برگزیده ها
هیچ دانش‌آموزی دیگر در بازداشت نیست/ حدود ۲۰ نفر در ناآرامی‌های اخیر کشته شدند

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به تشریح جزئیات جلسه صبح امروز فراکسیون با وزیر اطلاعات پرداخت و گفت: هم‌اکنون هیچ دانش‌آموزی در بازداشت نبوده و تعداد دانشجویان بازداشتی نیز بسیار اندک است که به زودی آزاد خواهند شد.

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به تشریح جزئیات جلسه صبح امروز فراکسیون با وزیر اطلاعات پرداخت و گفت: هم‌اکنون هیچ دانش‌آموزی در بازداشت نبوده و تعداد دانشجویان بازداشتی نیز بسیار اندک است که به زودی آزاد خواهند شد.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور وزیر اطلاعات در مورد اعتراض‌های مردمی و ناآرامی‌های اخیر اعلام کرد: در این جلسه مباحثی در مورد اعتراض‌های اخیر مطرح شد و نمایندگان تاکید کردند عمده معترضان را کسانی تشکیل می‌دادند که معیشت آنها با مشکل روبه‌رو شده و در بحث بیکاری نیز نگرانی‌هایی دارند و لازم است شرایط اقتصادی بهبود یابد تا این نارضایتی‌های عمومی مرتفع شود.

وی افزود: همچنین تاکید شد لازم است بخشی از این مشکلات اقتصادی که در کوتاه مدت قابل حل است از سوی دولت مورد توجه قرار گرفته و مرتفع شود و در مورد مسائلی که نیازمند صرف وقت بیشتر و طولانی‌مدت است نیز دولت با جدیت ورود کند و روندها را اصلاح کند تا تاثیرات امنیتی آن در نظر گرفته شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: از طرفی وزارت اطلاعات به عنوان چشم بیدار نظام باید این مسائل را رصد کند و این رصد کردن به معنای آن است که وقتی وزارت اطلاعات متوجه می‌شود دشمن در حال نفوذ در صفوف معترضان است باید سریعا اقدام کرده و صف معترضان را از نفوذی‌ها جدا سازد.

نماینده اصولگرای اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: لازم است کسانی که در صف معترضان نفوذ می‌کنند شناسایی شوند که رصد کردن این مهم وظیفه نهادهای اطلاعاتی و اجرای آن بر عهده دستگاه‌های نظامی و انتظامی است.

فولادگر همچنین با اشاره به بحث در مورد شبکه فضای مجازی و لزوم مدیریت آن در این جلسه گفت: طبیعتا ما نمی‌توانیم فضای مجازی را برای همیشه مسدود کنیم اما لازم است این فضا مدیریت شده و به نحوی عمل کنیم که مبادا از این فضا به عنوان عاملی برای براندازی نظام استفاده شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر اعضای فراکسیون نمایدگان ولایی در مورد عملکرد وزارت اطلاعات در حوادث اخیر خاطرنشان کرد: به هر حال سیستم اطلاعاتی ما هم نقاط قوت دارد و هم نقاط ضعف. ما همواره از تلاش‌های سیستم اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان تقدیر کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز واقفیم که این عزیزان در مناطق مرزی شش شهید دیگر تقدیم وطن کرده‌اند اما به هر حال انتقاداتی هم مطرح است چراکه توقع و انتظار ما از دستگاه اطلاعاتی بالا بوده و این مساله در جلسه غیرعلنی هفته قبل هم مطرح شد که وقتی می‌بینند دشمن در صفوف مردم رخنه‌ای پیدا کرده باید سریعا نسبت به شناسایی آن اقدام کرده و مانع از بروز این حوادث شوند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات این فراکسیون برای آزادی انبوه بازداشت‌شدگان در حوادث اخیر تاکید کرد: البته در این لحظه بسیاری از این افراد آزاد شده‌اند و هم‌اکنون هیچ دانش‌آموزی در بازداشت نبوده و تعداد دانشجویان بازداشتی نیز بسیار اندک است که به زودی آزاد خواهند شد. در نتیجه تعداد بازداشتی‌های فعلی بسیار اندک است و تاکید فراکسیون نیز این است که این افراد عمدتا تحت تاثیر فضای هیجانی و همچنین مشکلات معیشتی وارد میدان شده‌اند و لیدرها و آشوبگران بسیار معدود بوده‌اند.

