برگزیده ها
بخش غیردولتی به عنوان یکی از منابع تامین مالی برای توسعه بنادر مشخص شد

مازندمجلس: نمایندگان مجلس، سازمان بنادر را موظف کردند تا جهت توسعه بنادر علاوه بر استفاده از منابع داخلی خود مندرج در بودجه سنواتی از محل سرمایه گذاری بخش غیردولتی نیز استفاده کند.

مازندمجلس: نمایندگان مجلس، سازمان بنادر را موظف کردند تا جهت توسعه بنادر علاوه بر استفاده از منابع داخلی خود مندرج در بودجه سنواتی از محل سرمایه گذاری بخش غیردولتی نیز استفاده کند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر، ماده یک آن را با ۱۵۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف، ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن مصوب کردند.

براساس ماده یک لایحه مذکور، بند ۲ قانون بدین شرح اصلاح شد:

۲ـ سازمان بنادر و دریانوردی موظف است جهت کاهش انتظار نوبت کشتیهای تجاری نسبت به توسعه و تکمیل بنادر و تأسیسات بندری و تأمین تجهیزات مورد نیاز دریایی و بندری کشور در چهارچوب قوانین و مقررات حاکم بر مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری ـ صنعتی از محل منابع داخلی خود مندرج در بودجه سنواتی یا از محل سرمایه گذاری بخش غیردولتی اقدام کند.

براساس ماده ۲ لایحه مذکور، بند ۵ قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر به شرح زیر اصلاح شد؛

۵ ـ سازمان بنادر و دریانوردی و کلیه سازمان‌های مسؤول در امر پذیرش ورود و خروج(پاس) کشتی موظفند حداکثر ظرف مدت یک‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء‌شدن این قانون نماینده خود را در محلی که توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر کشور از جمله شهید رجائی، شهید باهنر، امام خمینی، خرمشهر، امیرآباد، انزلی، نوشهر، بوشهر، شهیدبهشتی، شهیدکلانتری و چابهار تعیین می‌شود مستقر نماید تا با مدیریت نماینده سازمان بنادر و دریانوردی بدون فوت وقت و به‌صورت مستمر در طول شبانه‌روز امور پذیرش ورود و خروج (پاس) کشتیها و همچنین ورود و خروج کالا به/ از بنادر را انجام دهند.

بنادر قانون دریانوردی اصلاح نماینده نمایندگان لایحه منابع توسعه غیردولتی بندری پذیرش براساس مذکور بارگیری تجاری تسریع سرمایه سنواتی بودجه گذاری داخلی مندرج استفاده تخلیه