برگزیده ها

مازندمجلس: عضو هیات مدیره راه‌آهن از علاقه هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کریدور شمال-جنوب خبر داد و گفت: ایران برای حمل بار ریلی و ترکیبی، از بندرعباس و چابهار به آسیای میانه اعلام آمادگی کرده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین عاشوری با اشاره به مذاکرات انجام‌شده میان جمهوری اسلامی ایران و هند بر سر موضوع کریدور شمال-جنوب در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به دهلی‌نو، اظهار داشت: در این خصوص سه جلسه با انجمن فورواردرهای هند برای تعیین تعرفه‌های ۲۰۱۸و چگونگی فعال‌سازی این کریدور،‌ جلسه دیگری با شرکت «کُنکُر» به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت کانتینری وابسته به راه‌آهن هند برای فعال شدن در کریدور شمال-جنوب و جلسه سوم با شرکت «سُلار» یک شرکت فعال در آسیای میانه و روسیه به‌منظور تشریح تعرفه‌ها و جداول زمانی برگزار شد.

وی افزود: از هر سه شرکت برای حضور در اجلاس معرفی کریدور شمال-حنوب که ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری در تهران و با حضور فورواردرهای روسیه،‌ آذربایجان، بلاروس و ایران برگزار می‌شود، دعوت به حضور شده تا در خصوص توسعه همکاری‌ها در این کریدور و فعال‌سازی آن مذاکره شود.

رئیس کمیته ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: علاوه بر موضوعات فوق، مذاکراتی در راستای فعال‌سازی دو شرکت و یک انجمن مذکور در کریدور چابهار (هند-ایران-افغانستان)، چابهار به آسیای میانه و بندرعباس به آسیای میانه نیز مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و شرکت راه‌آهن ایران جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمل بار از بندرعباس به آسیای میانه به‌طور کاملاً ریلی و از چابهار به کشورهای آسیای میانه به‌صورت حمل‌ونقل ترکیبی اعلام آمادگی کرد.

عضو هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن همچنین به علاقه‌مندی طرف‌های مذاکره برای بازدید از بندر شهید رجایی، آپرین و آستارا اشاره کرد و گفت: هدف از اعلام این علاقه‌مندی برای بررسی و ارزیابی نقاط فوق‌الذکر جهت سرمایه‌گذاری برای احداث پایانه تخلیه و بارگیری،‌ ساخت مخازن و امکانات تخلیه و بارگیری بود.

عاشوری خاطرنشان کرد: مقرر شد مذاکره‌کنندگان در مدت حضور در ایران برای شرکت در اجلاس معرفی کریدور شمال-جنوب از مناطق فوق بازدید کنند.

کریدور آسیای میانه راه‌آهن چابهار شمال اعلام بندرعباس فعال‌سازی مذاکره خاطرنشان حمل‌ونقل تخلیه بارگیری معرفی بازدید علاقه‌مندی فورواردرهای اشاره عاشوری شهرسازی جمهوری اسلامی برگزار روسیه انجمن اجلاس