برگزیده ها

مازندمجلس: موسسه نظرسنجی 'گالوپ' اولین نتایج نظرسنجی خود درباره میزان محبوبیت ترامپ در هفته نخست 2018 میلادی را منتشر کرد که در آن نشان می دهد محبوبیت وی همچنان رو به کاهش بوده است.

مازندمجلس:
گالوپ که در سال جاری میلادی روش نظرسنجی خود درباره میزان محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا را از روزانه به هفتگی تغییر داده است، گزارش داد که میزان محبوبیت دونالد ترامپ درهفته نخست 2018 میلادی برابر با هفتم ژانویه (17دی ماه) به 37 درصد رسیده است.
به گزارش نامه نیوز آخرین میزان محبوبیت دونالد ترامپ که درمورخ 31دسامبر 2017 برابر با 10 دی ماه به عمل آمده بود از سوی موسسه گالوپ 39 درصد اعلام شد.
بنابراین گزارش، میزان عدم محبوبیت ترامپ نیز از 55درصد در 31دسامبر 2017 به 58درصد در هفتم ژانویه رسیده است.تارنمای خبری آمریکایی 'هیل'(TheHill) نیز روز سه شنبه نوشت: کاهش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی گالوپ ناشی از انتشار کتاب جنجال برانگیز 'آتش و خشم' است.
هیل درادامه نوشت: ترامپ به شدت به انتقاد از این کتاب پرداخت و مایکل وولف نویسنده آنرا یک فریبکار متقلب خواند که 'کتابی جعلی' نوشته است.
نظرسنجی موسسه گالوپ از یکهزار و 500 شهروند آمریکایی و با تماس تلفنی با خطای سه درصد و در یک هفته گذشته صورت گرفته است.
 در پی انتشار کتاب آتش و خشم در کاخ سفید، وکلای حقوقی دونالد ترامپ تلاش زیادی برای توقف توزیع آن کردند. مایکل وولف نویسنده این کتاب که برای نوشتن آن با 200 نفر از جمله نزدیکان دونالد ترامپ همچون 'استیو بنن' استراتژیست وی مصاحبه کرده است، گفت دونالد ترامپ دارای رفتاری بچگانه است.
وولف همچنین در روزهای اخیر در مصاحبه با ویژه برنامه 'میت د پرس' (Meet the Press) شبکه تلویزیونی 'ان.بی.سی' (NBC) گفته بود: درباره رفتار دونالد ترامپ ما هنوز در سطح متمم 25 قانون اساسی آمریکا قرار نگرفته ایم اما هروز شاهد این وضعیت در کاخ سفید هستیم و این یک وضعیت هشدار است.
متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا درباره جانشینی شخص رئیس جمهوری آمریکا بوده و آنزمانی است که رفتار و وضعیت ذهنی وی زیر سوال قرار می گیرد.
'جامئی راسکین' (Jamie Raskin)نماینده دمکرات که در جلسه کمیته بهداشت کنگره در اوایل ماه دسامبر درباره مناسب بودن وضعیت رفتاری و ذهنی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا حضور داشت در مورخ 17 دی ماه به سی ان ان گفت: روانپزشکان درباره سلامت فکری ترامپ به ما گفتند که در وی علائم 'پارانوید'، 'توهم' و 'انزوا' دیده می شود و برای درمان چنین افرادی باید آنها را محدود کرد و از جنگ افزار دور نگاه داشت.
تیم نافتالی' (Tim Naftali) مورخ آمریکایی و مدیر سابق 'موزه و کتابخانه ریاست جمهوری نیکسون' نیر در 17 دی ماه در باره رفتارهای ترامپ و نوع برخورد وی با انتشار این کتاب به سی ان ان گفت: نیازی به انتشار این کتاب برای برملا کردن رفتار ناهنجار دونالد ترامپ نبود، رئیس جمهوری آمریکا به جای نادیده گرفتن این کتاب، در عوض بطور مستقیم به آن حمله کرد زیرا وی نمی تواند خود را کنترل کند.
این کتاب وضعیت روانی رئیس جمهوری آمریکا را با نقل قول هایی در محتوای کتاب زیرسوال برده است.
ترامپ دونالد آمریکا محبوبیت جمهوری وضعیت درباره گالوپ میزان انتشار نظرسنجی رفتار آمریکایی گزارش میلادی رفتاری مصاحبه ریاست قانون اساسی رسیده ژانویه برابر 31دسامبر موسسه مایکل نویسنده