برگزیده ها
کشورهای اسلامی روابط‌شان را به طور کامل با رژیم صهیونیستی قطع کنند/ با توسل به مقاومت می‌توان صهیونیست‌ها را از خاک فلسطین بیرون کرد

مازندمجلس: فتحی ابوالعرداد گفت: می‌توان با توسل به مقاومت صهیونیست‌ها را از خاک فلسطین بیرون کرد.

مازندمجلس:، ابوالعرداد دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین  امروز چهارشنبه در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است، مساله فلسطین را دارای شرایط حساس توصیف کرد و گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود چالش‌های فراوانی پیش روی ما وجود دارد.

وی به تصمیم ترامپ برای انتقال پایتخت آمریکا از تلاویو به بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: این تصمیم نشان داد امریکا می‌خواهد حقوق فلسطینی‌ها و همچنین مسلمانان را زیر پا بگذارد.

ابوالعرداد به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اشاره‌ای کرد و گفت: ما از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم.

دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین تصمیم ترامپ را بسیار عجولانه توصیف کرد و گفت: همگان دیدیم در واکنش به تصمیم ترامپ سازمان ملل و شورای امنیت چگونه از فلسطینی‌ها حمایت کردند، بیانیه‌ای در حمایت از فلسطین ارائه شد من از تمامی کشورهای رای دهنده به این بیانیه قدردانی می‌کنم.

ابوالعرداد با بیان اینکه اقدامات آمریکایی‌ها شکست اخلاق بود اظهار داشت: مردم فلسطین دیدند که چطور می‌توان مسائل مربوط به ملت‌ها را پیگیری کرد. یعنی اگر متحد باشیم می‌توانیم مسائل را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم برابر خطراتی که ملت‌های ما را تحدید می‌کند بایستیم، ما باید از لحاظ دینی از ملت‌های مسلمان دفاع کنیم و نباید این دفاع محدود به ملت‌های خاصی شود.

دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین با تاکید بر اینکه وحدت ما می‌تواند جامعه اسلامی را به پیروزی برساند گفت: با وفاق ملی می‌توانیم به هدف اصلی برسیم و اگر به وفاق و اتحاد معتقد نباشیم پیروزی نیز حاصل نخواهد شد؛ نباید اجازه دهیم درگیری و اختلافات ما را از هدف اصلی یعنی خطر صهیونیست‌ها دور کند.

«صهیونیست‌ها تحت مدیریت‌ آمریکا به دنبال پایمال کردن حقوق ملت فلسطین هستند.»

ابوالعرداد در همین زمینه خاطرنشان کرد: آنچه امروز در کاخ سفید برنامه‌ریزی می‌شود قابل خنثی شدن توسط کشورهای اسلامی است در صورتی که همگی مان همبستگی خودمان را با آرمان قدس اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: ما امروز به دنبال آن هستیم هرگونه موافقتنامه‌ای که به اشتغالگران مشروعیت می‌دهد را به پایان برسانیم.

ابوالعرداد با بیان اینکه هویت ما بدون بازگشت قدس به آغوش ما و مسلمانان قابل تحقق نیست گفت: فلسطین و قدس از آن فلسطینیان است و ما به مبارزه خودمان در این مسیر ادامه می‌‌دهیم تا زمانی که پیروزی‌مان مسجل شود.

دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین با تاکید بر اینکه امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که نمی‌توانند جلوی اراده فلسطینی‌ها بایستند اظهار داشت: آنها باید خاک فلسطین را ترک کنند و این محقق نمی‌شود مگر آنکه به مقاومت متوصل شویم.

ابوالعرداد ادامه داد: در رابطه با تحقق آرمان فلسطین چند راهکار وجود دارد یکی از آنها پیگیری مواضع از روش‌های سیاسی است؛ روش دیگر حمایت مادی و معنوی از فلسطین است و امروز نیاز مبرم به این مساله وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه امروز آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند هرگونه کمک به فلسطین را قطع می‌کنند خاطرنشان کرد: مساله دیگر که باید مورد توجه ما قرار گیرد توجه به پناهنده‌ها است به همین دلیل ما از کشورهای اسلامی می‌خواهیم در این مسیر از ما حمایت کنیم.

دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین از تمامی دولت‌های اسلامی خواست روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و در همین زمینه تاکید کرد: پارلمان‌ها به دولت‌هایشان فشار بیاورند تا روابط کشورهای اسلامی به صورت کامل با رژیم صهیونیستی قطع شود.

فلسطین اسلامی کشورهای دبیرکل ابوالعرداد آزادی‌بخش امروز اینکه حمایت تصمیم صهیونیست‌ها تاکید ترامپ ادامه ملت‌های فلسطینی‌ها مساله صهیونیستی پیروزی روابط نباید دنبال زمینه برسانیم اعلام آرمان خودمان خاطرنشان هرگونه اظهار مسلمانان هسته‌ای آمریکا توصیف مقاومت مجالس تمامی مسائل پیگیری می‌توان آمریکایی‌ها کنفرانس می‌توانیم