برگزیده ها

مازندمجلس: خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بودجه باید در جهت حمایت از اقشار ضعیف جامعه باشد، گفت: باید مدیریت کارآمد برای اشتغالزایی جوانان داشته باشیم و در این راستا حرف و شعار دیگر کافی است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: مسئله امروز، حادثه اغتشاشات اخیر است که یک فتنه و یک توطئه خارجی به حساب می‌آید، فتنه چهره‌های منافق را آشکار می‌کند و دوست و دشمن در بحران‌ها خود را نشان می‌دهند و در این فراز و نشیب‌ها است که گوهر افراد جامعه نمود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این اغتشاشات به فرموده رهبری، عوامل بیرونی دارد، سازمان‌یافته است و توطئه‌ای است که توسط شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی، ماه‌ها برنامه‌ریزی و مطالعه شده و با کمک قارون منطقه یعنی عربستان سعودی در کشور ما پیاده‌سازی شد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: متأسفانه برخی در داخل به دنبال منزوی کردن شعارها و گفتمان‌های انقلابی هستند و ما باید همیشه بیدار و هوشیار زندگی کنیم، چرا که دشمن قسم‌خورده‌ای که چشم دیدن دین خدا را ندارد و ۴۰ سال از این نظام و انقلاب سیلی خورده است، قطعاً آرام نخواهد نشست.

صدیقی تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد به واسطه جهالت و سردرگمی که بر اثر سیلی‌هایی که از جبهه مقاومت دریافت کرده است، هوس توطئه‌انگیزی دیگری داشته باشد، باز هم از ملت عاشقِ شهادت ایران، تودهنی خواهد خورد.

وی اظهار کرد: تا زمانی که ما هستیم، تا دین داریم، ارزش‌های دینی را مهم می‌دانیم و تا شرف و استقلال حاصل شده از خون شهیدان وجود دارد و به آن اصرار داریم، دشمن عناد خود را روزافزون می‌کند و این هشداری است که انقلابی بمانید و گفتمان‌های انقلابی را تقویت کنید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دولت نیروهای انقلابی را از دستگاه‌های مختلف بیرون نکند، چرا که خود و کشور را دچار آسیب و ضرر خواهد کرد، گفت: ما باید روحیه انقلابی‌گری را در جامعه ترویج دهیم و نمی‌توان با روحیه اشرافی، خلاءهای مملکت را پر کرد.

صدیقی گفت: اگر بخواهیم مروری به آنچه که باعث شد تا دشمن توطئه و در ایران اغتشاش و ناآرامی ایجاد کند، داشته باشیم، برای ما مفید خواهد داد. به طور مثال بی‌توجهی ما به فرهنگ و مباحثی چون ایمان و شهادت سبب شده است که در جنگ اقتصادی و نرم فرهنگی که دشمن علیه ما به کار بسته است، تا حدی آسیب‌پذیر باشیم.

وی ادامه داد: در مسئله بودجه ۹۷، مجلس باید نکات بسیاری را مورد عنایت قرار دهد، مجلس باید اقتدار خودش را نشان دهد و رهرویِ راهِ شهید مدرس باشد و به اوضاع مملکت اشراف داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مجلس باید کم‌کاری‌ها را رصد کند و دائماً آیینه‌ی وضعیت مردم باشد و نشان دهد که نماینده واقعی ملت است، گفت: مجلس باید نشان دهد که نمی‌گذارد گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی، کمر مردم را خم کرده و زمینه نارضایتی‌ها را در جامعه فراهم آورد.

