برگزیده ها

مازندمجلس: استرالیا پیش‌ینی کرد با افزایش عرضه جهانی سنگ آهن و افت تقاضا از سوی واردکننده برتر جهان، چین، قیمت متوسط سنگ آهن، امسال ۵۱.۵۰ دلار به ازای هر تن باشد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه استرالیا اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند با افزایش عرضه جهانی سنگ آهن و افت تقاضا از سوی واردکننده برتر جهان، چین، که بخش فولاد خود را محدود می‌کند، قیمت متوسط سنگ آهن، امسال ۵۱.۵۰ دلار به ازای هر تن باشد.

درآمد ۳  شرکت معدن‌کاری برتر جهان، از جمله بی‌اچ‌پی و ویل، تا حد بالایی به فروش سنگ آهن وابسته است هرچند تلاش‌هایی انجام شده است تا با ورود به بخش مواد خام صنعتی مانند مس، آلومینیوم و زغال‌سنگ درآمد این شرکت‌ها متنوع شود.

شرکت ویل در برزیل در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ۷ درصدی صادرات سنگ آهن در ۲۰۱۸ است تا صادرات خود را به ۳۹۰ میلیون تن برساند. در استرالیا، ریوتینتو و بی‌اچ‌پی به همراه گروه فلزات فورتزکیو در نظر دارند که ظرف چند سال آینده ظرفیت تولید خود را حدود ۱۷۰ میلیون تن افزایش دهد.

پیش‌بینی می‌شود که افت قیمت‌ها از میانگین ۶۴.۳۰ دلار برای هر تن در سال ۲۰۱۷ به سال ۲۰۱۹ هم بسط پیدا کند.

در حال حاضر قیمت سنگ آهن حدود ۷۵ دلار برای هر تن است.

کاهش قیمت‌ها نشان‌دهنده رشد عرضه از سوی تولیدکنندگان کم‌هزینه و افت تقاضا از سوی چین است. چین در حال تعطیل کردن کوره‌های آهن قدیمی و با آلودگی بسیار بالا این کشور است تا ظرفیت بیش از حد در این بخش را محدود کند.

از سوی دیگر رئیس جمهور چین در ماه اکتبر اعلام کرد که مبارزه با آلودگی هوا یکی از کلیدی‌ترین وظایف دولت او تا سال ۲۰۲۰ است.

می‌کند افزایش میلیون صادرات ظرفیت آلودگی قیمت‌ها بی‌اچ‌پی محدود استرالیا اعلام پیش‌بینی تقاضا درآمد