برگزیده ها
مجلسی هااز زندان اوین بازدید می کنند/ سفر به مناطق زلزله زده در دستور کارفراکسیون امید

مازندمجلس: رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: براساس توافق انجام شده مجلسی ها از زندان اوین بازدید می کنند.

مازندمجلس: محمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس در جمع خبرنگاران درپاسخ به این سوال که آیا بازدید از زندان اوین در دستور کار مجلس قراردارد، اظهارداشت: توافق شده تا بازدیدی از زندان اوین انجام شود و مطابق با این بازدید، در جلسه ای دیگر پیگیری های لازم را خواهیم داشت.
وی افزود: اعتراض حق مردم است و ما تلاش می کنیم اصل 27 قانون اساسی به رسمیت شناخته شود و مردم نظراتشان را به هر روشی که صلاح می دانند، مطرح کنند. 
رییس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: بین اعتراض و عملیات تخریبی باید تفکیک قائل شویم که خوشبختانه در ناآرامی های اخیر هم مردم و هم مسئولان بسیار سریع متوجه شدند و خط و صف خود را از تخریب کنندگان جدا کردند.
عارف در پاسخ به سوالی درباره نظر فراکسیون امید درباره افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: کمیسیون تلفیق قیمت پیشنهادی دولت در زمینه افزایش قیمت حامل های انرژی را حذف کرده است. 
وی افزود: این موضوع که چه اتفاقی درمورد قیمت حامل های انرژی در صحن علنی مجلس رخ می دهد، بستگی به وضعیت رسیدگی در مهلت 10 روزه مجلس به لایحه بودجه 97 دارد.
رییس فراکسیون امید مجلس یادآور شد: جهت گیری اصلی فراکسیون امید این است که جلوی افزایش غیرمنطقی قیمت ها را بگیریم.
عارف همچنین اظهار داشت: ما از طریق نمایندگان خود در کمیسیون تلفیق جهت گیری بودجه را به سمت حل مشکلات اقشار آسیب پذیر برده ایم که اقدامات خوبی نیز انجام شده است، ولی این که آیا این اقدامات به حل مشکلات مردم کمک می کند یا خیر، هنوز به جمع بندی روشنی نرسیده ایم و در روزهای آینده در فراکسیون امید در این زمینه جلساتی را برگزار می کنیم.
وی درمورد موضوع سوال از رییس جمهوری درخصوص موسسات مالی و اعتباری نیز گفت: در این زمینه در دفتر فراکسیون امید جلسات متعددی با مسئولان مربوطه بخصوص وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی برگزار شد.
وی تاکیدکرد: در مجموع نسبت به اقدامات انجام شده رضایت نسبی به وجود آمده است، زیرا در حدی که می توانستند تا سقف 200 میلیون تومان به سپرده گذاران پرداخت شده است و امیدواریم با جدیت بیشتری پیگیری های لازم انجام شود.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ما از رییس کل بانک مرکزی درخصوص موسسات مالی و اعتباری جدول زمان بندی درخواست کرده ایم و مقرر شده کارگروه اقتصادی فراکسیون امید با بانک مرکزی جلساتی در این زمینه برگزار کند و در آینده نیز جلسه ای را با بانک مرکزی برگزار کنیم.
عارف ادامه داد: سوال از مسئولان دولت حق نمایندگان است، به نظر می رسد که دولت اقدامات خوبی را انجام داده و این که ضرورت داشته باشد سوال از رییس جمهوری در صحن علنی مجلس مطرح شود یا خیر به نظر طراحان و اقدامات دولت بستگی دارد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد درخواست نمایندگان برای استفاده از پیام رسان های داخلی گفت: استفاده از پیام رسان های داخلی هم از نظر ملاحظات امنیتی و این که همه اطلاعات را حتی الامکان در داخل کشور نگهداری کنیم و می تواند سرویس بهتر و باکیفیت تری را ارائه دهد، تاکید شده است.
رییس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: قطعا این موضوع جزو اولویت های اصلی است، اما داشتن شبکه داخلی مانع استفاده از شبکه های غیرداخلی نمی شود و ما باید از هر امکانی در جهت اجرای اهداف برنامه های خود استفاده کنیم،
عارف در عین حال تاکید کرد که «منع کردن» جواب نمی دهد و تنها راهی که وجود دارد انجام کارهای فرهنگی و داشتن شبکه های داخلی قوی است.
وی درمورد عملکرد شورای عالی فضای مجازی نیز اظهار داشت: این شورا در چهارچوب وظایف خود کار می کند ولی شورای عالی فضای مجازی و بخصوص دبیرخانه این شورا می تواند بهتر و فعال تر کار کند و با نهادهایی که در این حوزه دست اندرکار هستند مانند انجمن های علمی تعامل بیشتری داشته باشند.
وی در پاسخ به سوالی درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات گفت: در این راستا بهتر می توان کار کرد، با توجه به اولویت هایی که شبکه داخلی دارد و جزو دغدغه های ما است، انتظار این است که دولت با جدیت فعال شدن و داشتن ظرفیت مطلوب در شبکه داخلی را پیگیری کند.
رییس فراکسیون امید همچنین درمورد برنامه این فراکسیون برای بازدید از مناطق زلزله زده اظهار داشت: اعضای فراکسیون امید به زودی از مناطق زلزله زده کرمانشاه بازدید می کنند، و در این زمینه کمیته ای تشکیل داده ایم که پیگیر مشکلات زلزله زدگان باشند.

مجلسی هااز زندان اوین بازدید می کنند/ سفر به مناطق زلزله زده در دستور کارفراکسیون امید