برگزیده ها
مازندران به سمت موج چهارم صنعت حرکت کند/بازنگری طرح هادی ۵۰ روستا

مازندمجلس: استاندار مازندران بر لزوم حرکت به سمت صنعتی شدن موج چهارم تاکید کرد و گفت: راهبردهای کشاورزی و صنعت در استان باید مشخص شود.

مازندمجلس: محمد اسلامی، پیش از ظهر شنبه، در شورای برنامه‌ریزی استان مازندران، با تأکید بر مشخص کردن استراتژی کشت استان، افزود: باید نوع و میزان کشت به‌گونه‌ای باشد که برای استان ایجاد ارزش‌افزوده کند و در این زمینه باید راهبرد ارائه داد.

استاندار مازندران، بابیان اینکه باید بر اساس اصل نیاز رهنمود داد، گفت: باید مصوب و راهبردهای کشاورزی مشخص باشد و سرمایه‌گذار از میان آن‌ها انتخاب کرده و مجوز به او داده شود.

وی بابیان اینکه ما باید در استان به سمت صنعتی شدن موج چهارم رفته تا توان رقابت داشته باشیم، افزود: چرا پول خود را برای صنایع نسل دو هزینه می‌کنیم که دیگر کارکرد و امکان رقابت ندارد.

استاندار مازندران گفت: همگرایی و یکپارچه بودن به این معناست که همه اعم از صنعت، کشاورزی و گردشگری، همه مقتضیات منابع و مصارف را بدانیم و آن‌ها را در نظر بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه باید طرح‌های حاکمیتی خود را دقیق، روشن و با ضوابط مشخص انجام دهیم، با اشاره به برنامه توسعه پنجم و ششم گفت: اهداف کمی و کیفی توسعه مازندران در قانون آمده است، هر ارگانی باید این اهداف را در بخش خودش ترجمه کرده و انجام دهد.

اسلامی با تأکید بر اصلاح رویه‌ها گفت: هر بخشی، یک ماه پیش از پایان سال، برنامه و اهداف خود را ارائه دهد و اینکه که در هر رشته‌ای می‌توان تا چه میزان پذیرش داشت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مجوز فعالیت باید همراه با رعایت الزامات زیست‌محیطی باشد، خاطرنشان کرد: محیط‌زیست باید از هرکسی که کار انجام می‌دهد، الزامات و پیوست زیست‌محیطی را مطالبه کند.

وی بابیان اینکه همه ما منطق توسعه پایدار را برای توسعه پذیرفته‌ایم، افزود: محیط‌زیست باید نسبت خود با مردم و فعالیت‌ها را در یک پیوست ارائه و بایدهای خود را مشخص کند اینکه چه فعالیت‌هایی در عرصه‌ها مجاز و چه فعالیت‌هایی غیرمجاز است و با این کار، تکلیف بسیاری از افراد مشخص‌شده و دیگر نیاز به استعلام نیست.

اسلامی تأکید کرد: همه دستگاه تلاش ویژه داشته باشند تا پیوست خود را  تهیه‌کرده تا روند استعلام و پاسخ، ساده‌سازی شده و آن‌ها را به یک شیوه‌نامه تبدیل کنیم.

وی در رابطه با طرح هادی روستاها گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن، مقرر شد تا بازنگری طرح هادی ۵۰ روستای بحرانی استان در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم خواست روستائیان را نیز برآورده کنیم.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها برای ساده‌سازی ورود به فعالیت، باید نقشه راه توسعه استان را در فعالیت‌های بخشی استخراج کنند، افزود: هر دستگاهی باید پیوست خود را داشته باشد و در آن چارچوب مجوزهای موردنیاز را صادر کنند

 

محمد اسلامی استانداری استاندار اشتغال موج چهارم صنعت صنعت مازندران