برگزیده ها
فراکسیون امید با هرگونه افزایش قیمت در لایحه بودجه 97 مخالف است

مازندمجلس: رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: با توجه به اعلام موضعی که در گذشته داشتیم در فراکسیون امید با هرگونه افزایش قیمت به ویژه در موضوع بنزین و حامل‌های انرژی مخالف است.

مازندمجلس:، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  صبح امروز( یکشنبه) در حاشیه نشست علنی پارلمان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به جریان افتادن بودجه در هفته آینده در نشست علنی پارلمان موضع رسمی فراکسیون امید نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین و همچنین هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بودجه عدد پیشنهادی دولت را در خصوص افزایش قیمت بنزین حذف کرده  است. اما اینکه چه اتفاقی در صحن بیفتد طبیعتا در همان روزی که نمایندگان قرار است نظر دهند مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال بررسی اعلام موضع رسمی فراکسیون امید در این باره هستیم، افزود: باید منتظر جلسات بررسی لایحه بودجه 97 در صحن علنی بود و طبیعتا  پیشنهادهایی که در صحن مطرح می‌شود را بررسی خواهیم کرد.

عارف همچنین در ادامه سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در مجموع آیا فراکسیون متبوع شما موافق افزایش قیمت‌ها است یا خیر،‌تصریح کرد: جهت‌گیری موضع اصلی فراکسیون امید این است که ما جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیریم و این در طول جلسات کمیسیون تلفیق هم اعلام شد و تلاش ما این است که از طریق نمایندگانمان در کمیسیون تلفیق بودجه را به سمت اقشار آسیب‌پذیر و حل مشکلات معیشتی مردم دنبال کنیم. اقدامات خوبی هم در این رابطه صورت گرفته است. اینکه این اقدامات کفایت می‌کند یا خیر هنوز به جمع‌بندی روشنی نرسیده‌ایم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: در طول روزهای آینده جلساتی را در فراکسیون امید خواهیم داشت که طی آن موضع‌گیری‌های رسمی خود را در خصوص افزایش قیمت  حامل‌های انرژی و همچنین موضوع گرانی اعلام می‌کنیم که پس از جمع‌بندی‌های نهایی آن را به مردم اعلام می‌کنیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه موضوع سؤال از رئیس‌جمهور در خصوص مؤسسات مالی و اعتباری که در حال حاضر در هیأت رئیسه مجلس بلاابلاغ مانده است اگر روزی تبدیل به یک مطالبه عمومی شود فراکسیون امید در این رابطه تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد، گفت: پیگیری‌های خوبی در این راستا انجام شده است. در فراکسیون امید جلسات متعددی با مسئولان ذیربط به ویژه وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین رئیس بانک مرکزی داشتیم.

عارف ادامه داد: در مجموع نسبت به اقداماتی که در خصوص مؤسسات مالی اعتباری انجام گرفته رضایت نسبی وجود دارد در هر صورت همان حدی که می‌توانستند تاکنون مشکلات سپرده‌گذاران را تاحدی حل کردند و مبالغی به سپرده گذاران دادند.

وی بر همین اساس گفت: امیدواریم که موضوع مشکلات سپرده گذاران مؤسسات مالی اعتباری با جدیت بیشتری پیگیری شود. ما اخیرا جلسه‌ای با بانک مرکزی داشتیم و از او برنامه‌های دارای زمانبندی خواستیم که در این جلسه قرار شد کارگروه اقتصادی ما جلسات خود را دنبال کنند و در اینده‌ای نزدیک با جلسه دیگری که با بانک مرکزی برگزار می‌کنیم در جریان امور آینده این بانک برای حل این مشکلات قرار بگیریم.

وی در پاسخ این سؤال مبنی بر اینکه برای سؤال از رئیس‌جمهور در این رابطه چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: به هر حال سؤال حق نمایندگان مجلس است ولی به نظر می‌رسد دولت در ماه‌های اخیر کارهای خوبی انجام داده است اما اینکه آیا ضرورت داشته سؤال در صحن مطرح شود یا خیر به طراحان سؤال و اقداماتی که دولت در این رابطه انجام می‌دهد برمی‌گردد.

عارف در بخشی دیگر از سخنانش و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قرار بود فراکسیون امید بازدیدی از زندانیان حادثه اخیر در کشور داشته باشد این اقدام به کجا رسید، عنوان کرد: ما در این رابطه کارگروهی تشکیل دادیم که قرار است در روزهای آینده بازدید از زندان داشته باشد که مطابق با آن بازدیدی با افراد خواهیم داشت پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما اعتراض را حق مردم می‌دانیم به خصوص مصر هستیم اصل 27 قانون اساسی را به رسمیت بشناسیم. مردم باید نقطه نظرات خود را به هر طریق که خودشان صلاح می‌دانند مطرح کنند. شاید بهتر باشد که از طریق جلساتی که با مسئولان برگزار می‌کنند پیگیری کنند.

