برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر نفت با بیان اینکه مرحوم هاشمی رابطه مستمری با تکنوکرات ها و فن سالارها داشت و آنها را می‌فهمید، گفت: مرحوم هاشمی کسی نبود که ابهتش دیگران را بگیرد و دیگران جرات می‌کردند در مقابلش حرف بزنند.

مازندمجلس:

بیژن زنگنه در حاشیه مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی در مدرسه عالی شهیدمطهری در جمع خبرنگاران گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به امام و رهبری، مردم و انقلاب عشق داشت. در مدتی که وی را دیدم، فهمیدم که از هوش سرشار بودند و از تلاش و مجاهدت ها برای ساختن خود و تسلط بر نفس خویش برخوردار بود.
به گزارش نامه نیوز زنگنه ادامه داد: مرحوم هاشمی انسان صبور، پرتوان و شکیبایی بود. هرگز عصبانی نمی‌شد و در مسائل مختلف با تدبیر عمل می کرد ضمن اینکه نظرات دیگران را می شنید و برای دیگران ارزش قائل بود.
وزیر نفت ادامه داد: بنده یک جوان ۳۴ ساله بودم که وزیر وی شدم. وی چندین بار گفتند از من چیزهایی یاد گرفتند در حالیکه من چیزی نداشتم اما مرحوم هاشمی این مطالب را آنقدر می‌گفتند تا ما تربیت شویم و رشد پیدا کنیم.
وی گفت: خیلی راحت با دیگران ارتباط برقرار می‌کرد. مرحوم هاشمی کسی نبود که ابهتش دیگران را بگیرد و دیگران جرات می‌کردند در مقابلش حرف بزنند.
زنگنه گفت: مرحوم هاشمی رابطه مستمری با تکنوکرات ها و فن سالارها داشت و آنها را می‌فهمید.
آیت الله هاشمی تلاش های فراوانی برای ایرانی آباد و آزاد کرد/شرمنده مردم مهربان هستیم
ایرنا نوشت:
محسن هاشمی روز پنج شنبه در مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، در سخنانی افزود: یک سال از فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی گذشت و ما واقعا شرمنده مردم مهربان شدیم که به همراه علما، فضلا، مراجع، اساتید و فرهیختگان و مردم ما را همدردی کردند.
وی با بیان این که از همه مردم تشکر می کنم،تصریح کرد: نه به عنوان فرزند ایشان بلکه به عنوان فردی که 50 سال شاهد تلاش ها و مجاهد این اسوه صبر بودم.
وی تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با صبوری برای این که ایرانی آباد و آزاد داشته باشیم تلاش های فراوان کرد.
فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ایشان همیشه فکر می کردند که ایران ظرفیت بالایی برای رفاه مردم دارد و باید تلاش کنیم با دوری از افراط و تفریط فضایی ایجاد کنیم که مشکلات مردم از میان برداشته شود و در دنیا سربلند باشیم تا هم مشکلات داخلی و هم جهان اسلام حل شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار داشت: با قدرت گیری می توان مشکل مردم فلسطین را نیز حل کرد و امیدوارم همان طور که آیت الله هاشمی فکر می کردند جهل و فقر از ایران اسلامی برود و شاهد رفاه حال مردم باشیم و بتوانیم راه هاشمی را ادامه دهیم.
آیت الله ری شهری: مرحوم ایت الله هاشمی یکی از استوانه های نظام و انقلاب اسلامی بود
همچنین آیت الله محمد محمدی ری شهری در نخستین سالگرد ایت الله هاشمی که در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایت هاشمی رضوان الله تعالی علیه یکی از استوانه استوارنظام اسلامی بود که در مواقع مختلف چه قبل و چه بعد انقلاب و بخصوص در جنگ تحمیلی یکی از موثرترین افراد بود.
وی گفت: مرحوم هاشمی یکی از کارآمدترین افراد در انقلاب و نزد رهبری بودند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک ترین فرد به امام راحل و رهبری بود
عبدالله جاسبی هم روز پنج شنبه در حاشیه نخستین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیت الله هاشمی یار دیرین امام خمینی (ره) و رهبری و نگاهشان به کشور کلان و کلی بود.
وی افزود: نگاه آن فقید به مسائل نظام کلی بود و همواره مسائل نظام و انقلاب را بر همه چیز ترجیح می دادند.
رییس پیشین دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: به همین دلیل آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیکترین فرد به امام راحل و رهبری بود.
هاشمی رفسنجانی مرحوم رهبری دیگران انقلاب سالگرد اسلامی مدرسه ادامه آیت‌الله نخستین مطهری باشیم مسائل زنگنه خبرنگاران اظهار فرزند مشکلات افراد عنوان استوانه مختلف مراسم حاشیه رابطه ایرانی شرمنده ارتحال مهربان افزود