برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه پرونده مسکن مهر تا پایان امسال بسته می‌شود، گفت: روابط بانکی ما با منطقه و جهان به وضع ایده‌آل نرسیده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و تبریک روز پرستار در خصوص حادثه سانچی گفت: حادثه بسیار تلخی بود. ساعاتی پس از حادثه مطلع شدم اما ابعاد آن برای ما روشن نبود. صبح حادثه مسئولان را خواستم تا کمیته ای تشکیل شود و کار پیگیری شود. امید ما این بود که همه عزیزان نجات پیدا کنند و هر چه امیدها کاهش می یافت باز همه تلاش ها برای نجات آن عزیزان انجام گرفت.

رئیس جمهور گفت: یکی از خواست های خانواده های حادثه دیدگان نفت کش سانچی این بود که این عزیزان جزء شهدای خدمت باشند. البته مقامات مسئول باید به مشکلات و مسائل این خانواده ها و همچنین مسئله حقوقی این حادثه رسیدگی کنند.

روحانی تأکید کرد: به خاطر حادثه نفت کش سانچی روزی به عنوان عزای عمومی اعلام شد که نشان دهنده اهمیت این حادثه بود.

وی افزود: کمیته ای که تعیین شده قرار است به کار خود تا پایان ادامه دهد زیرا هنوز مشخص نیست که این حادثه به چه علت رخ داده است. باید طبق مقررات بین‌المللی جعبه سیاه خوانده شود لذا این کمیته باید کار خود را تا پایان بررسی ها  ادامه دهد.

ماجرای سخنرانی روحانی در سرپل ذهاب

در ادامه روحانی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه زلزله هنوز خبر روز است و ما نمی دانیم دولت تا چه اندازه آماده است. بخشی از منتقدین شما در باره زلزله می گویند که چرا آقای روحانی با اتومبیل ضدگلوله در آنجا حاضر شد؟، اظهار داشت: همیشه در کشور حوادث تلخ و شیرین داریم و شما حوادث تلخ را ردیف کرده اید. مسائل زلزله یکی از مسائل بسیار مهم ماست درباره حادثه زلزله کرمانشاه باید گفت قدرت این زلزله کم سابقه بود و خداوند کمک کرد که قبل از آن پیش لرزه آمده بود و باعث شده بود مردم از خانه هایشان خارج شده و گرنه تلفات این زلزله بسیار بالاتر بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: اولا بنده در دقایق اول زلزله که حدود ساعت ۱۰ شب بود با آقای وزیر کشور صحبت کردم و در همان زمان کمیته رسیدگی به این بحران تشکیل شد و بلافاصله تیمی به کرمانشاه برای بررسی اوضاع اعزام شدند. بخش امداد کار بزرگی انجام دادند. ۷ هزار و ۸۱۷ مصدوم را نجات دادند و به بیمارستان ها منتقل کردند.

روحانی گفت: فردای روز حادثه به کرمانشاه رفتم، برخی از دوستان معتقد بودند که باید چند روز دیگر این سفر انجام شود زیرا حادثه تازه اتفاق افتاده، بی نظمی وجود دارد، ناامنی است زیرا حادثه در نزدیکی مرز اتفاق افتاده است بنابراین صبح فردای حادثه وزیر کشور و وزیر بهداشت به دستور من به کرمانشاه سفر کردند. فردای آن روز نیز بنده به کرمانشاه رفتم.

وی تأکید کرد:  محلی برای سخنرانی من در میان مردم در سرپل ذهاب مشخص شده بود تا آنجا با مردم صحبت کنم. در مسیر که می رفتیم دیدم که جایی ساختمان فروریخته. به راننده گفتم همانجا توقف کنم، ماشین ایستاد، من از ماشین پیاده شدم و کنار ساختمانی که فروریخته بود رفتم و در آنجا با مردم صحبت کردم. برگشتم و کنار ماشین بلندگویی گذاشته بودند که من صحبت کنم اما دیدم که آنجا مسلط نیستم و همه جمعیت را نمی بینم. بنابراین گفتم بلندگو را بیاورید داخل ماشین و من داخل ماشین رفتم تا مسلط باشم و با مردم صحبت کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: پس از آن شورای عالی اداری کرمانشاه تشکیل شد. به بیمارستان رفتم از حادثه دیدگان عیادت کردم، بیمارستانی که در آن مدت کوتاه در آن حدود ۶۰۰ عمل جراحی انجام شده بود و پرستاران و دکترها از شدت خستگی بیهوش شده بودند.