وی افزود: در عین حال اعتراض حق مردم است و ما باید این را به رسمیت بشناسیم. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ما باید بین اعتراض و عملیات تخریب اختلاف قائل شویم که خوشبختانه هم مردم و هم معترضان خیلی زود متوجه شدند و خط خود را از عواملی که به دنبال تخریب هستند جدا کردند و آنها را جمع کردند.

عارف همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره رونمایی از قرآن طلا در شرایط فعلی اقتصادی مردم چیست، اظهار داشت: اقداماتی در این رابطه از قبل شروع شده بود و کار خیری بود که با همت و تشویق خودشان این کار را انجام دادند.

وی ادامه داد: این موضوع ربطی به بودجه عمومی و دولتی ندارد و هر کاری که بخش خصوصی انجام می‌دهد به بودجه عمومی ربط داده نمی‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه نمایندگان نامه‌ای را برای استفاده از پیام‌رسانان داخلی امضا کرده‌اند نظر شما در این رابطه چیست، گفت: استفاده از پیام‌رسانان داخلی قطعا از اولویت‌های اصلی است. آن هم از لحاظ ملاحظات امنیتی چرا که باید همه اطلاعات‌مان را حتی‌الامکان در داخل کشور لحاظ شود. همچنین طبیعتا سرویس بهتر، ارزانتر و با کیفیت بهتری می‌تواند محسوب شود. اما داشتن یک شبکه داخلی مانع استفاده از شبکه‌های غیرداخلی نمی‌شود. ما باید از هر امکانی در جهت اهداف و برنامه‌هایمان استفاده کنیم.

عارف در ادامه با بیان اینکه امروز در حقیقت منع جواب نمی‌دهد، گفت: ما تنها راهی که داریم این است که کار فرهنگی کنیم و شبکه‌هایی با محتواهای ارزشمند داشته باشیم که جوانان با استفاده از شبکه‌های داخلی به شبکه‌های خارجی روی نیاورند.

وی در همین رابطه و در پاسخ به این سؤال که میزان پیشرفت شبکه‌های پیام رسان داخلی را رضایت‌بخش می‌دانید یا خیر،تصریح کرد: به نظرم خیلی بهتر و بیشتر باید کار می‌شد و در این رابطه باید بهتر کار شود و اولویت‌هایی که شبکه‌های داخلی دارد و جزو دغدغه‌های ما است دولت با جدیت بیشتری فعال شد و داشتن ظرفیت مطلوب در شبکه‌های داخلی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: شورای عالی در چارچوب وظایف و اختیارات خود در حال کار هستند به نظرم این شورا در این رابطه می‌توانست بهتر و فعال‌تر به خصوص دبیرخانه آن کار کند. این شورا می‌توانست با دست‌اندرکاران به خصوص انجمن‌های علمی تعامل بیشتری داشته باشد. چرا که بهتر می‌توانیم مسائل و مشکلات را بررسی و حل کنیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضوع بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به کجا رسید، گفت:‌در این رابطه قرار شده بازدید از این مناطق داشته باشیم که در این رابطه هم در فراکسیون امید کمیته‌ای تشکیل دادیم که این کمیته مرتب مسائل مناطق زلزله‌زده را پیگیری می‌کرد.

عارف عنوان کرد: ما از طریق این کمیته پیگیر هستیم مشکلاتی که زلزله‌زدگان با آن روبرو هستندو قابل پیگیری است را بررسی و حل کنیم.

فراکسیون اینکه رابطه همچنین داخلی ادامه بودجه شبکه‌های افزایش بررسی مشکلات اعلام موضوع استفاده جلسات خبرنگار پیگیری آینده دنبال اعتباری مؤسسات سؤالی اعتراض باشیم مناطق بازدید بیشتری مرکزی اقداماتی عمومی می‌کنیم هستیم نمایندگان تلفیق کمیسیون شورای خواهیم تشکیل عنوان خودشان دادیم رسمیت تخریب حامل‌های انرژی بشناسیم پیام‌رسانان مسائل لایحه زلزله‌زده کمیته می‌توانست امروز جریان بازدیدی پارلمان داشتن نمی‌شود اقتصادی افزود خبرنگاران رئیس‌جمهور طبیعتا جلساتی روزهای قیمت‌ها مجموع اقدامات گرفته پیگیری‌های مسئولان اظهار بگیریم برگزار می‌دهد دادند گذاران اتفاقی داشتیم سپرده بنزین