برگزیده ها
جلسه مجمع نمایندگان تهران برای بررسی ناآرامی‌های اخیر با حضور مسئولان امنیتی/ قول مساعدت وزیر اطلاعات برای آزادی تمامی دانشجویان تا پیش از آغاز امتحانات

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان تهران برای بررسی ناآرامی‌های اخیر با حضور مسئولان امنیتی در صبح فردا خبر داد و گفت: موضوع بازداشت‌شدگان اعم از دانشجویان بازداشتی و دیگر افراد بازداشت‌شده از اولویت‌هایی خواهد بود که در جلسه فردا صبح مجمع نمایندگان تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مازندمجلس: عضو فراکسیون امید از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان تهران برای بررسی ناآرامی‌های اخیر با حضور مسئولان امنیتی در صبح فردا خبر داد و گفت: موضوع بازداشت‌شدگان اعم از دانشجویان بازداشتی و دیگر افراد بازداشت‌شده از اولویت‌هایی خواهد بود که در جلسه فردا صبح مجمع نمایندگان تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به لزوم بررسی اعتراض‌های مردمی و ناآرامی‌های اخیر از تشکیل جلسه مجمع نمایندگان تهران به این منظور خبر داد و گفت: قرار است صبح فردا در جلسه‌ مجمع نمایندگان تهران که با حضور مسوولان اطلاعاتی و امنیتی استان تهران برگزار خواهد شد، موضوع اعتراض‌ها و ناآرامی‌های اخیر را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در این جلسه بنا داریم علاوه بر بررسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی استان تهران جزئیات مربوط به بازداشت‌شدگان و آخرین وضعیت آنها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین با مسوولان مذاکره خواهیم کرد تا امکان دسترسی راحت‌تر به مسوولان امنیتی برای نمایندگان مجلس به عنوان امنای مردم فراهم شود تا اگر احیانا مسوولان امنیتی و اطلاعاتی با محدودیت‌هایی چه در حوزه اطلاع‌رسانی و چه در دیگر مسائل روبه‌رو هستند این مشکلات را با نمایندگان در میان بگذارند و نسبت به حل آن همکاری داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان تلاش خواهند کرد وظیفه خود را به عنوان امانتدار مردم به خوبی به جا بیاورند و این در حالی است که با توجه به وقوع اعتراض‌های اخیر، مسوولان امنیتی علی‌الاصول گزارشی جامع در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهند اما در عین حال لازم است نمایندگان هم به صورت شهری، بخشی و حوزه‌ای در جریان اقدامات قرار بگیرند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امیدمجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات پیش روی خانواده‌های بازداشت‌شدگان برای ملاقات با این افراد گفت: طبیعتا یکی از ضرورت‌هاست که وقتی بازداشتی در حوزه امنیتی اتفاق می‌افتد امکان ملاقات و دسترسی به بازداشت‌شدگان برای خانواده‌های آنها فراهم شود و همچنین لازم است نمایندگان مردم نیز از این دسترسی برخوردار باشند تا از رعایت حقوق بازداشت شدگان اطمینان حاصل کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد دانشجویان بازداشت‌شده گفت: طبیعتا دانشجویان نیز از این قاعده مستثنا نبوده و شاهد بودیم بخشی از بازداشت‌شدگان را دانشجویان تشکیل دادند که به همین دلیل در روزهای گذشته چند نفر از نمایندگان تهران با پیگیری‌های فراوان موضوع این گروه از بازداشت‌شدگان را دنبال کرده و با خانواده‌های بازداشت شدگان مسوولان امنیتی و همچنین تشکل‌های دانشجویی مرتبط بودند و در جلسه فردا هم این پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

او گفت: آنچه از سوی وزیر اطلاعات در نشست غیرعلنی اخیر مجلس مطرح شد این بود که سعی می‌کنم مقدمات آزادی تمامی دانشجویان را تا پیش از آغاز امتحانات ترم فراهم کند تا هیچ دانشجویی در بازداشت نماند و حتی اگر دانشجویی پرونده‌ای جدی داشت با قید وثیقه آزاد شود.

رحیمی در پایان تصریح کرد: آنچه مسلم است هم به لحاظ اخلاقی و هم به لحاظ قانونی پیگیری این مسائل وظیفه نمایندگان است و اگر احیانا اطلاع‌رسانی در این رابطه به تاخیر می‌افتد به این دلیل است که اولویت نمایندگان دستیابی به نتیجه است و رسما موضوع بازداشت‌شدگان اعم از دانشجویان بازداشتی و دیگر افراد بازداشت‌شده از اولویت‌هایی خواهد بود که در جلسه فردا صبح مجمع نمایندگان تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایندگان تهران امنیتی بررسی بازداشت‌شدگان دانشجویان مسوولان ناآرامی‌های موضوع همچنین رحیمی خانواده‌های دانشجویی بازداشت بازداشت‌شده فراهم دسترسی اطلاعاتی بازداشتی افراد وظیفه سوالی باشند اطلاع‌رسانی مشکلات آزادی مسائل طبیعتا شدگان مسئولان اطلاعات می‌افتد احیانا ملاقات عنوان استان نماینده تشکیل اعتراض‌های می‌گیرد اصلاح‌طلب شورای امتحانات اولویت‌هایی امکان فراکسیون اسلامی تمامی