برگزیده ها

مازندمجلس: با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت، تا ساعاتی دیگر قرار است که معاون وزیر اقتصاد،شیوه اعطای این مبالغ را اعلام کند؛ البته قبل‌تر گفته شده بود که سود دهک-دهک پرداخت می‌شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی، رئیس‌جمهور روز گذشته با حضور در وزارت امور اقتصادی و دارایی و در جمع وزیر و معاونانش، دستور پرداخت سود سهام عدالت را صادر کرد. بر این اساس قرار است که مشمولان دریافت این مبالغ، سود خود را در سه مرحله تا پایان سال دریافت نمایند.

حال میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه قرار است که جزئیات پرداخت سود سهام عدالت را تا ساعاتی دیگر(ده صبح) اعلام کند.

پیش از این، وی اعلام کرده بود که برای کسانی که سهام یک میلیارد تومانی دارند، بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان سود به حساب آنها واریز می شود و به موجب قانون تجارت، شرکت ها ۸ ماه فرصت دارند سود را بپردازند.

پوری حسینی گفت: تاکنون بالغ بر ۴۹ میلیون نفر ثبت نام شده قطعی سهام عدالت داریم که از این تعداد نزدیک به ۲ میلیون نفر فوتی داریم که همه اینها مشمول دریافت سهام عدالت هستند. وی افزود: مشمولین حسابی را به ما معرفی و کد شبا را اعلام کرده‌اند و ما راهی به جز اینکه یک شماره حساب از مشمول دریافت کنیم، نداریم.

وی در بیستم شهریورماه امسال اعلام کرده بود که بالغ بر  ۳۲ میلیون نفر کد شبا خود را اعلام کرده اند.

پوری حسینی در ادامه افزود: سود سهام عدالت تاپایان سال در سه مرحله واریز خواهد شد و در هر نوبت همه ۴۹ میلیون یکدفعه سود نمی گیرند؛ بلکه مرحله به مرحله واریز سود صورت می گیرد.

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی در صدد راه‌ اندازی سامانه‌ای جهت ساماندهی مشمولین متوفی و واریز سود سهام این افراد به حساب وراث است. همچنین در مرحله اول توزیع سود سهام عدالت با اولویت‌بندی مشمولان در پرداخت‌ها روبرو هستیم و منظور این است که همه مشمولان سود سهام عدالت  همزمان سود خود را دریافت نمی کنند و این سود به صورت دهک دهک پرداخت خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که برنامه دولت برای پرداخت سود سهام عدالت چه خواهد بود؟

عدالت اعلام مرحله دریافت پرداخت واریز میلیون افزود حسینی مشمولان مشمولین مشمول داریم خصوصی‌سازی جزئیات دارند