برگزیده ها

مازندمجلس: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ترامپ اکنون به حدی پایین است که می‌توان او را نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در زمان ورود به دومین سال ریاست جمهوری محسوب کرد.

مازندمجلس:
به نقل از نیوزویک، برآوردی که از سوی شرکت نظرسنجی گالوپ صورت گرفته نشان داده که روسای جمهور آمریکا از سال ۱۹۳۸ تا ۲۰۱۸ به طور میانگین محبوبیت ۵۳ درصدی داشته‌اند اما محبوبیت حال حاضر ترامپ در حال حاضر ۳۷ درصد است که از این میانگین خیلی پایین‌تر است.
این در حالی است که در ماه دسامبر محبوبیت ترامپ ۳۹ درصد بود، اکنون این محبوبیت حتی از این هم کمتر است.
ترامپ بیشترین میزان محبوبیتش را مدت زمان کمی بعد از آغاز ریاست جمهوری‌اش در ژانویه ۲۰۱۷ داشت که البته آن هم معادل ۴۵ درصد بود.
با این حال در ۱۲ ماه گذشته این محبوبیت به تدریج نزول یافته و به حد فعلی رسید که چنین میزانی در میان روسای جمهور سابق آمریکا بی‌سابقه است.
باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ژانویه دومین سال ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۱۰ محبوبیت ۴۹ درصدی داشت.
در مقابل اما جورج دبلیو بوش شدیدا در دومین سال ریاست جمهوری‌اش در ژانویه ۲۰۰۲ محبوب بود و ۸۴ درصد محبوبیت داشت.
بیل کلینتون، رئیس‌جمهور قبل از او نیز در دومین سال ریاست جمهوری‌ در ژانویه ۱۹۹۴ محبوبیت ۵۵ درصدی داشت.
به این ترتیب جورج اچ‌.‌دبلیو بوش نیز در دومین سال ریاست جمهوری محبوبیت ۸۰ درصدی داشته و رونالد ریگان معادل ۴۸ درصد، جیمی کارتر معادل ۵۴ درصد،‌ ریچارد نیکسون معادل ۶۳ درصد و جان اف‌ کندی معادل ۷۹ درصد در دومین سال ریاست جمهوری محبوبیت داشته‌اند.
بررسی‌های کلی نشان می‌دهد که هیچ رئیس‌جمهوری در ماه ژانویه دومین سال ریاست جمهوری‌اش درصد محبوبیتی پایین‌تر از ترامپ نداشته است.
این نظرسنجی‌ها در حالی انجام شده که ترامپ اخیراً با یکی از بدترین مناقشه‌ها علیه خود که در پی انتشار یک کتاب افشاگر به نام "آتش و خشم" به وجود آمده روبرو شده است.
محبوبیت ریاست دومین ترامپ ژانویه معادل آمریکا جمهوری‌اش درصدی جمهوری رئیس‌جمهور روسای جمهور میانگین پایین‌تر داشته‌اند