برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها رضایتمندی عمومی را محور فعالیت‌های خود قرار دهند، گفت: امروز مهمترین موضوع امنیت ملی ما رضایتمندی ملت است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شواری اسلامی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: امروز آنچه که شهدای ما برای آن جان دادن یعنی عزت و امنیت ایران اسلامی موجب یاس دشمنان ما شده است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما روز به روز با شکست های بیشتر مواجه می شوند.

وی گفت: امروز دولت های اسراییل و آمریکا نمی توانند سیاست های خود را علیه ما اعمال کنند و هر روز دشمنی آنها نسبت به ما بیشتر می شود. آنها هر روز فشارها و دشمنی ها را افزایش می هد و منابع قدرت ملت ما را هدف قرار داده است.

حسینی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ما تواسته اند فتنه ها و توطئه های مختلفی را خنثی کنند. قومیت و مذاهب مختلف را به جان هم انداختند ولی شکست خوردند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: گروهک منافقین که امروز تحت حمایت دولت فرانسه قرار دارد صدها هزار نفر را در این کشور قتل عام کردند و امروز مورد حمایت مدعیان دفاع از حقوق بشر هستند.

نقوی حسینی با بیان اینکه جنگ تحمیلی، فتنه سال‌های ۷۸ و ۸۸ و دیگر توطئه‌های دشمنان در اعمال سیاست‌های فرهنگی خود در میان ملت ایران که با استفاده از تمام ابزارهای رسانه‌ای آنها صورت گرفت، همگی در راستای تهاجم علیه ملت و نظام ایران اسلامی بوده است که به منظور منزوی کردن ایران صورت گرفته اما در نهایت همه این موارد با پایداری ملت ایران، خنثی و در نطفه خاموش شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فتنه دیگری که دشمنان ما به کار گرفتند، ترور دانشمندان هسته‌ای بود، اما با آن سیاست هم نتوانستند ملت ایران را متوقف کنند. فتنه داعش هم که علیه همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی، از سوی دشمنان خارجی ما ایجاد شده و با هدف درگیر کردن ملت‌های مسلمان به مسائل خودشان صورت گرفته بود، ناکام ماند و دشمن نتوانست از این مسئله هم استفاده‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: آنها تصورشان این است که دیگر نمی‌توانند بر ملت‌های مسلمان رخنه کرده و سیاست‌های خودشان را اعمال کنند.

نقوی حسینی با بیان اینکه فتنه اخیر، فتنه اغتشاش بود و دشمن تلاش کرد با فرصت‌طلبی، اعتراضات را علیه ملت ایران سازماندهی کند، گفت: این فتنه هم با هوشیاری و تیزهوشی ملت ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستگاه‌های مرتبط بی‌اثر ماند و در نطفه خاموش شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که رهبری هم فرمودند، نارضایتی در کشور وجود دارد، مردم مشکلات فراوانی دارند، در کشور رکود داریم، مشکلات اقتصادی، بیکاری و این دست مسائل معیشتی را داریم که مردم را آزار می‌دهد و باید به طور اساسی برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

وی گفت: اعتراضات حق مردم است اما نباید اجازه داد که با فرصت‌طلبی دشمنان، تهدیدی علیه ما تلقی شود. اگر در گذشته هر دو یا سه هفته یکبار، صنف و یا گروهی در مقابل مجلس شورای اسلامی اعتراضی داشتند، در ماه‌های اخیر شاهد حضور سه یا چهار گروه مختلف برای اعتراضات بودیم.

نقوی حسینی اظهار داشت: باید این مسائل و مشکلات حل می‌شد که متأسفانه نشده است، ما باید همه امکانات و توانمندی‌های خود را بسیج کنیم تا بتوانیم در مقابل فتنه‌های جدید دشمنان و بدخواهان این نظام که از مشکلات داخلی ما بهره‌برداری می‌کنند، بایستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بار دیگر ملت ایران در فتنه اخیر هم به صحنه آمدند، ملتی که ۴۰ سال است در صحنه هستند و با وجود آنکه می‌دانند مشکلات فراوان اقتصادی در کشور حاکم است، هرگز حاضر نیستند که به اصل نظام و انقلاب اسلامی لطمه‌ای وارد شود.

وی با اشاره به اینکه در فتنه اخیر، میان اغتشاشات و اعتراضات، تفکیک صورت گرفت، افزود: ناآرامی‌ها و اعتراضات، هدایت شده از جانب دشمنان خارجی بود و آنها با همه توان مادی و رسانه‌ای خود و به طرق مختلف، به صحنه آمدند و تلاش کردند که آن اعتراضات را به تهدیدی برای امنیت ایران تبدیل کنند.

