برگزیده ها
افتتاح خط تولید پکیج شوفاژ دیواری بوش آلمان در گروه صنعتی بوتان

مازندمجلس: خط تولید پکیج شوفاژ دیواری بوش آلمان در گروه صنعتی بوتان روز گذشته در محل این کارخانه در شهرک صنعتی کاوه در 25 کیلومتری ساوه افتتاح شد.

مازندمجلس: خط تولید پکیج شوفاژ دیواری بوش آلمان در گروه صنعتی بوتان روز گذشته در محل این کارخانه در شهرک صنعتی کاوه در 25 کیلومتری ساوه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در‌ مراسم افتتاحیه این خط تولید که با حضور برخی از روسای هیئت‌ مدیره گروه صنعتی  بوتان،رئیس هیئت مدیره شرکت بوش تجارت پارس،معاون وزیر صنعت معدن وتجارت و جمعی از کارمندان و کارگران این کارخانه برگزارشد، سخنرانان نقش دولت در حمایت از بخش خصوصی را  مهم دانسته و خواستار همکاری بیشتر دولت با تولید کنندگان در این باره شدند.

مهدی چنگیزی رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی بوتان نخستین سخنران این مراسم بود.‌وی  یکی از اهداف امضای قرارداد گروه صنعی بوتان با شرکت بوش را‌ پویا شدن تولید در کشور دانست و گفت: بر اساس آن قرارداد، تفاهم شد که 3 محصول پکیج شوفاژ دیواری 24، 28 و 35 کیلووات در ایران تولید و عرضه شود که امروز پس از یک‌سال شاهد به ثمر نشستن این قرارداد هستیم. این شرکت آلمانی سالانه 10درصد از درآمد فروش خود را در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌کند بنابراین همکاری با این شرکت می‌تواند در به روز شدن صنایع ایران تاثیر‌گذار باشد.

چنگیزی با پرداختن به این موضوع که  این محصولات از مدل‌های به روز است که اکنون در اروپا تولید وعرضه می شود افزود:‌با افتتاح این خط تولید نه تنها شاهد اشتغال‌زایی در بخش صنعت خواهیم شد که با افتخار نیز اعلام خواهیم کرد که راه ‌اندازی این خط تولید موجب استخدام نیروهای جدید در این کارخانه شد.

رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی بوتان در ادامه در‌باره تولید سالانه آبگرمکن دیواری نیز گفت: سالانه 700هزار آبگرمکن در کارخانه ما تولید می شود که تاکنون با شکستن رکورد صادرات بیش از 500 هزار دستگاه محصولات گرمایشی به ایتالیا، اسپانیا، رومانی، روسیه و ... ، به نامی شناخته شده در این صنعت در اروپا تبدیل شده است. محصولات ما سومین سهم بازار آبگرمکن را در کشور ایتالیا دارد. سالانه 250 هزار تولید پکیج شوفاژ دیواری داریم که از این تعداد بخشی نیز به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی از جمله گرجستان و روسیه و... صادر می‌شود.

چنگیزی در بخش دیگری از سخنانش به نقش اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: اگر چه  شرایط نسبت به دو- سه سال گذشته برای همکاری‌های بین المللی بهتر شده  و گشایش‌هایی نیز در این خصوص ایجاد شده اما هنوز برای رسید ن به  نقطه هدف راه درازی در پیش داریم.

این فعال اقتصادی همچنین گفت: از 3 سال پیش که مذاکره برای راه اندازی خط تولید جدید در کارخانه را شروع کردیم با شرکت ها و کشورهای مختلفی که در این خصوص فعالیت دارند مذاکره کردیم که در نهایت به دلیل داشتن فاکتورهای مناسب ،شرکت بوش را به عنوان شریک تجاری خود انتخاب کردیم. زیرا این شرکت بهترین شرکت برای دسترسی به اهداف ماست.‌ زیرا آنچه که امروز تولید می‌کنیم 100 درصد منطبق با سایر محصولات کارخانجات بوش آلمان در تمام دنیا است.  

وی در پایان با تاکید بر اینکه  تولید،فروش و ارائه خدمات پس از فروش  از مهم ترین مواردی است که در قرارداد 5 ساله ما با شرکت بوش  تنظیم شده است گفت: امیدوارم  سطح همکاری‌های اقتصادی ما با بوش افزایش یابد تا شاهد  شکوفایی بیشتراقتصاد کشور در زمینه تولید وسایل گرمایشی در کشور باشیم.ما اعضای بوتان قصد داریم سهم محصولات مان  را افزایش دهیم تا  خدمات منحصربه‌فردی به مشتری ارائه کنیم.

سخنران دیگر این مراسم آندریاس اشمیت نماینده  بوش آلمان و رئیس هیئت مدیره شرکت بوش تجارت پارس  بود که سخنان خود را با جمله‌ای از«رابرت بوش» بنیانگذار کارخانه‌های زنجیره‌ای بوش شروع کرد و گفت:‌ترجیح می‌دهم پولم را از دست بدهم تا اعتمادم را. این جمله معروف بنیانگذار معروف شرکت بوش است.

