برگزیده ها

مازندمجلس: یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا در چشم هاشمی کوچک بود، گفت: اکنون همگان زندگی ساده وی و فرزندانش را مشاهده می کنند که چگونه از مردم بوده و است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جوادی آملی صبح امروز در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی در مدرسه عالی شهید مطهری گفت: این مراسم به جهت مجاهدت های سربازی برگزار شده که از یک روستای گمنام خالصانه به میدان آمد و در عالی ترین جایگاه های نظام اسلامی قرار گرفت، خادمانه برای اسلام و انقلاب جانفشانی کرد و به تعبیر  امام تا نزدیک شهادت به پیش رفت و همه خطرها را بدون کمترین شائبه ای برای خود خرید.

وی افزود: درود بر امام راحل که چنین انسانی را پروراند و در دامن جامعه گذاشت تا با هوش و ابتکارش نظام اسلامی و جامعه دینی را به مرتبه عظیمی برساند.

جوادی آملی ادامه داد: همیشه افراط و تفریط است که نظام را به چالش می کشاند و جلوی موفقیت آنها را می گیرد. مرحوم هاشمی می دانست که سلوک اخلاقی و مرام انسانی راه پیشرفت جامعه اسلامی است. امروز همه از عقلانیت و اعتدال هاشمی می گویند و چه زیباست که وقتی در زندان در خلوت با خود بود و چه آن زمان که در اوج قدرت قرار داشت روشی دوستانه و اخلاقی با همه مردم داشت.

این استاد حوزه گفت: دنیا در چشم هاشمی کوچک بود. او زاهدانه می زیست و اکنون همگان زندگی ساده وی و فرزندانش را مشاهده می کنند که چگونه از مردم بوده و از مردم هستند.

وی گفت: اعتدال درعمل و عقلانیت تنها مسیری است که حوزه، دانشگاه و همه جوانب ما باید از این راهکار استفاده کنند.

جوادی آملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اولین سندی است که به دست امام و مردم به امضا رسید گفت: به رغم اینکه هنوز این انقلاب به طور کامل و دقیق تبیین نشده است اما انقلاب اسلامی ایران به طول و بلندای آفتاب بزرگ است در سال ۵۷ نظام اسلامی در ایران روی کار آمد اما جمهوری اسلامی ایران هنوز در آغاز راه است.

اسلامی هاشمی جوادی مرحوم جامعه انقلاب مراسم اخلاقی اینکه جمهوری انسانی اعتدال عقلانیت مشاهده همگان بزرگداشت زندگی فرزندانش الاسلام امروز