برگزیده ها
اعتراض اعضای کمیسیون آموزش نسبت به مصوبه عدم افزایش حقوق کارکنان با حقوق بالای 5 میلیون تومان

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پاسخگویی وزیر علوم به چهار سئوال نمایندگان در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

مازندمجلس: سید حمایت میرزاده نماینده مردم گرمی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، به تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در ابتدای نشست، گزارش حوزه آموزش و تحقیقات ارائه شد که در جریان آن نمایندگان عضو کمیسیون نسبت به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق درباره عدم افزایش حقوق کارکنانی که بالای 5 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، اعتراض داشتند.

وی افزود: لفظ «هیأت علمی» به طور خاص در این مصوبه استفاده شده است در حالیکه نیازی به استفاده از قید عنوان "هیأت علمی" در این مصوبه نبود. البته برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها حقوق زیر 5 میلیون تومان دریافت می‌کنند و این قانون می‌تواند برای آن دسته از اعضای هیأت علمی که بالای 5 میلیون حقوق می‌گیرند، اجرایی شود لذا به این نظر رسیدیم که استفاده از لفظ "هیأت علمی" در مصوبه اخیر تلفیق ضرورتی ندارد.

میرزاده ادامه داد: دستور کار دوم کمیسیون، طرح سئوالات نمایندگان از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود که محمود صادقی نماینده مردم تهران درباره بورسیه‌‎های تحصیلی از وزیر علوم سئوال داشت؛ بر این اساس مقرر شد طی یک ماه آینده مورد به مورد این بورسیه‎های تحصیلی با وزارت علوم چک شود و پس از آن نماینده سئوال‌کننده اعلام کند از سئوال خود منصرف شده است یا خیر.

«نادر قاضی پور نماینده سئوال‌کننده بعدی بود که درباره علت کاهش رشد علمی کشور از وزیر علوم سئوال کرد و مقرر شد طی دو هفته آینده به صورت مکتوب پاسخی از وزارت علوم در خصوص علت کاهش رشد علمی کشور به ویژه در منطقه ارائه شود تا نماینده ارومیه با بررسی پاسخ وزارت علوم اعلام کند قانع شده است یا سئوال مذکور به صحن برود».

وی بر همین اساس اضافه کرد: سومین نماینده سوال‌کننده محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و ابرکوه بود که درباره گسترش بی رویه و بی حساب و کتاب دانشگاه‌ها بدون رعایت طرح آمایش سرزمینی بود که نهایتا وزارت علوم در این مورد هم پاسخی مکتوب به نماینده سئوال کننده ارائه خواهد داد تا وی درباره قانع شدن یا نشدنش تصمیم‌گیری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دستور کار آخر نشست امروز کمیسیون با حضور نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات‌وفناوری و آموزش و پرورش، گفت: در این رابطه به بررسی نحوه اجرای قانون سنجش، پذیرش دانشجو و حذف کنکور پرداختیم که بررسی و تصمیم‌گیری درباره آن به هفته آینده موکول شد.

کمیسیون نماینده درباره وزارت سئوال مصوبه آموزش تحقیقات میلیون نمایندگان ارائه تومان آینده میرزاده استفاده اعضای بررسی بالای سئوال‌کننده پاسخی تصمیم‌گیری مکتوب اعلام تلفیق سخنگوی افزایش اعتراض امروز می‌گیرند دستور قانون دانشگاه‌ها تحصیلی