برگزیده ها

مازندمجلس: مجید انصاری گفت: هنوز تحزب به معنای گسترده آن در کشور ما شکل نگرفته است و باید احزاب قدرتمند در کشور شکل بگیرند.

مازندمجلس:
حجت الاسلام مجید انصاری در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی اظهار کرد: باید گفت‌وگو نسبت به احزاب شکل بگیرد و جا دارد احزاب مختلف کشور با یکدیگر بنشینند و اتفاقات اخیر را بررسی کنند که چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است. مساله حزب برای اقناع مردم و نمایش دموکراسی در قانون اساسی ایران مورد توجه ویژه قرار گرفت ولی هنوز تحزب به معنای گسترده و موثر آن در کشور شکل نگرفته است.
انصاری خاطر نشان کرد: تحزب به معنای واقعی کلمه در اسلام همزمان با طلوع اسلام شروع شد؛ از آنجا که پیامبر (ص) در مکه بنیان یک حزب عدالتخواه و اخلاق‌مدار را با جوانان مکه گذاشتند که با فسادهای دوران جاهلی مکه مبارزه کنند.
وی با اشاره به مساله امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: نهی از منکر و امر به معروف یکی از ارکان تشریع و فروع دین است که یکی از کارکردهای مهم احزاب این مساله است که آن را در رابطه با عملکرد دولت‌ها می‌توانند انجام دهند.چاره‌ای جز تشکیل احزاب قدرتمند نداریم تا ماهیت امر به معروف و نهی از منکر را بفهمند و توان امر و نهی کردن را به گونه‌ای که موثر باشد پیدا کنند و این امر جز با هم افزایی مردم در قالب حزب امکان پذیر نیست.
اکنون شرایط فرصت گفت‌وگوی بین حزبی فراهم است
ایسنا نوشت:
سید محمود میرلوحی طی سخنانی در پنجمین کنگره حزب همبستگی اظهار کرد: مباحثی که در روزهای اخیر فضای سیاسی کشور را در برگرفته فرصتی است تا کار سیاسی تسهیل شود و کسانی که کار سیاسی می کنند درصدر بنشینند و دغدغه ای برای فعالیت نداشته باشند.
عضو شورای عالی حزب همبستگی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت برای گفت‌وگو بین حزبی فراهم است گفت: تلاشهایی که در شورای عالی اصلاحات انجام گرفته باید از طریق آن بتوان این جبهه فراگیر و موثر را در کشور سامان داد و به حزب نیرومند تبدیل کرد تا همه اصلاح‌طلبان در سراسر کشور گردهم آیند. اگر نیروهایی با حضور و تلاش به میدان آیند می‌توان کار تشکیلاتی و سازماندهی را نهادینه کرد. بدون نهادسازی نمی‌توان اندیشه، ایده‌ها و گفتمان را در جامعه اثرگذار کرد. باید ساختارهای حزب ما جدی‌تر عمل کنند.
وی افزود: یکی از پیام‌های شرایط اخیر کشور اعم از نتیجه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری این است که رقبای اصلاحات دیدند که زودتر از دیگران متوجه این نیاز شدیم و اصولگرایان هم به اندازه کافی متوجه این مسئله شدند. بنابراین مسائل مربوط به احزاب فراجناحی است و امروزه تقریبا سخن از تحزب و حضور و فعالیت‌های سازماندهی حزبی بسیار می شود امیدواریم برگزاری چنین کنگره هایی بتواند گام موثری در این امر داشته باشد.
باید رفتارهای اعتراض مدنی را به مردم آموزش دهیم
ایلنا نوشت:
حسین کمالی در پنجمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی به خاطرات خود با مرحوم هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ وقتی مسئله نماز جمعه پیش آمد، آقای هاشمی با افراد زیادی مشورت می‌کردند و با من هم مشورت کردند. به ایشان گفتم مسائل که به این شکل حل و فصل نمی‌شود. باید گفتگوی ملی صورت گیرد و به آرامی مسایل را در جامعه مطرح کنیم و حضور شما می‌تواند تاثیر داشته باشد اما ایشان گفتند این مسائل برای من اعتقادی است و نمی‌توانم از اعتقاداتم عبور کنم و در آن خطبه‌ای که در نماز جمعه خواندند به دنبال آن بحث بود. در جایی که تشخیص می‌دادند کاری را انجام دهند و باور داشت کار درست و در جهت حفظ انقلاب و نظام است به هر قیمتی انجام می‌داد و برایش مهم نبود که چه اتفاقی می‌افتد.
وی گفت: بعد از وقایع اخیر برخی احزاب گفتند باید گفتگو‌هایی صورت گیرد اما بعضی اصولگرایان گفتند اول باید تکلیفشان را در ۸۸ مشخص کنند بعد برای گفتگو بنشینند. من فکر می‌کنیم شاید عاقلانه این باشد که به جای حرف کودکانه و ساده لوحانه به حرف مردم گوش می‌دادیم. به هر حال عده‌ای آمدند و اعتراض کردند و مسائلی داشتند. آیا جایی تجزیه علمی شد که این مردم برای چه به خیابان‌ها آمدند و چه گفتند؟
کمالی به انتقاد از رویه صدا و سیما در پوشش اعتراضات اخیر گفت: صداوسیما سیاستی پیش گرفت که این‌ها عامل بیگانه بودند. اما اگر این‌ها عامل بیگانه بودند، آیا با غربی‌ها و رییس جمهورآمریکا و نخست وزیر اسرائیل ارتباط داشتند؟ آیا نمی‌خواهیم یک بار هم که شده با مسائل اجتماعی روبرو شویم؟
این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: زمینه‌هایی به وجود آمده و عده‌ای در خیابان اعتراض کردند. گرچه روشی که اتخاذ شد مبنی بر آتش زدن و داد و بیداد درست نبود اما دلیلش این است که روش منطقی را در جامعه ترویج نکردیم و موقعیتی به وجود نیاوردیم که افراد به شکل مناسب حرفشان را به گوش مسئولان برسانند. در حالت عادی چقدر به مشکلات مردم رسیدگی کردیم؟ چند میلیون بیکار در کشور داریم چقدر دچار افسردگی و اعتیاد و طلاق شده‌اند؟ این مسائل را باید مهم شمرد و ارزیابی آن توسط دولت و حکومت صورت بگیرد. وقتی افراد اعتراض می‌کنند، نمی‌آییم ببینیم مشکل چیست و راه حل پیدا کنیم زود می‌گوییم وابسته عامل بیگانه هستید و بد‌ترین سیاست‌ها را پیش می‌گیریم. به فرزندان مملکت اتهام می‌زنیم عامل بیگانه هستید و می‌خواهیم مشکلات را اینگونه حل کنیم.
احزاب مسائل همبستگی اعتراض کنگره سیاسی بیگانه معروف افراد مساله جامعه بنشینند پنجمین گفتند اظهار مشکلات اصولگرایان هستید این‌ها مسئله آمدند مشورت عده‌ای هاشمی متوجه فراهم اسلامی گفت‌وگو انصاری گفتگو قدرتمند کودکانه بگیرد معنای شورای اصلاحات شرایط اشاره اسلام سازماندهی