برگزیده ها
باید از اختصاص بلاوجه بودجه بر اساس نفوذ دستگاه‌ها جلوگیری شود

مازندمجلس: نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس مهمترین اقدام برای اصلاح کشور در کوتاه مدت را اصلاح بودجه دانست و ادامه داد: بودجه سند و قرارداد وفاق دولت و مردم است لذا باید ابهامات آن را برطرف کرد.

مازندمجلس: نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس مهمترین اقدام برای اصلاح کشور در کوتاه مدت را اصلاح بودجه دانست و ادامه داد: بودجه سند و قرارداد وفاق دولت و مردم است لذا باید ابهامات آن را برطرف کرد.

محمدرضا نجفی در نشست علنی امروز مجلس درنطق میان دستور خود با تسلیت درگذشت کارکنان و ملوانان کشتی سانچی، گفت: شرایط اجتماعی ایران از دید برخی از مردم و گروه‌های اجتماعی رضایت‌بخش نیست و از شرایط زندگی، محیط اجتماعی و وضعیت اقتصادی خود ناراضی هستند،ضمن آنکه قدرت خرید خود را از دست داده و معتقدند زیست‌پذیری شهرها کاهش یافته است و بسیاری در تنگنای شغلی و عدم امنیت کاری به سر می‌برند.  

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس  با بیان اینکه مردم در نگاه به آینده جنبه‌های امیدبخش اندکی می‌بینند،ادامه داد:شاید می‌توان گفت؛احساس زوال اجتماعی در میان هموطنان در حال گسترش است و میزان نارضایتی‌ها در میان حوادث اخیر هویدا بود؛ لذا نیازی به ذکر و تذکر این مهم نیست.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است صدای نارضایتی گاهی نابهنجار شده و مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد؛لذا باید این صدا را به وقت،به دقت و با دلسوزی شنید،افزود:تصور غالب آن است که مشکلات در حال تشدید هستند و سیاست‌هایی که باید به کاهش مشکلات منجر شود، کارآمد نبوده‌اند.

نجفی با تاکید براینکه انسجام سیاستی ضرورتی پیش از پیش یافته است،بیان کرد: برخی از سیاست‌ها یک جانبه، مقطعی و کم توجه به عوامل مرتبط دیگر،بوده‌اند و برخی دیگر در تعارض با یکدیگر قرار دارند و در نهایت مجموعه‌ای از عوامل به ناکارآمدی سیاست‌ها منجر شده است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه معضلات پیچیده‌ای که شکل بحرانی می‌گیرند بخش‌های از جامعه را در تقابل با حکومت قرار می‍‌دهد، گفت: معضلات مذکور در حکومت و همچنین میان نخبگان به تشدید اختلاف در سر راه‌حل و شیوه مواجهه با موضوعات دامن‌زده و احتمالا شکاف‌های جدی ایجاد می‌کند و کاملا واضح است چنین وضعی قابل ادامه نیست چراکه روز به روز در گفت‌وگوهای عمومی در میان روشنفکران و محافل اجرای و سیاست‌گذاری پررنگ‌تر می‌شود، که راه حل چیست؟ و چه می‌توان کرد؟

وی ادامه داد:ما تا ابد فرصت حل مشکلات را نداریم؛ لذا باید امروز برای حل اصلی‌ترین معضلات ایران به اتفاق، چاره کنیم و باور کنیم راه‌حل در بسیج کردن تمام ظرفیت‌ها است و ادامه راه شهدا و تحقق آرمان‌های آزادی،عدالت،سعادت با نشنیدن و تحریف صدای مردم با حذف و حصر دلسوزان نظام و حاشیه‌نشین کردن سرمایه‌های  مدیریتی نظام  سازوکار نیست.

نماینده مردم تهران درمجلس با بیان اینکه رهبران ارشد جناح‌های مختلف سیاسی منشور وفاق ملی را تدوین و عملیاتی کنند چراکه مشکلات پیچیده،متداخل، هم‌افزا و پیش‌رونده هستند،ادامه داد:فساد ریشه دوانده و ظرفیت حل مشکلات کاهش یافته است و همزمان دشمنان ریزودرشت چشم به نقطه ضعف‌های ما نیز دارند تا در رقابت‌های منطقه‌ای و ژئوپلیتیک برما چیره شوند و این مسائل ضرورت وفاق ملی را صدچندان کرده است.