نماینده اصولگرای اصفهان خاطرنشان کرد: کسانی که تحت تاثیر فضای هیجانی وارد میدان شده‌اند اشتباهات خود را پذیرفته و حتی خانواده‌هایشان نیز در این مهم تاکید کرده‌اند که عمدی در کار نبوده اما افرادی که در راستای تخریب و به عنوان دشمن وارد شده‌اند اندک بوده‌اند که باید مورد برخورد قرار گیرند. البته این برخورد نیز باید از سر عدل، رأفت اسلامی و قانونی باشد و هیچ اقدام فراوانی نیز صورت نگیرد.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا حمایت خارجی یا تزریق پول و امکانات از جانب دول بیگانه در میان معترضان به اثبات رسیده، گفت: این مساله همچنان در دست بررسی است و طبیعتا پس از تکمیل بررسی‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام می‌شود. بماند که در مواردی نیز نمونه‌هایی از آن را شاهد بودیم. به عنوان نمونه در یکی از شهرهای اصفهان یکی از کسانی که اقدام به آتش زدن بانک کرده بود در همان بازجویی‌های اولیه اقرار کرد که دریافت پول داشته است اما این مسائل اطلاعات خام است که باید بیش از این مورد بررسی قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان همچنین درباره تعداد کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان حوادث اخیر گفت: بنابر شنیده‌ها تعداد کشته‌شدگان چیزی در حدود ۲۰ نفر عنوان شده و این در حالی است که ۱۲ نفر در مجموع شهرهای استان اصفهان کشته شده‌اند و یک نفر نیز از نیروهای بسیج به شهادت رسیده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: با این حال باید توجه کنیم تمامی کشته‌شدگان از اغتشاش‌گران نبوده و بعضا مردم عادی نیز در اثر این ناآرامی‌ها کشته شده‌اند. البته همه این موارد به این شکل نبوده که از جانب نیروی انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشند. به بیان دیگر به جز درگیری پاسگاه قهدریجان که برای خلع سلاح آن اقدام شد باقی موارد مشکوک و در حال بررسی است.

فولادگر در پایان درباره تعداد کشته‌شدگان در درگیری قهدریجان گفت: بنابر اطلاعات واصله شش نفر در اثر درگیری در قهدریجان کشته‌ شده‌اند، سه نفر در یک شب متوالی در شاهین‌شهر کشته شده‌اند و سه نفر نیز در حاشیه خمینی شهر و یک نفر نیز در کهریزسنگ نجف‌آباد کشته شد که فرد کشته شده در کهریزسنگ هنگام دفاع از پادگان این شهر به ضرب گلوله اسلحه شکاری کشته شد.

فراکسیون شده‌اند اطلاعات نمایندگان ولایی تعداد تاکید اقدام عنوان اصفهان معترضان همچنین شورای نبوده کشته‌شدگان کسانی بسیار فولادگر حوادث مرکزی اطلاعاتی وزارت البته گرفته خاطرنشان بررسی دانش‌آموزی بازداشت قهدریجان درگیری هم‌اکنون هیجانی تاثیر افراد مساله کهریزسنگ بازداشت‌شدگان گفت‌وگو میدان بنابر درباره کرده‌اند استان موارد گلوله بوده‌اند برخورد رسیده شهرهای اسلامی اعتراض‌های ایلنا اقتصادی مرتفع اشاره خواهند ناآرامی‌های امروز دانشجویان بازداشتی مشکلات مسائل مجازی مدیریت طبیعتا سوالی انتظامی شناسایی سریعا نماینده اصولگرای سیستم