برگزیده ها

مازندمجلس: - وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به بیانیه دولت آمریکا در خصوص برجام تاکید کرد که برلین همچنان به ادامه اجرای کامل توافق هسته ای با ایران متعهد است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز  وزارت امور خارجه آلمان جمعه شب با صدور بیانیه ای یادآورشد که برلین با سایر شریکان اروپایی درباره گام های بعدی گفت و گو خواهد کرد.
پیشتر نیز زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه پس از جلسه مشترک با جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه وزیران خارجه فرانسه و انگلیس و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل ، با تاکید بر رویکرد مشترک با سایر وزیران اروپایی گفت: ما می خواهیم از برجام دربرابر هرگونه تصمیم مخدوش کننده ای از سوی هر کدام از طرف ها محافظت کنیم .
وی افزود: مساله ضروری ارسال این سیگنال است که با رویکردهای دیپلماتیک میتوان از تولید سلاح های هسته ای جلوگیری کرد بخصوص در زمانی که در سایر نقاط جهان بحث های هسته ای در جریان است و در این شرایط خدشه دار شدن برجام سیگنال بسیار خطرناکی به جهان ارسال خواهد کرد.
به گزارش ایرنا ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون دو بار تعلیق تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران را امضا کرده است، بار دیگر به رغم ناخشنودی از توافق بین المللی هسته ای ایران (برجام)، تعلیق این تحریم ها را تمدید کرد. کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ برای آخرین بار تعلیق تحریم ها و تائید برجام را امضا کرد و در صورتی که اصلاحات مدنظر او در خصوص بند غروب، تشدید نظارت ها و الحاق مسائل موشکی به برجام لحاظ نشود، از این توافق خارج می شود.
همچنین وزارت خزانه داری آمریکا همزمان با این تصمیم ترامپ، در اقدامی ناعادلانه و خصومت آمیز 14 فرد و نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر و برنامه موشکی به فهرست تحریم های خود اضافه کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی که درمتن برجام به عنوان تنها مرجع صالح برای نظارت برعملکرد ایران شناسایی شده، تاکنون 9 بار پایبندی تهران به توافق هسته ای را تایید کرده است.
اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی بارها با موضع گیری دربرابر دولت آمریکا از لزوم حفظ برجام دفاع کرد و موگرینی تاکید کرده است که این اتحادیه در سال 2018 همچنان به تلاش خود برای اجرای برجام توسط همه طرف ها ادامه خواهد داد.
برجام آمریکا خارجه تحریم آلمان اتحادیه تعلیق ترامپ توافق سیگنال موشکی تاکنون نظارت ارسال المللی تاکید اروپایی وزارت گزارش اجرای مشترک وزیران دربرابر اروپا موگرینی تصمیم