برگزیده ها
توجه به تنوع کاشت مرکبات طبق برنامه کشت

مازندمجلس: رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید پهنه بندی مرکبات را جدی بگیریم که در هر منطقه ای چه ارقامی در چه سطحی کشت شود.

مازندمجلس: رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید پهنه بندی مرکبات را جدی بگیریم که در هر منطقه ای چه ارقامی در چه سطحی کشت شود.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی مازندران در جلسه پهنه بندی مرکبات با تاکید بر پراکندگی تولید در ارقام مرکبات به ویژه کشت انواع نارنگی، گفت: از 125 هزار هکتار باغ مرکبات در مازندران 30 هزار هکتار آن از نوع درجه سه است که باید مشخص شود این مقدار سطح در کدام شهرستان و به چه میزان است.

وی ادامه داد: با مشخص کردن آن می توان نسبت به اصلاح، جایگزنی ارقام متناسب با بازار هدف کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مازندران و خسارت‌هایی که برف در سال های گذشته به باغداران وارد کرد باید ارقام زودرس و میان رس کشت شود.

این مسؤول با بیان اینکه بیش از 80 درصد مرکبات استان برداشت شد، اضافه کرد: مرکبات استان یا به صورت تازه خوری مصرف شد و یا در انبارها و سردخانه ذخیره شده است.

حیدرپور اظهار کرد: باید پهنه بندی مرکبات را جدی بگیریم که در هر منطقه ای چه ارقامی در چه سطحی کشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مازندران دارای 25 هزار هکتار سطح زیرکشت انواع نارنگی بود و به دلیل تنوع رقم، مشکلی در فروش این محصول وجود نداشت.

شهیدی فر افزود: مازندران رتبه نخست را در تولید مرکبات دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام جایگزین برای مرکبات هنوز به خوبی معرفی نشده است و یا اگر معرفی شد تاکنون نمود پیدا نکرد.

 

مرکبات مازندران کشاورزی ارقام هکتار ادامه استان معرفی نارنگی افزود تولید بگیریم منطقه ارقامی حیدرپور انواع