برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهوری روسیه کمونیسم را به مسیحیت تشبیه کرد و احترام به بنای یادبود ولادیمیر لنین در میدان سرخ مسکو را همانند تکریم آثار مقدس مسیحیان دانست.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه برای مستند واالم گفت: ممکن است از حرفی که می‌زنم برخی خوششان نیاید اما این نوع تفکر من است. اول از همه اینکه دین همواره همراه ما بوده است و هربار کشور و مردممان را در سختی‌ها قوی‌تر کرده است.‌
او افزود: سال‌هایی از بی‌تفاوتی ستیزه‌جویانه وجود داشت؛ زمانی که کشیشان برداشته می‌شدند، کلیساها نابود می‌شدند اما هرزمان یک دین جدید ایجاد شد. در حقیقت ایدئولوژی کمونیسم بسیار به مسیحیت شباهت دارد؛ آزادی، برابری، برادری و عدالت؛ همه چیز در کتاب مقدس آمده است. قانون ایجاد کمونیسم چیست؟ این تعالی است، این یک گزیده ابتدایی از انجیل است، هیچ چیز جدیدی ابداع نشد.
پوتین در ادامه سخنانش نگرش کمونیسم به لنین، رهبر بلشوویک‌های شوروی را هم سطح ستایش قدیس‌ها در مسیحیت دانست. رئیس‌جمهوری روسیه اینگونه نتیجه‌گیری کرد: ببینید، لنین را در آرامگاه گذاشتند. این با تکریم قدیس‌های ارتدوکس‌ و یا کلا مسیحیت چه تفاوتی دارد؟ زمانی که آنها می‌گویند که چنین سنت‌هایی در مسیحیت وجود ندارد، خب به آتن می‌رویم و نگاه می‌کنیم که آنجا مقدساتی وجود دارد و ما در اینجا مقبره‌های مقدس داریم.
 
پس از مرگ لنین در ۱۹۲۴، پیکر او مومیایی شده و در مقبره‌ای در میدان سرخ مسکو به نمایش گذاشته شد. تفکرات لنین بخشی از ایدئولوژی شوروی بود. بحث‌ها درباره احتمال دفن بقایای لنین در یک مکان مناسب از اولین روزهای پرسترویکا در دهه ۸۰ میلادی آغاز شد.
مسیحیت کمونیسم پوتین ایجاد شوروی می‌شدند ایدئولوژی روسیه تکریم رئیس‌جمهوری زمانی