روحانی از نیروهای امدادگر، ارتش و سپاه تشکر کرد و گفت: نواقصی ممکن است وجود داشته باشد و ما هنوز هم نگران مردم هستیم البته برای اسکان موقت و دائم در هر دو صورت اقداماتی صورت گرفته است. کانکس ها تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: سوال مهمی شما مطرح کردید و آن مسئله زلزله در ایران است. ایران کشوری است که روی خط زلزله واقع شده و گسل های زیادی از شمال تا جنوب کشور وجود دارد. شما در این ایام می بینید که تقریباً روزانه از شمال تا جنوب کشور زلزله هایی رخ میدهد. در خود کرمانشاه صدها پس لرزه اتفاق افتاده است. این بدان معناست که باید در این کشور محل زندگی مردم را برای این حوادث آماده کنیم تا خسارات و تلفات ما کاهش یابد. در کرمان هم زلزله هایی آمد اما تلفات کمتر بود به این دلیل که برخی از این مناطق بازسازی شده بود و ساختمان ها مقاومت بیشتری در برابر زلزله داشت.

کشور را باید برای زلزله آماده کنیم

روحانی گفت: طرحی پیش از این در دولت ها آماده شده بود تا ساختمان ها در برابر حدود ۷ ریشتر زلزله مقاوم باشد. در بخش هایی که مقررات اجرا شده است، ساختمان ها مقاوم هستند اما در مناطقی که مقررات اجرا نشده است، با حادثه روبرو هستیم.

وی افزود: یکی از نکات مهم نوسازی بافت های فرسوده است. ما تصمیم گرفتیم نوسازی بافت های فرسوده در سراسر کشور انجام شود. در دولت یازدهم اولین اقدامات انجام شد. در سال آینده شاهد تلاش مضاعفی برای این امر خواهیم بود. در محل هایی که بافت های فرسوده وجود دارد زمین های مجانی در اختیار توسعه گرها قرار می دهیم تا ساختمان بسازند، افرادی که در بافت های فرسوده هستند به طور مجانی به این ساختمان ها منتقل می شوند. هر کسی صد متر ساختمان دارد برایش ۱.۲ شرایط ساختمان مسکونی را فراهم می کنیم و ساختمان های قدیمی آنها تخریب شده و به پارک و فضاهای عمومی تبدیل می شود.

روحانی ادامه داد: توسعه گر در قبال ساختمانی که می سازد، زمین دیگری معادل آن در اختیارش قرار می دهد تا ساختمان دیگری بسازد و از محل آن هزینه های خود را تأمین کند که به سود هم خواهد رسید.

رئیس جمهور گفت: در ساختمان معادل تسهیلاتی را در  اختیار توسعه گر می گذاریم و به نوعی تضمین می کنیم که این ساختمان سریع به فروش برسد تا خانه اولی ها و ساکنان مسکن های فرسوده مستقر شوند. برای این کار از بانک ها، صندوق توسعه و بودجه دولت کمک خواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: کلنگ اولین پروژه در دهه فجر در برخی نقاط تهران و شهرستان ها زده خواهد شد. این کار اقدام مبارکی برای مقاوم سازی، رفاه مردم و ایجاد اشتغال است.

در ادامه مجری برنامه گفت: در حوزه بازدید از مناطق زلزله زده فرمودید که در میان مردم بودید و از ساختمان تخریب شده بازدید کردید چرا عکس و فیلمی از این بازدید مشاهده نشده است؟ اگر عکس و فیلمی وجود داشت باید منتشر می شد. این جسارت اول من است.

روحانی در پاسخ به این موضوع اظهار داشت: اگر منتشر نشده باید منتشر شود چون آنجا هم خبرنگاران و هم عکاسان حضور داشتند و هم بحث خبری ریاست جمهوری که باید منتشر شود.

مجری برنامه گفت: همین جا از بخش خبری ریاست جمهوری خواهش می کنم اگر چنین فیلم هایی وجود دارد بدهند تا ما هم پخش کنیم.

روحانی گفت: حتما چنین عکس و فیلم هایی وجود دارد.

مجری برنامه گفت: من از دوستان خبری ریاست جمهوری قول می گیرم که اگرچنین عکس و فیلم هایی هست فردا در برنامه حالا خورشید پخش کنند.

درست کردن یک قوطی به نام مسکن مهر، مسکن نیست!

رئیس‌جمهور در ادامه و در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره تکرار تجربه نبودن پیوست فرهنگی و اجتماعی در مسکن مهر در پروژه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده که دولت قصد اجرای آن را دارد، اظهار داشت: مسکن مهر در بیرون شهرها ساخته شد و امکانات خدمات‌رسانی نداشته، به‌ گونه‌ای که نه آب، نه برق، نه مدرسه، نه جاده و نه کلانتری در آنجا بوده است.

