برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه کشورمان که به روسیه سفر کرده است، عصر امروز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به روسیه سفر کرده است، عصر امروز در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه این سفر بیست و یکمین سفر من به روسیه در طول 4 سال گذشته است، گفت:این موضوع نشانگر حجم و گستره روابط دو کشور است. سفرهای دو رئیس جمهور و دیدارهایی که با هم داشتیم و همکاری‌های مشترکی که هم در زمینه دوجانبه و منطقه‌ای داریم به نفع مردم دو کشور و صلح و امنیت بین‌المللی است.

وی افزود: همکاری ایران و روسیه توانسته نقش مهی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه حساس ما داشته باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به لاوروف با بیان اینکه ما متعهد هستیم که در همراهی و همکاری با شما و دوستان ترکیه‌ای اطمینان حاصل کنیم که روند آستانه با موفقیت جلو می‌رود،اظهار داشت: کنفرانس سوچی کنفرانس موفقی برای ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای سوریه خواهد بود و این اجلاس مهمترین شانس کمک به روند ملل متحد در ژنو برای رسیدن به صلح پایدار در سوریه است.

ظریف ادامه داد: از حمایت‌های دولت فدراسیون روسیه از اجرای برجام و نقش مهمی که شخص شما در به نتیجه رسیدن برجام داشتید، تشکر کنم.

وی با بیان اینکه برجام یکی از معدود دستاوردهای جامعه بین‌المللی در سال‌های گذشته است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تعهد ایران را به اجرای برجام تأیید کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی دیگر از اعضای برجام نه تنها تاکنون تعهداتش را کامل اجرا نکرده بلکه سیاست‌های بسیار مخربی در این زمینه پیگیری کرده است.

ظریف در پایان گفت: ایران، روسیه و بقیه اعضای امضاکننده برجام به همکاری نزدیک و جدی برای حفظ برجام نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنیم که این دستاورد با جدیت پیگیری می‌شود.

برجام روسیه بین‌المللی همکاری لاوروف اینکه خارجه سوریه پیگیری اجرای اعضای کنفرانس زمینه کشورمان گذشته دیدار اطمینان