برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه هرگونه دستخوش توافق هسته‌ای غیرقابل قبول است، گفت: اتحادیه اروپا متعهد شده است که اقداماتش را برای تضمین بهره‌مندی مردم از منافع اقتصصادی برجام دوچندان کنند.

مازندمجلس: محمدجواد ظریف در پایان سفر دو روزه خود به روسیه و بلژیک در فرودگاه بروکسل در جمع گفت: آنچه که امروز و دیروز در جلسات مشخص بود، اجماع یکپارچه بین‌المللی بر این مبنا است که هر حرکتی که به تخریب برجام منجر شود و توافق هسته‌ای را دستخوش تغییر دهد، غیرقابل قبول است و با آن مقابله خواهند کرد.
 رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به رایزنی برجامی‌اش در مسکو اظهار داشت: دیروز در مسکو، نظر روسیه و وزیر امور خارجه این کشور کاملا روشن و به صورت مشخص بیان شد. امروز هم هر سه کشور اروپایی عضو مذاکرات برجام و همچنین خانم موگرینی در جلسه‌‌ای که با ما داشتند، تاکید کردند همه تلاش‌شان را برای تضمین بهره‌مندی مردم ایران از تمامی منافع برجام به کار خواهند برد.
وی ادامه داد: تا زمانی که ایالات متحده باید این کار انجام دهد و بعد از آن که امریکا تمدید تعلیق تحریم‌ها را انجام داد، همانطور که متعهد به این کار هستند، اتحادیه اروپا متعهد شده است که اقداماتش را برای تضمین بهره‌مندی مردم از منافع اقتصصادی برجام دوچندان کنند.
ظریف در مورد مسائل مطرح شده در جلسه امروزش با سه وزیر اروپایی گفت:‌ در خصوص برخی از روش‌ها مخصوصا روش‌هایی که برای فائق آمدن در تحریم‌های بانکی وجود دارد، بحث شد. در مصاحبه‌ای که آنها هم انجام دادند، متوجه شدید و دیدید که تاکید کردند که ایران به برجام پایبند بوده است و این پایبندی را باید آژانس انجام دهد که بارها این کار را نیز انجام داده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران این حق را دارد که از تمام حقش بهره‌مند شود، اظهار کرد: ما به آنها تاکید کردیم که برای پایبند ماندن ایران لازم است که همه طرفین به ویژه ایالات متحده به تعهدات برجام کاملا پایبند بمانند و آن را اجرا کنند. لازم است اتحادیه اروپا علاوه بر حمایت‌های علنی و گفتاری اقدامات عملی خود را تقویت کند تا مردم از برجام بهره‌مند شوند.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد:‌ به نظر من پیام یکپارچه و محکمی ارسال شده است. باید دید نتیجه ‌آن چه خواهد شد. همانطور که بارها گفته‌ایم جمهوری اسلامی بارها نشان داده است که به تعهدات بین المللی خود پایبند است اما همزمان نشان داده که انتخاب‌های متعددی دارد و آن انتخاب‌ها حتما در جهت حفظ مصالح و منافع ملت ایران است.
وی در مورد توئیت بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت:‌ ما گفت‌وگوی کوتاهی در مورد مسائل کنسولی و دوجانبه داشتیم. همچنین در مورد اقداماتی که انگلیس باید برای پایان دادن به درگیری در بحرین و جنگ در یمن انجام دهد، گفتگو کردیم و امیدواریم دولت انگلیس اقدامات لازم را انجام دهد.
برجام پایبند منافع تاکید بارها خارجه انگلیس اروپا اتحادیه متعهد متحده همانطور مسائل تخریب اقدامات تعهدات کردیم بهره‌مند ایالات بهره‌مندی یکپارچه خواهند دیروز امروز پایان روسیه اظهار کاملا تضمین غیرقابل حرکتی همچنین اروپایی ادامه