اشمیت افزود : با توجه به اینکه در زمانه در حال تغییر هستیم برای ما خیلی مهم است که یک همکار و شریک قابل اطمینان داشته باشیم. بنابراین اعتماد عامل مهمی برای ما در زمینه همکاری با سایر کشورها برای رسیدن به  بازار موفق است. با توجه به این نکات شرکت بوتان با عملکرد خود در این سالها توانست اعتماد ما را به خود جلب کند. بوتان و بوش به عنوان بخش مهمی از بوش و همچنین به طور خاص نیروی انسانی‌ای که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند برای ما مهم هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه همکاری بوش  با  گروه صنعتی بوتان را افتخاری برای خود دانست افزود : سال گذشته در همین زمان  تفاهمنامه‌ای با یکدیگر امضا کردیم که دو طرف در آن توافقنامه ملزم شدند که تولیدات منطقه‌ای خود را با کمک همدیگر به بازار عرضه کنند. امروز همان روزی است که مفتخرم بگویم خط تولید پکیج شوفاژ دیواری  بوش گروه صنعتی بوتان راه‌اندازی می‌شود.  البته این اتفاق بدون کمک‌های شرکای دیگر از جمله نمایندگان بوش ترکیه در ایران میسر نبود.ما یعنی صنعت گرمایشی ایران  و آلمان با عملیات تولید قطعات و مواد اولیه در ایران توانستیم فرصت‌های شغلی فراوانی را بوجود آوریم که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.  

عباس هاشمی مدیرکل صنایع فلزی ولوازم خانگی نیز با اشاره به اینکه کشور ایران پتانسیل فوق العاده‌ای در حوزه انشعابات گازی دارد گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد شهرها و روستاهای ایران از نعمت گاز برخوردار هستند برای همین لازم است که برای گسترش عرضه و تولید چنین محصولاتی از حمایت دولت برخوردار باشند. من نیز به عنوان نماینده دولت آماده‌ام که هرگونه کمکی را در این خصوص برای تولیدکنندگان انجام دهم.

هاشمی در ادامه  ظرفیت تولید کشور در پکیج گرمایشی را طبق آمار سالانه 1.7 میلیون دستگاه در سال اعلام کرد و گفت : این تعداد محصول  فقط در  10 واحد فعال کشور تولید می شوند که امیدوارم واحد های فعال دیگری به این گروه بپیوندند .

این مقام مسئول در وزارت صنعت ،معدن وتجارت با اشاره به اینکه در  صنایع گازسوز کشورمان بالای 90 درصد به تامین داخل رسیده‌ایم افزود : جایخوشحالی است که واردات ما  در این خصوص ناچیز است. کل واردات وسایل گرمایشی در سال 95، 8.5 میلیون دلار بود که در 9 ماهه سال 96 این مبلغ به 1.2 میلیون دلار رسید.

هاشمی در پایان گفت:‌ان شاءالله در فاز دوم همکاری با شرکت بوش بتوانیم شاهد فعالیت‌های نرم افزاری و آموزش پرسنل در سطوح مدیریتی و بازار و تولید و توسعه چنین محصولاتی در ایران باشیم. از طرف دیگر بسیار امیدوارم شرکت صنعتی بوتان بتواند به عنوان هاب منطقه سهم بسزایی در بازار خارجی و صادرات محصولات خود داشته باشد. دولت نیز تمام توان خود را برای حمایت از چنین فعالیت‌های اقتصادی در کشور به کار خواهد بست.

مراسم با افتتاح خط تولید شوفاژبوش آلمان در گروه صنعتی بوتان و در حضور کارگران کارخانه و جمعی از خبرنگاران رسانه‌ های مختلف پایان یافت.

سابقه بوش در ایران

اسفند ماه گذشته ، گروه صنعتی بوتان با شرکت بوش آلمان قرارداد همکاری امضا کرد؛ قراردادی که بر مبنای آن تفاهم شد تا برخی محصولات شرکت بوش در ایران تولید و به بازار عرضه شود.  سابقه حضور شرکت بوش آلمان در ایران  نیز به 93 سال پیش بر می گردد .در آن سال  شرکت بوش توانست  نخستین دفتر فروش خود را در ایران تاسیس کند تا آنکه  در سال 1358 با امضای یادداشت تفاهمی با شرکت دیزل الکتریک ایران، همکاری خود را با شرکت های ایرانی گسترش داد.این شرکت آلمانی در سال 1971 میلادی با یک شرکت ایرانی در تولید قطعات خودرو (شمع) کار خود را از حوزه لوازم خانگی به حوزه قطعه سازی خودرو گسترش داد.شرکت بوش آلمان 131 سال پیش توسط روبرت بوش آغاز بکار کرد و اکنون با 390 هزار نفر پرسنل، سالانه 70 میلیارد یورو محصول خود را به 150 کشور جهان صادر می کند./

تولید بوتان صنعتی آلمان همکاری محصولات سالانه بازار کارخانه مدیره قرارداد گرمایشی دیواری شوفاژ اشاره افزود گذشته افتتاح عنوان کردیم مراسم اینکه صنایع داریم باشیم آبگرمکن هاشمی گسترش اقتصادی همچنین چنگیزی حمایت پایان میلیون امروز خدمات اشمیت افزایش بنیانگذار وسایل ارائه زمینه قطعات امیدوارم محصولاتی واردات فعالیت‌های سابقه پرسنل برخوردار خودرو ایران  اعتماد ایرانی فعالیت خانگی بسیار معروف کشورهای محصول تفاهم هستیم آلمانی بنابراین توسعه دانست امضای کارگران وتجارت نخستین سخنران اهداف موضوع اکنون تعداد روسیه تجارت مختلف همکاری‌های دیگری ایتالیا اعضای خواهیم اروپا اعلام صادرات دستگاه مذاکره