برگزیده ها

مازندمجلس: یک مسؤول سیاسی کرد اعلام کرد که تلاش‌های روسیه برای پایان جنگ در سوریه با شکست مواجه خواهد شد و احتمالا جنگ تا دهه آتی ادامه داشته باشد.

مازندمجلس:
الدار خلیل، از رهبران برجسته کرد سوری در مصاحبه با رویترز گفت: آمریکا برای خروج از سوریه عجله ندارد و تلاش‌های روسیه برای پایان جنگ در سوریه با شکست مواجه خواهد شد و احتمالا جنگ تا دهه آتی ادامه داشته باشد.
وی پیش‌بینی کرد که با آغاز تلاش‌های آمریکا برای بازسازی مناطقی در سوریه، روابط با این کشور تغییر یابد.
وی افزود: تلاش‌های دیپلماتیک سازمان ملل در ژنو نیز با شکست بیشتری مواجه خواهد شد. جنگ دست‌کم تا سال ۲۰۲۱ در مرحله مد و جزر خواهد بود. من پیش‌بینی نمی‌کنم قبل از سال ۲۰۲۱ و حتی تا سال ۲۰۲۵ گشایشی در بحران سوریه حاصل شود. داعش در مناطق دیگری گسترش می‌یابد و ترک‌ها نیز احتمالا دنبال مشکل آفرینی در برخی مناطق باشند.
خلیل صحبت کردن درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی را رد کرد و گفت: تحقق اهداف آمریکا با باسازی شهرهایی مثل رقه براساس تعهدی است که مدت آن دست‌کم ۱۸ ماه تا دو سال است. در زمان کنونی به نظر می‌رسد که آن‌ها عجله‌ای ندارند.
به رغم اینکه دمشق نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا را خائن دانسته، اما خلیل گفت: نیروهای سوریه از حمله به مناطقی که سیطره آن را برعهده دارند، عاجزند. اگر نیروهای نظام سوریه حمله کنند تمامی آن‌ها از بین خواهند رفت.
وی نسبت به باندهای زیرزمینی داعش هشدا داد و گفت: حملات داعش به پایان نرسیده و اکنون در مرحله سخت‌تر هستیم.
سوریه آمریکا نیروهای تلاش‌های مناطقی دست‌کم مرحله آن‌ها مناطق پیش‌بینی مواجه می‌یابد ادامه عجله‌ای ندارند پایان احتمالا