صدیقی افزود: قانونگذاری یعنی تسهیل امور، نه اینکه قانونی درست کنیم که کارها بیش از پیش پیچیده‌تر شود. روان‌سازی امور جاری و اداری از وظایف مجلس است و مجلس نباید این‌قدر دچار انفعال، نرمش و عقب‌نشینی شود.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۷ برای مسائل فرهنگی، بودجه قابل اعتنایی در نظر گرفته نشده است. در مسائل علمی، پیشرفت کشور منوط به تخصیص بودجه به این حوزه است. باید پیشرفت علمی داشته باشیم و در کنار آن، به حوزه‌های علمیه هم توجه بیشتری کنیم، چرا که شرایط بودجه حوزه‌های علمیه مناسب نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: باید در بودجه، جهت حمایتی خود را از اقشار ضعیف، پابرهنه و مستضعف در کشور قرار دهیم و باید کاری کنیم که اینها به نوایی برسند و نه اشراف مرفه بی‌درد.

صدیقی خاطرنشان کرد: باید مدیریت کارآمد برای اشتغالزایی جوانان داشته باشیم و در این راستا حرف و شعار دیگر کافی است، چرا که مردم منتظر اقدام و عمل هستند. بیکاری به همراه خود افسردگی، بیماری، خشونت و اغتشاش به همراه می‌آورد و اینکه بگوییم برای اشتغالزایی، پول و بودجه در نظر گرفته‌ایم، دیگر کفایت نمی‌کند چرا که باید با مدیریت جهادی در این مسئله کار کرد.

وی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه باید به مردم احترام گذاشت و به نوعی مسئله تحویل گرفتن مردم از جانب مسئولین است. شعارهای غربی برای همه اقشار جامعه جالب نیست و متن ملت ایران، افرادی مؤمن به انقلاب و اسلام هستند که باید در راستای حل مطالبات و مشکلات آنها، حرف‌هایشان را شنید و حل کرد؛ اگر توان حل این مشکلات را ندارید، وعده‌های بیهوده هم به مردم ندهید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در این اغتشاشات که طراحی دشمن بود، با دست داخلی‌ها به پایگاه‌های نماز جمعه، ادارات دولتی، بانک‌ها، منازل ائمه جمعه و برخی دیگر از مکان‌ها حمله شد که البته اینها کار ملت نیست و اقدامی ضد انقلاب و به دستور شیطان بزرگ صورت گرفته است.

صدیقی با بیان اینکه مردم خیلی زود انزجار خودشان را از آشوبگران نشان داده و راهشان را جدا کردند، گفت: نیروی انتظامی در این حوادث سنگ‌تمام گذاشت و ما شاهد بودیم که مأموران نیروی انتظامی در برخی نقاط کتک خوردند ولی آسیبی به مردم وارد نکردند که این نشان از اقتدار، فرهنگ، شخصیت و عزت ما است و ما به نیروهای مسلح خود می‌بالیم.

وی تصریح کرد: مردم هر زمان که می‌دانند وقت حضور در صحنه است، با وجود اطلاع از مشکلات اقتصادی و وضعیت نامناسب معیشتی، به صحنه می‌آیند، چرا که خود را صاحب این نظام و انقلاب می‌دانند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان با اشاره به عدم تعادل شخصیتی ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: ترامپ گفته بود که مردم از حکومت می‌ترسند، اما مردم نشان دادند که آنها صاحبان اصلی این انقلاب هستند و حکومت را نگهداری می‌کنند و هر جا که خطری بوده، این مردم بودند که سینه سپر کردند و نشان دادند که برای حرف ترامپ و امثال او، ارزشی قائل نیستند.

بودجه تهران صدیقی اینکه مجلس جامعه انقلاب مسئله باشیم انقلابی مشکلات اقتصادی اشاره تصریح می‌کند اغتشاشات اقشار اظهار ترامپ خاطرنشان حوزه‌های پیشرفت علمیه اینها اشتغالزایی نیروی انتظامی گرفته گذاشت حکومت می‌دانند همراه دادند مدیریت اغتشاش گفتمان‌های آمریکا شهادت افزود شیطان توطئه ادامه داریم نیروهای اقتدار اشراف وضعیت فرهنگی فرهنگ روحیه مملکت مسائل