برگزیده ها

مازندمجلس: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از لحاظ سیاسی یک آرمانگرای واقع بین بود، گفت: هاشمی تا آخرین لحظات از ستون های اصلی انقلاب دفاع کرد.

مازندمجلس: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درکنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: هاشمی به لحاظ سیاسی، سیاست‌ورزی را مبتنی بر مردم می دانست، به انتخابات باور داشت و همواره درباره انتخابات آزاد صحبت می کرد؛ هاشمی علی رغم اینکه در مهم ترین مسئولیت هایی که مورد نقد مردم قرار می گرفت، همواره خود را در معرض رای مردم قرار می داد.
وی افزود: در انتخابات سال ۹۲ آمد و ناباورانه رد صلاحیت شد؛ فکر می شد که صحنه را ترک کند، اما هاشمی قهر نکرد و برای همان انتخابات برنامه ریزی کرد و رئیس جمهور درست کرد.
جهانگیری ادامه داد: من حداقل سه مرتبه در سال ۹۵ با هاشمی صحبت کردم، هاشمی اصرار می کرد که روحانی باید در انتخابات کاندیدا شود.
وی تصریح کرد: هاشمی تا آخرین لحظات از ستون های اصلی انقلاب دفاع کرد. هاشمی شناسنامه و سند هویت نظام و انقلاب ماست. نمی توان وی را نادیده گرفت.
جهانگیری گفت: کسی هاشمی را ناامید ندید. هاشمی امروز را خوب می فهمید و برای آینده برنامه داشت. هاشمی حضور در میانه میدان داشت. امروز ایران بیش از گذشته به مشی هاشمی نیاز دارد؛ مشی ای که به اعتدال فکر می کند. از هیچ تهمتی هراس نداشت.
با بیان اینکه نام هاشمی همواره در بین فعال ترین روحانیون، انقلابیون و مدیران برجسته انقلاب اسلامی همواره شاخص ترین نام است، گفت: هیچ صحنه ای از انقلاب، تشکیل جمهوری اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و اعتدال نیست که هاشمی رفسنجانی در میانه آن نباشد. این وسعت میدان حضور از سویی قدرت شناخت و تجزیه تحلیل مسائل و از سویی به او قدرت تفکر چند بعدی و مدیریتی همه جانبه داده بود.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی به لحاظ معرفتی عالمی روشن بین بود. قرآن در کانون فهم دینی او قرار داشت و هیچگاه از آموختن و تدبر در مفاهیم دینی غافل نبود.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی ایران را عمیقا می شناخت، خاطرنشان کرد: او همواره در اندیشه توسعه ایران بود و الگوی خود را نیز امیرکبیر قرار داده بود و در زمان قبل از انقلاب کتاب امیرکبیر و مبارزه با استکبار را نوشت. ارتباطات و مطالعات آیت الله هاشمی رفسنجانی به گونه ای بود که تمام ایران را می شناخت و به جزئیات فرهنگ ایران آشنایی داشت.
جهانگیری ادامه داد: مرحوم هاشمی رفسنجانی از لحاظ سیاسی یک آرمانگرای واقع بین بود و از ابتدا تا انتهای زندگی فردی آرمانگرا بود و آرمان های بزرگی برای ایران تصور کرده بود و به واقع یک انقلابی جامع نگر بود.
ادامه دارد...
هاشمی انقلاب رفسنجانی انتخابات جهانگیری همواره شناخت ادامه جمهور اینکه میانه اسلامی امیرکبیر اعتدال میدان برنامه امروز سیاسی دانست مبتنی لحظات اصرار روحانی معاون کاندیدا افزود