برگزیده ها
تصمیم عجولانه ترامپ در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم است و پیامدهای ناخوشایندی دارد

مازندمجلس: رئیس هیأت پارلمانی مالزی گفت: ما نگران اقدامات اخیر ترامپ هستیم چرا که این تصمیمات عجولانه پیامدهای ناخوشایندی در منطقه خواهد داشت.

مازندمجلس:، رئیس هیأت پارلمانی مالزی صبح امروز چهارشنبه (27 دی 96) در سیزدهمین کننفرانس مجلس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است طی سخنانی با بیان اهداف کلی این مجمع عمومی اظهار داشت: یکی از اهداف این اتحادیه تقویت هماهنگی میان ملت‌های جهان است آنهم در راستای دفاع از حقوق بشر.

وی افزد: بنده معتقدم این هدف مهمترین موضوعی است که اعضای این اتحادیه برای آن دور هم جمع شده و تلاش می‌کنند.

رئیس هیأت پارلمانی مالزی با اعلام حمایت کشور مالزی از فلسطین و مقاومت خاطرنشان کرد: ما همواره بر حمایت‌مان از کشور فلسطین تاکید کرده و آن را ادامه می‌دهیم.

وی همچنین ضمن محکومیت اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس شریف، خاطرنشان کرد: مالزی مانند کشورهای دیگر به شدت نگران اقدام اخیر ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از این تصمیمات عجولانه قطعا پیامدهای ناخوشایندی در پی خواهد داشت و سرنوشت نهایی سرزمین‌ها را با مشکل روبرو می‌کند که باید هر چه سریع‌تر این مسئله حل شود.

رئیس هیأت پارلمانی مالزی ادامه داد: در این رویداد خاص کشور مالزی یادآوری می‌کند جنایت‌های وحشتناک علیه مسلمانان میانمار همواره محکوم است. این خشونت آشکار نوعی بحران انسانی بزرگ به وجود آورده است و سبب شده بسیاری از مسلمانان آنجا از کشور خود مناطق دیگر مهاجرت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد که دبیرخانه اتحادیه سیزدهمین کنفرانس مجلس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی می‌تواند از مناطق آواره زدگان روهینگیایی بازدید کند و در این رابطه اعلام کرد که 860 هزار آواره روهینگیایی به بنگلادش و دیگر کشورهای منطقه آواره شده‌اند و به آنجا پناه برده‌اند.

رئیس هیأت پارلمانی مالزی  در بخش پایانی سخنان خود از دولت میانمار خواست صلح و ثبات را در کشورش برقرار کند و همچنین اقدامات شایسته‌ای در این رابطه انجام دهد و در این رابطه عنوان کرد که باید در شرایط کنونی به فکر صلح و ثبات پایدار باشیم.

مالزی پارلمانی کشورهای پایتخت اتحادیه انتقال صهیونیستی اسلامی آواره رابطه اقدام ادامه همچنین می‌کند مسلمانان روهینگیایی همواره سخنان مناطق میانمار اهداف محکوم ترامپ عجولانه کنفرانس پیامدهای ناخوشایندی فلسطین اعلام همکاری سیزدهمین خاطرنشان