وی توضیح داد:در صورت عدم اتخاذ سریع استراتژی وفاق، مشکلات بحرانی و در هم تنیده خواهند شد،استراتژی شکاف، سپردن امور به نااهلان و میدان داری تمامیت‌طلبان ایران و نظام را درگیر بحران‌های تمام عیار می‌کند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با سه نوع مشکل رو به رو هستیم،توضیح داد: مشکل اول در کرامت، منزلت و حقوق برابر ایرانیان،به معنای به رسمیت شناختن واقعی نه سوری، کثرت در جامعه ایرانی و به رسمیت شناختن تمامی ایرانیان باعنوان شهروندان برابر و دارای منافع مشترک ملی است.  

نجفی ادامه داد: مشکل دوم؛نابرابری اجتماعی،فقر،محرومیت و بحران توزیع و بازتوزیع منابع است و مشکل سوم؛مشکل نمایندگی،فقدانصدایمتناسبگروهای اجتماعی و نبود قدرت تاثیرگذاری متوازن شهروندان در فرآیندهای سیاست‌گذاری عمومی و... است،بحران‌های فوق به کاهش امینی و بستری برای افزایش دخالت‌های بیرونی منجر خواهد شد و حل مسائل امنیتی بدون تبعات نخواهد بود.

وی با تاکید براینکه این گره‌ها هنوز با دست بازشدنی است اما با دستان همه و این بحران‌ها قابل تقلیل به مسائل فنی، مدیریتی و بورکراتیک نیست،گفت: اگر امروز برای وفاق مردم و ایران و نظام کاری انجام نشود، به یقین بحران‌های مذکور به بروز  نارضایتی‌های بیشتر منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: فراموش نکنیم که چندپاره گی جهان ادراکی جامعه که از تبعات دوران ما است،در کنار کمبود انسجام اجتماعی و اختلال در فرایندهای جامعه‌پذیری و نظارت اجتماعی و اخلاقی، به واسطه ضعف نهادهای همبستگی جمعی و مدنی،بستراجتماعی ایران را به شتاب‌دهنده‌ای قوی برای تبدیل مشکلات به بحران‌های پیچیده و سهمگین بدل کرده است.

وی تقلیل گفتگوی ملی در بالاترین سطح را از مقدمات وفاق دانست و افزود: به همین منظور تمامی مسئولان باید با مسئولیت‌پذیری اصلاح را از خود آغاز کنند،بدون پذیرفتن مسئولیت‌ها و تجدید نظر عالمانه و واقعی در سیاستگذاری ها و بدون پذیرفتن هزینه‌های تغییر و بهبود،همچنان در چنبره انبوهی از مشکلات حل نشده در خواهیم ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس مهمترین اقدام اصلاحی در کوتاه مدت را اصلاح بودجه در راستای بهبود تخصیص منابع عمومی،شفافیت،پاسخگویی و جلوگیری از هرزروی درآمدهای عمومی در حوزه‌های فاقد اولویت ضرروی دانست و،ادامه داد: بودجه سند و قرارداد وفاق دولت و مردم است؛لذا باید ابهامات آن را برطرف و از اختصاص بلاوجه منابع بر اساس چانه‌زنی و نفوذ دستگاه‌ها و اشخاص جلوگیری کرده و بر بخش‌های غیرپاسخگو نظارت شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: از همه دستگاه‌هایی که مطالبات مردم را می‌شنوند؛می‌خواهم داوطلبانه و با نگاه ملی به تعدیل بودجه اعلامی همت گمارند.

ادامه مشکلات اجتماعی بودجه اینکه صنایع عمومی معادن بحران‌های نماینده تهران اصلاح تاکید عضوکمیسیون جامعه معضلات امروز مسائل یافته منابع دانست جلوگیری تبعات سیاست‌گذاری شهروندان نظارت راه‌حل می‌کند چراکه مدیریتی تقلیل تمامی شناختن پذیرفتن مذکور ایرانیان برابر واقعی رسمیت توضیح بهبود استراتژی پیچیده عوامل کوتاه اقدام قرارداد ابهامات برطرف مهمترین پردیس بلاوجه دستگاه‌ها شمیرانات اسلامشهر شرایط می‌توان اختصاص دارند بحرانی بخش‌های سیاست‌ها انسجام دشمنان افزود تشدید براینکه حکومت