نقوی حسینی تصریح کرد: محور فتنه اخیر، خشونت‌طلبی بود که لازم است اینجا از همه نیروها و دستگاه‌هایی که تلاش کردند تا این ناآرامی‌ها را به خوبی مدیریت و آرام کنند و از همه مهم‌تر، ملت شریف ایران که به صحنه آمدند و این مسئله را حل و فصل کردند و اجازه ندادند که دشمنان از فرصت ایجاد شده، سوءاستفاده کنند و فتنه را مهار کردند، تشکر و قدردانی کنم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز سالگرد دستگیری ملوانان نیروی دریایی آمریکا توسط نیروهای مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که نشان از عجز و ذلت آنها در برابر عزت و اقتدار نیروهای دلیر جمهوری اسلامی ایران بوده است به نحوی که آنها در برابر نیروهای ما زانو زده و با گریه التماس می‌کردند.

وی گفت: ما امروز باید در دو حوزه تلاش بیشتری را داشته باشیم؛ اول اینکه در بحث فضای اقتصادی که انتظار می‌رود دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها رضایتمندی عمومی را محور فعالیت‌های خود قرار دهند، چرا که امروز مهمترین موضوع امنیت ملی ما رضایتمندی ملت است.

نقوی حسینی تصریح کرد: عقل حکم می‌کند که تلاش ما در خلاف جهت حرکت دشمن باشد، وقتی که آنها تا این حد سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در جهت نارضایتی مردم کرده‌اند، وظیفه همه ما مسئولان و دستگاه‌های نظام است که دست به دست یکدیگر دهیم تا رضایت مردم را بیش از پیش فراهم آوریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز هر مسئولی که با عمل و رفتار خود، موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورد، حتماً در زمین دشمن بازی کرده است، گفت: در چنین شرایطی که دشمن میان قومیت‌ها و مذاهب تفاوتی قائل نیست و علیه همه ملت ایران، توطئه ایجاد کرده، عقل حکم می‌کند که متحد باشیم و خلاف مسیر دشمن حرکت نکنیم.

وی افزود: مشکلات امروز ما لاینحل نیست، ما مشکلات بزرگتر از این را حل کرده‌ایم، لذا باید امروز دست به دست یکدیگر داده و تلاش کنیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم. یک میدان آزمایش امروز برای ما همین بودجه سال ۹۷ است که امیدواریم کمیسیون‌های مجلس تلاش کنند که بودجه‌ای که در سال ۹۷ تصویب می‌شود، رضایتمندی عمومی را در محور کار خود قرار دهد.

نقوی حسینی تصریح کرد: اعتراض حق مردم است و ما هم با اعتراض مخالف نیستیم، چرا که زمینه این اعتراضات وجود دارد و آن، بی‌تدبیری و مدیریت ناصحیح است ولی اغتشاشات منشأ خارجی دارد و ما آن را قبول نداریم و در برابر آن می‌ایستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که چرا باید اعضای خانواده‌های برخی مدیران ارشد نظام در خارج از کشور زندگی کنند؟ گفت: اینکه مسئولی خانواده‌اش در آمریکا، انگلیس و کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، دیگر انگیزه کافی و لازم را برای خدمت به مردم نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مسئله نفوذ جدی است، وقتی ما در بالاترین سطوح دیپلماتیک خود شاهدیم که جاسوس بیرون می‌آید، پس این مسئله می‌تواند در سطوح دیگر و در جاهای دیگری از دستگاه‌های مختلف نظام هم اتفاق بیفتد؛ لذا باید بیش از پیش مراقب این مسئله باشیم و نگذاریم که دشمن توطئه‌های خود را در این کشور پیاده کند.

اسلامی امروز امنیت خارجی مجلس دشمنان مشکلات حسینی سیاست کمیسیون شورای اعتراضات سخنگوی اینکه اقتصادی مسئله انقلاب تصریح افزود مختلف رضایتمندی آمدند ایجاد مسائل آمریکا دستگاه‌های نارضایتی ادامه اعمال نیروهای برابر باشیم زندگی عمومی اعتراض تهدیدی اجازه یکدیگر مقابل ناآرامی‌ها اشاره فراهم می‌کند مدیریت مسئولی اغتشاشات دیگری بیشتر دشمنی توطئه مذاهب پیروزی ابتدای مهمترین موضوع اظهار حمایت توطئه‌های مسلمان خودشان فرصت‌طلبی ملت‌های خاموش سیاست‌های رسانه‌ای گرفته داریم