برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی مجمع روحانیون مبارز گفت: منابع مالی احزاب، کاندیدا و هزینه کردها باید شفاف باشد.

مازندمجلس:، مجید انصاری سخنگوی مجمع روحانیون مبارز صبح امروز (پنجشنبه) در پنجمین کنگره حزب همبستگی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با تاکید بر اینکه احزاب در همه جای دنیا برای کسب قدرت شکل میگیرد، اظهار داشت: اگر قدرت برای قدرت باشد منفی است اما قدرت برای اهداف بلند و پیاده کردن آرمان ها الزامی است به عبارتی قدرت باید در خدمت مردم و آرمان ها باشد.

وی با بیان اینکه در کشور با نوعی تعارض در مسئله مردم سالاری رو به رو هستیم، خاطرنشان کرد: ساز و کارهای درست برای ساختار مردم سالاری تدبیر نکردیم هر چهار سال یکبار انتخابات برگزار می شود اما بعد از انتخابات، ساز و کاری برای پیگیری مطالبات نیست.

به اعتقاد سخنگوی مجمع روحانیون مبارز، لازم است احزاب هم برای انتخاب اصلح کمک کنند و هم افراد شایسته را انتخاب و سپس پیگیری و مطالبه کنند.

وی افزود: این درست نیست کسی که به مجلس راه یافت بگوید من هستم و خدای خودم. مردم به برند سیاسی و شعار های شما رای دادند و باید مطالبات آنها را تحقق ببخشید.

انصاری اضافه کرد: تعهد حزبی مغایرتی با تعهد بین خود و خدا ندارد، ما امروز در کشور حزب و شبه حزب زیادی داریم که از طریق نهادهایی شکل گرفته که اصلا حق نداشتند وارد دسته بندی های سیاسی شوند.

وی ادامه داد: مسیرهایی توسعه احزاب واقعی در خم و پیچ و بن بست ها هست اما سوی دیگر سازمانی ایجاد می کنند و با امکانات عمومی تبلیغ می کنند به گونه ای در آستانه انتخابات گذشته شاهد بودیم که هزار هزار مستمع برای برخی سخنرانی ها به امکانات عمومی جا به جا می کردند.

سخنگوی مجمع روحانیون مبارز می گوید که منابع مالی احزاب، کاندیدا و هزینه کردها باید شفاف باشد.

انصاری البته در این همایش معتقد بود که برخی از افراد به وسیله امکانات عمومی مثل صدا و سیما از الان به دنبال چهره سازی برای انتخابات سال 1400 هستند که این خلاف عدل است چون رقابت چهارساله و یک هفته با عدالت نمی خواند.

وی با بیان اینکه ما در عرصه عدالت رسانه ای سازماندهی و تشکیلات اشکالات اساسی داریم، گفت: باید گفت و گو میان احزاب شکل بگیرد که قرار بود خانه احزاب جای این مباحث باشد اما عملا به این سمت نرفته است.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد درگذشت رییس فقید مجمل تشخیص مصلحت نظام، گفت: از ویژگی های مهم آیت الله هاشمی قلب پر امید ایشان بود که حتی در برخورد با موانع نیز این امید از بین نمی رفت.

انصاری به ذکر خاطره از مرحوم آیت الله هاشمی پرداخت و تصریح کرد: به یاد دارم در زمان ترورهای منافقین و در اواخر مجلس اول همراه آقای لاری خدمت آقای هاشمی رسیدیم و در مورد مسائل روز با ایشان صحبت کردیم که ایشان با آرامشی خاص تاکید کردند که این‌ها مسائلی نیست و خواهد گذشت.

سخنگوی مجمع روحانیون مبارز به اخرین روز دیدار خود با مرحوم هاشمی اشاره و بیان کرد: امن در روز رحلت آقای هاشمی ایشان را در مجمع تشخیص مصلحت دیدم ایشان را سر شار از امید دیدم اما نگران آینده کشور بودند.

وی در ادامه در مورد قانون احزاب گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس اینکه مشارکت عمومی بسیار مهم بود قانون احزاب وجود دارد اما متاسفانه هنوز تحزب در ایران نهادینه نشده است.

به اعتقاد سخنگوی مجمع روحانیون مبارز، اگر به لحاظ مبانی فقهی و شرعی به حزب نگاه کنیم تشکیل حزب می تواند به عنوان یک عمل عبادی باشد و ما در اسلام امر به معروف و نهی از منکر داریم و امر به معروف و نهی از منکر بیشتر به امور اجتماعی و حکومتی است.

وی افزود: تشکیل احزاب واقعی، هدفمند و بزرگ به عنوان یک مستحب موکد و امر مطلوب است که از طریق آن می تواند امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کرد.

انصاری در مورد نقش احزاب در بررسی لایحه بودجه، گفت: باید احزاب نیز بتوانند لایحه های بودجه را بررسی کنند و نظرات خود را اعلام کنند تا نمایندگان مجلس از ابتدا به بررسی لایحه بودجه نپردازند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نطام گفت: بعضی‌ها که به مسئولیتی می رسند بعد می گویند ما به هیچ حزبی وابسته نیستیم و به این افتخار می‌کنند که به هیچ حزبی وابسته نیستد در حالی که از طریق احزاب به جایی رسیده اند بنابراین احزاب برای رسیدن به قدرت هستند.

احزاب انصاری هاشمی روحانیون سخنگوی مبارز عمومی انتخابات اینکه تشخیص ادامه داریم مصلحت قانون معروف امکانات بررسی لایحه بودجه وابسته عدالت اشاره مرحوم تشکیل تواند عنوان اساسی افزود هزینه کردها امروز منابع همبستگی پنجمین کنگره همایش تاکید اعتقاد افراد سیاسی مطالبات پیگیری آرمان سالاری واقعی