برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهوری آمریکا در یک سال گذشته اظهارنظرها و مواضع جنجالی بسیاری مطرح کرد که اغلب با واکنش‌ها و مخالفت‌های تندی از سوی دیگر رهبران و متحدان آمریکا همراه بود.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به مناسبت یک سالگی انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست‌جمهوری آمریکا در ادامه اشاره‌ای داریم به جنجالی‌ترین مواضع و اظهارات ساکن کاخ سفید.
۱.غلط‌های املایی در پست‌های توییتری
رئیس‌جمهوری آمریکا بارها در انتشار پست‌های توییتری خود دچار اشتباهات فاحش املایی و تاریخی شده بود که تمسخر فعالان فضای مجازی را به همراه داشت. 
در همین باره «دونالد ترامپ» در توئیتی نوشت: ما در ۹ ماه گذشته موفقیت‌های بیشتری در برابر داعش در مقایسه با دولت اوباما در هشت سال ریاست‌جمهوری داشته‌ایم. 
ترامپ در حالی این توئیت را منتشر کرده که به نظر می‌رسد از تاریخ پیدایش داعش اطلاع درستی ندارد چون این گروه تروریستی در سال ۲۰۱۴ اعلام موجودیت کرد یعنی دولت اوباما فقط دو سال زمان برای مبارزه با این گروه داشت نه هشت سال.
۲- دفاع از نژادپرستان سفیدپوست
دفاع ترامپ از اعتراض‌ها و تجمعات نژادپرستانه در این کشور مورد انتقاد بسیاری از فعالان اجتماعی قرار گرفت. در تجمعی که ماه آگوست با حضور ملی‌گرایان افراطی و حامیان ترامپ برگزار شد، شعارهای تندی در حمایت از برتری آمریکا، نژاد سفید و علیه مهاجران داده شد. 
ترامپ از محکومیت این تظاهرات خودداری کرد تا بیش از پیش به رئیس‌جمهوری با داشتن افکار نژادپرستانه متهم شود.
۳- توهین به ورزشکاران
گروهی از ورزشکاران در اعتراض به رفتارها و تصمیم‌های ترامپ هنگام پخش سرود ملی آمریکا زانو زدند و بلند نشدند. ترامپ مدتی بعد با لحنی توهین‌آمیز خطاب به آنها گفت: «وقتی کسی به پرچم کشور ما احترام نمی‌گذارد، باید گفت آن حرام‌زاده بلافاصله از زمین بیرون آورده شود. آنها باید اخراج می‌شدند.»
 فحاشی ترامپ به ورزشکاران این کشور با انتقادات گسترده‌ای همراه بود. 
۴-جدال  لفظی با رهبر کره‌شمالی
تنش و جدل لفظی میان رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا از ابتدای دوران ریاست‌جمهوری ترامپ آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد. احمق و دیوانه خواندن یکدیگر، تهدید به نابودی آمریکا و کره‌شمالی و تمسخر و تحقیر از جمله جدل‌های لفظی میان رهبران دو کشور در یک سال اخیر است.  
۵- اتهامات جنسی ترامپ
ترامپ تاکنون از سوی چندین زن به آزار جنسی متهم شده است، تا جایی که برخی از سناتورهای کنگره از وی خواستند تا از سمتش کناره‌گیری کند. اخیرا نیز فاش شد که به دو زن برای عدم افشاگری درباره رابطه جنسی ترامپ با آنها، باج داده شده است.
 
ترامپ آمریکا ریاست‌جمهوری  ترامپ اوباما نژادپرستانه ورزشکاران همراه تاکنون کره‌شمالی پست‌های دونالد رئیس‌جمهور ادامه املایی تمسخر اشتباهات فعالان