذب کردیم‌. در برنامه مجموعه این است که ۵ درصد از نیروهای شاغل در این شرکت را تا سال ۲۰۲۰ به معلول‌ها اختصاص دهیم.

در ادامه علیرضا سرابچی، مدیر ارتباطات و بازاریابی شرکت نستله ایران اعلام کرد این شرکت اکنون ۳۵ محصول از ۲۰۰۰ محصول نستله جهانی را در ایران عرضه می‌کند که تا ۱۵ ماه آینده تولید نسکافه و محصولات کمک آشپزی مگی نیز خط تولیدش در ایران راه اندازی می‌شود. همچنین جایزه صادرکننده نمونه استان را هم دریافت کرده است.

وی همچنین در مورد اتهام «صهیونیستی بودن سهام نستله»، تاکید کرد: مطمئن باشید اگر این اتهام صحیح بود یک روز هم طی این ۱۵ سال نمی‌توانستیم، کار کنیم. به همین خاطر با تکذیب این مساله اعلام می‌کنم مجموعه نستله خود را با هیچ گروه سیاسی همکاری نمی‌کند. همچنین باید بدانیم سیستم اطلاعاتی ایران آنقدر قدرتمند است که نه ما بلکه هیچ شرکت دیگر با ثابت شدن این اتهام امکان تولید را در ایران نخواهد داشت.

مدیر ارتباطات و بازاریابی شرکت نستله ایران در مورد مبارزه با قاچاق این محصول در بازار ایران هم اینگونه اظهارنظر کرد: در این بخش زیاد موفق نبودیم؛ متاسفانه برای محصول قهوه نستله، بیش از سایر محصولات این مشکل پیش آمده اما اما برای مبارزه با آن ارتباط نزدیکی با مقامات ذیربط داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر، این مشکل را برطرف کنیم.

نستله محصول تولید کارخانه منابع همچنین مجموعه کردیم تامین نسکافه سلامت درصدی اتهام رسیدیم برنامه ادامه برشمرد می‌کنیم بهره‌وری محصولات هارون استان کارکنان میلیون اعلام بازار دامداری‌ها همکاری تاکنون استاندارد بیشتر زندگی دارای اضافه سرلاک سرمایه‌گذاری مبارزه بازاریابی ارتباطات شیرخشک بهبود احداث اولویت هستیم مساله افزود جایزه استفاده تولیدات افتخارات اینکه قزوین توسعه مهمترین زمینه نداشته تحقیق بسیار