برگزیده ها
جوانان و فقدان استقلال اداری

مازندمجلس: با توجه به سن و سال اکثر معترضین اخیر ، به صراحت میتوان گفت که بالای ۹۰ درصد از این شرکت کنندگان ، جوانان و حتی نوجوانان بوده اند .

مازندمجلس: متاسفانه با وجود دارا بودن این پتانسیل مناسب و داشتن بهترین سرمایه ها در کشور ، شاهد عدم توجه کافی به این لایه از مردم در بسیاری از موارد میباشیم .

 

مادامی که سهم جوانان از دولت در حد یک معاونت وزارتخانه ای می باشد که خود درگیر بسیاری از مشکلات است ، هیچ انتظاری برای بهبود شرایط فعلی را برای جوانان نباید متصور بود .

 

نمایندگان محترم مجلس اگر خواهان کم شدن مراجعه موکلین جوان در حوزه های انتخابیه خود و آغاز حل مشکلات عمومی این قشر میباشند ، باید در اسرع وقت نسبت به ایجاد سازمان ملی جوانان و منفک نمودن آن از وزارت ورزش اقدام نمایند . خلاء یک نهاد اداری مستقل و تخصصی به عنوان یک نهاد تصمیم ساز و مشاور برای تصمیم گیران ملی کاملا محسوس است .

 

البته دولت هم باید نشان دهد که از این قشر استفاده مقطعی ننموده است و با بررسی و ارزیابی داخلی از خود ، گزارشی از چرائی عدم استفاده جوانانِ مرد و زن در مشاغل مدیریتی و اجرائی که رییس دولت بر آن تاکید و حتی بخش نامه نموده اند ارائه بدهد .

 

وزیران و استانداران نیز به پیوست حکم دریافتی خویش از ریاست جمهوری بیشتر دقت فرمایند تا با انجام دادن بند مربوط به این دستورات ، حداقل ظاهر امر را رعایت نموده و اولین قسط خویش را به این جوانان عزیز پرداخت نمایند .

 

با انجام و پیگیری این اقدامات ، اولین گام جهت ارتباط دو سویه بین جوانان و تمام‌ ارکان دولت برای ایجاد یک فهم مشترک از شرایط و مشکلات موجود برداشته شده و با ایجاد این سازوکار میتوان برای توسعه این ارتباط بیشتر تلاش کرد ‌.

 

ایران مجلس جوانان اشتغال بیکاری اعتراضات ادارات اشتغال روحانی رهبری نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس جوان جوان ادارات