برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رئیس فراکسیون امید اظهارداشت: هنوز تعداد دقیق بازداشتی ها مشخص نیست و از هر یک از نمایندگان هم بپرسید اعداد تقریبی را عنوان می کنند چون گزارشات متقن و دقیقی به دست ما نمی رسد.

مازندمجلس: عبدالکریم حسین‌زاده نایب رئیس فراکسیون امید در مورد پیگیری های فراکسیون امید پیرامون ناآرامی های اخیر توضیح داد و گفت: آن چیزی که مسئولین در جلسه غیر علنی مجلس در خصوص ناآرامیهای اخیر گفتند اطلاعاتی بود که نمایندگان پیش از آن جلسه داشتند بنابراین در خواست کردیم که زوایای موضوع دقیق‌تر، درست‌تر و شفاف‌تر مطرح شود.
وی گفت: هیات رئیسه فراکسیون امید جلسه ای را برگزار و موضوعاتی را بررسی کرد اما قرار شد که مجددا مسئولان به صحن علنی بیایند. آن چیزی که مسئولان در صحن گفتند بیش از آن چه که نمایندگان مطلع هستند نبود و اطلاعاتی بود که در فضای مجازی و گعده ها وجود داشت. لذا ما در خواست کردیم که زوایای موضوع دقیقتر، درستتر و شفافتر شود و موضوعات بیشتری با نمایندگان مطرح شود. آقای لاریجانی هم گفتند که بنا داریم مجددا این جلسات برگزار شود.
وی افزود: فراکسیون امید با نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات جلساتی را برگزار کرده است. 
حسین زاده در مورد تعداد بازداشت شدگان گفت: همه اعدادی که در مورد بازداشتی ها مطرح می شود عدد دقیقی نیست. از هر یک از نمایندگان هم بپرسید اعداد تقریبی را عنوان می کنند چون گزارش‌ها هم گزارش متقن و دقیقی نیست که به دست ما رسیده است.
وی افزود: با توجه به فعالان دانشجویی و خانواده‌هایی که پیگیر هستند عدد دانشجویان بازداشتی عدد ثابتی نیست بلکه پر نوسان است. آن چیزی که مهم است اینکه ابعاد قضیه کاملا باید شفاف شود. آغاز، ابتدا و انتهای آن باید احصا شود. یکسری کارهای لازم باید صورت بگیرد و ما امیدواریم هر چه سریعتر حداقل دانشجویان آزاد شوند. بخشی از آزاد شدن دانشجویان به موضوع امتحان بر می‌گردد و بخشی از آن به مسایل فکری و اندیشه‌ای و موضوعاتی از این دست مربوط است. کسانی‌که تخریب کردند و یا مسائلی از این دست می توانند در مسیر قانونی پرونده‌شان پیگیری شود. اما دانشجویان برای مجلس از اهمیت برخوردار هستند.
این نماینده مجلس در مورد قول هایی که برای آزادی دانشجویان داده می شود، گفت: امروز هم من شنیدم که دانشجویانی آزاد شده اند اما خودم اطلاعی ندارم که آیا همه دانشجویان آزاد شده اند یا تعدادی همچنان در بازداشت هستند. 
حسین زاده اینکه مسئولان قول آزادی می دهند اما دانشجویان آزاد نمی شوند، را موجب بی اعتمادی دانست و گفت: « باید بر روی صحبت ها در سطوح مختلف تصمیم سازی شود و هم فکری لازم صورت بگیرد تا صحبت های متناقض میان دستگاهها گفته نشود. باید یک تصمیم سازی کلان از جانب مسئولان، دولت و نهادها گرفته و اعمال شود تا صحبت همه مسئولان یکسان باشد. اگر صحبت مسئولان یکسان باشد هم القاکننده چند دستگی نخواهد بود و هم موجب بی اعتمادی نمی شود».
منبع : اعتماد آنلاین
دانشجویان فراکسیون مسئولان نمایندگان گفتند موضوع برگزار اعتمادی بازداشتی افزود  حسین دقیقی تصمیم یکسان آزادی بگیرد مجددا اینکه بازداشت زوایای انتظامی اطلاعات نیروی متناقض تعداد جلساتی پیگیری گزارش کردیم خواست اطلاعاتی موضوعاتی