برگزیده ها
مطهری در جمع خبرنگاران: متاسفانه فرهنگ توضیح دادن در کشور نهادینه نشده است/ تعدادی از نمایندگان درخواست بازدید از بازداشتگاه‌ها را داشته‌اند

مازندمجلس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه امروز هیات رئیسه مجلس درخصوص وضعیت بازداشتی‌های حوادث اخیر خبرداد و گفت: بسیاری از دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه تهران آزاد شده‌اند، اما شفاف‌سازی وضعیت بازداشتی‌ها ضروری است.

مازندمجلس: علی مطهری  امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ترامپ پس از امضاء تحریم‌ها علیه ایران در بیانیه‌ای مبنی بر اینکه "وضعیت دفاعی ایران" باید مورد بازرسی قرار گیرد، گفت: ترامپ در  رفتارهای کلی‌اش با برجام به دنبال خسته کردن ایران است تا خود از برجام خارج شود، اما مسئولان هوشیار بوده و هیچگاه از رفتارهای ترامپ متاثر نخواهند شد. ایران باید تا زمانی که آمریکا خود از برجام خارج نشده؛ همچنان به این توافق پایبند بماند تا با مقاومت مردم در حوزه اقتصاد و سیاست، ان‌شاءالله ترامپ هم به راه راست هدایت شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که ماندن آمریکا در برجام چه منفعتی دارد درحالی که ترامپ مدام از خارج شدن می‌گوید؛ اما این کار را نمی‌کند، توضیح داد: ترامپ می‌خواهد فضای بی‌اعتمادی به ایران را در دنیا حفظ کند تا سرمایه‌گذاران اقتصادی همچنان جرات سرمایه‌گذاری در ایران را نداشته باشند، در واقع به دنیا علامت می‌دهد که ایران فضای امنی برای سرمایه‌گذاری ندارد لذا از زمان استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: ایران باید با هم‌پیمانان اروپایی همکاری دقیق‌تری داشته باشد؛ چراکه نوع رفتار اروپایی‌ها در این شرایط مهم است؛ در واقع اگر آن‌ها کاملا به برجام پایبند باشند و در مقابل ترامپ بایستند او نمی‌تواند کاری کند.
مطهری درخصوص بازداشتی‌های اخیر، گفت: به ما گفتند یک نفر در تهران و دو نفر در شهرستان‌ها خودکشی کردند و قرار شد درخصوص علت خودکشی‌ها گزارشی به مجلس ارائه شود که هنوز گزارشی به ما نرسیده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در مجلس، گفت: تعدادی از نمایندگان درخواست بازدید هیاتی از مجلس از بازداشتگاه‌ها را داشته‌اند اما تشکیل کمیته حقیقت یاب بستگی به نظر هیات رئیسه دارد، البته امروز طی جلسه‌ای این موضوع بررسی می‌شود.  
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه تهران آزاد شده‌اند، بر ضرورت شفاف‌سازی وضعیت بازداشتی‌ها و خودکشی‌ها تاکید کرد و افزود: قوه قضاییه باید این مسائل را توضیح دهد؛ چراکه اطلاع‌رسانی در این خصوص ضعیف است، نمایندگان مجلس به مقامات مسئول در وزارت دادگستری و وزیر به صورت فردی پیغام داده‌اند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اظهارنظر رئیس جمهور نسبت برخی لقب‌های ناشایست به مردم، گفت: اصل حرف ایشان درست است؛ اما اکنون زمان بیان این مسائل نیست، چراکه به این موضوع دامن می‌زد؛ حالا یک نفر اشتباهی کرده و کلمه‌ای را به کار برده اما نباید به آن دامن زد و تکرارش کرد.
وی درخصوص اینکه آیا از حوادث اخیر مانند سال ۸۸ گزارشی تهیه و در صحن علنی  قرائت خواهد کرد یا خیر، گفت: حوادث اخیر با سال ۸۸ متفاوت است، اما باید نخست هیات بررسی در مجلس تشکیل شود، رفتار پلیس و نیروهای انتظامی به دلیل تجربه بهتر از سال ۸۸ بود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص آمارهای ضد و نقیض گفت: متاسفانه فرهنگ توضیح دادن در ایران نهادینه نشده است.
همچنین مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت از بی‌نتیجه ماندن درخواست فراکسیون امید برای بازدید از اوین خبر داد و گفت: با مامور شدن هیاتی از طرف هیات رئیسه مجلس، با این موضوع همراهی خواهد شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص نحوه پیگیری وضعیت بازداشتی‌های حوادث اخیر از سوی  مجلس، گفت: فراکسیون امید درخواست بازدید از بازداشتگاه اوین را داشته است اما ظاهرا این درخواست هنوز به جایی نرسیده، هرچند اگر هیاتی از طرف هیات رئیسه مجلس مامور شود، همراهی خواهند کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان درخواست بازدید از بازداشتگاه‌ها را داشته‌اند اما تشکیل هر کمیته‌ای در این خصوص بستگی به نظر هیات رئیسه دارد، البته امروز طی جلسه‌ای این موضوع بررسی خواهد شد.

ترامپ درخصوص درخواست شورای اسلامی بازدید برجام تهران موضوع رئیسه تشکیل نمایندگان توضیح چراکه هیاتی بررسی مطهری تعدادی گزارشی حوادث اینکه امروز داشته‌اند وضعیت بازداشتگاه‌ها کمیته نرسیده بستگی مسائل مامور همراهی فراکسیون دانشجویان جلسه‌ای تاکید البته سرمایه‌گذاری نماینده شمیرانات اسلامشهر پایبند همچنان فرهنگ رفتارهای آمریکا پردیس متاسفانه رفتار خبرنگاران بازداشتی‌های ادامه باشند ماندن نهادینه خودکشی‌ها