برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رئیس‌جمهور گفت: کسانی که اهل منطق، استدلال، گفت و شنود هستند برای گفتگوی بین جریانی انتخاب شوند، افرادی که فقط بخواهند متعصبانه روی موضع خود بیاستند به درد گفتگو نمی‌خورند.

مازندمجلس: معصومه ابتکار درباره ضرورت های گفتگوی بین دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا به خبرآنلاین گفت: یکی از ارکان سیاست ورزی گفتگوی بین احزاب، جریان ها و طیف های مختلف سیاسی است که نظرات کاملا متفاوتی درباره مسائل و موضوعات ملی دارند بنابراین این گفتگو بسیار ضروری و لازم است تا یک فهم مشترک میان آنها حاصل شود، اگر به این فهم مشترک برسند گرچه با هم اختلاف نظر دارند ولی می دانند مبانی اختلاف نظرشان چیست و دیگر مقابل هم متعصبانه موضع گیری نمی کنند.
به گزارش نامه نیوز وی در پاسخ به این سئوال که آیا رویاپردازی نیست اصوگراها و اصلاح طلبان با هم صحبت کنند و درباره موضوعات مختلف به نتیجه برسند؟ بیان کرد: خیر، پیشنهاد این است که از موضوعات تخصصی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با هم شروع به گفتگو کنند. گفتگوی جریان های سیاسی با هم اتفاقی آرمانی نیست.
عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این سئوال که برخی می گویند وقتی اصولگرایان در داخل خودشان و اصلاح طلبان در داخل خودشان نمی توانند با هم ارتباط کلامی برقرار کنند چه طور می توانند با هم بنشینند؟ اظهار کرد: باید تلاش کنند، با همدیگر بنشینند و در قالب فعالیت های خانه احزاب صحبت کنند.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: همه جای دنیا احزاب بین خودشان در سطوح مختلف گفتگو دارند مسائل و مباحث شان را با هم مطرح می کنند، چالش ها را می گویند تا بر سر موضوعات ملی به فهم مشترک برسند. مثلا موضوعاتی داریم که همه احزاب، گروه ها و طیف ها بر سر آن مسائل با هم توافق دارند یعنی موضوعاتی است که واقعا مبنای ملی دارد و مورد وفاق همه گرایش های سیاسی است.
وی افزود: ما در موضوع خانواده گفتگوی ملی را از احزاب شروع کردیم، معتقدیم لایه های سیاسی که بیشترین تفاوت دیدگاه را درباره مسائل خانواده به لحاظ رویکردهای اجتماعی و فرهنگی دارد اگر بیایند طرح دیدگاه کنند در جمع بندی نگاهی حاصل می شود که با واقعیت های جامعه بیشتر منطبق است بنابراین گفتگوی جریانات سیاسی را از الزامات بسیار ضروری می دانم.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سئوال که از دو جریان سیاسی اصولگرا و  اصلاح طلب چه کسانی را برای گفتگو پیشنهاد می دهید؟ گفت: کسی را پیشنهاد نمی دهم ولی کسانی که اهل منطق، استدلال، گفت و شنود هستند انتخاب شوند، افرادی که فقط بخواهند متعصبانه روی موضع خود بیاستند به درد گفتگو نمی خورند. گفتگو باید با کسانی دنبال شود که واقعا اهل تأمل و شنیدن حرف طرف مقابل باشند. خوب بشنوند و خوب مسائل را درک کنند و بعد موضع خود را بگویند.
ابتکار درباره ایده کواکبیان برای تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: ایده خیلی خوبی است، البته نمی دانم طرح آقای کواکبیان دقیقا چیست و چه ابعادی دارد ولی در هر صورت بین خود گروه ها و طیف های سیاسی از جمله اصلاح طلبان حتما باید گفتگو و یک سازوکار دموکراتیکی باشد. چون جبهه تعریفی دارد و برای رسیدن به نظر و سیاست های واحد حتما یک سازوکار دموکراتیک باید برای آن تعریف کرد.
سیاسی گفتگو اصلاح گفتگوی احزاب درباره جریان مسائل دارند موضوعات طلبان کسانی سئوال مشترک پیشنهاد مختلف خودشان متعصبانه مقابل فرهنگی گویند دیدگاه کواکبیان سازوکار خانواده واقعا اختلاف توانند موضوعاتی اجتماعی بسیار آرمانی تشکیل پارلمان استدلال خورند فعالیت اصولگرایان اصلاحات ابتکار بنابراین ضروری معاون سیاست اتفاقی اصولگرا برسند