روحانی ادامه داد: در دولت یازدهم تلاش وزارت راه و شهرسازی، تکمیل مسکن مهر و خدمات‌رسانی به آن بوده، اینکه یک قوطی به نام مسکن مهر درست کنیم، مسکن نیست و فقط یک سرپناه موقت است.

وی افزود: در بافت‌های فرسوده قضیه فرق می‌کند؛ درآنجا همه امکانات است و فقط خانه‌هایی را که در کوچه‌های تنگ و باریک وجود دارد و دسترسی به آنها سخت است، تخریب می‌کنیم و مسکن جدیدی در اختیارشان می‌گذاریم؛ به گونه‌ای که شرایط فرهنگی و محله‌ای را رعایت می‌کنیم؛ مقررات مفصلی در این رابطه وجود دارد که اجرا می‌شود.

پرونده مسکن مهر تا پایان امسال بسته می‌شود

رئیس‌جمهور درباره باقی بودن گلایه‌ها و درد دل مردم نسبت به مشکلات مسکن مهر نیز عنوان کرد: از اول گفتیم که دولت متعهد است کاری را که از قبل شروع شده، انجام دهد و تا پایان امسال نیز تقریباً پرونده مسکن مهر بسته می‌شود و در حال حاضر نیز اکثراً برق‌رسانی و خدمات‌رسانی به این پروژه‌ها انجام شده است.

روحانی تصریح کرد: حتماً نسبت به اجرای مسکن مهر متعهد هستیم، این کار انجام می‌شود و این جزو تعهدات دولت است.

درآمد ارزی کشور امسال بیشتر از مخارج است/نوسانات ارز برطرف می‌شود

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که پیش از این به مردم وعده داده بودید که نگران قیمت ارز نباشند و نیز درباره اضطراب مردم نسبت به نوسانات قیمت ارز گفت: وعده دولت به مردم این بود که ارز مورد نیاز آنها را تأمین می‌کنیم؛ ‌خوشبختانه درآمد ارزی ما امسال بیشتر از مخارج ارزی است و تا آخر امسال ۹۰ میلیارد دلار درآمد ارزی از نفت و غیر نفت خواهیم داشت و تا الان هم صادرات غیرنفتی ما بالای ۳۰ میلیارد دلار و صادرات نفت نیز بالای همین رقم است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر واردات را هم حساب کنیم، مخارج ارزی ما حدود ۷۵ میلیارد دلار خواهد بود، لذا درآمد ارزی بیشتر از مخارج ارزی است و حتی اگر برخی هزینه‌ها مثل قاچاق را کسر کنیم، باز درآمد ارزی‌مان بیشتر است.

روحانی اظهار داشت: مردم باید بدانند که درآمد ارزی کشور از مخارج ارزی بیشتر است و سال بعد از امسال هم بیشتر خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه که با وجود این افزایش درآمد ارزی، چرا قیمت دلار ۴۷۵۰ تومان است؟ گفت: قیمت دلار این نیست و خیلی کمتر است و باید کمتر شود و بانک مرکزی باید این کار را انجام دهد.

روابط بانکی ما با منطقه و جهان به وضع ایده‌آل نرسیده است

رئیس‌جمهور افزود: اِشکالاتی در کشور ما در زمینه توزیع دلار وجود دارد؛ در هیچ جای دنیا مردم در خیابان اسکناس به دست نمی‌گیرند و این کار از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود؛ برخی اِشکالات حل شده و برخی اِشکالات باقی است، از جمله اینکه ارتباطات ما با بانک‌های منطقه و جهان هنوز به ایده‌آل نرسیده است.

روحانی ادامه داد: با صراحت به مردم می‌گویم که کلیه نیازمندی‌های ارزی کشور اعم از واردات، صادرات و خدمات‌رسانی تأمین خواهد شد و نوسانات نرخ ارز نیز بلندمدت نخواهد بود؛ این نوسانات باید تمام شود و مقامات بانک مرکزی مشغول برنامه‌ریزی در این رابطه هستند.

وی تصریح کرد: وضع منابع ارزی کشور خوب است، کمبود نداریم و در آینده نیز وضع بهتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور همچنین درباره موضوع قاچاق نیز گفت: در طی چهار سال اخیر رقم قاچاق را از ۲۰ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار رساندیم که همین هم زیاد است و حتی یک میلیارد دلار هم زیاد است؛ همیشه باید با قاچاق مبارزه کنیم و برای مبارزه با انواع فسادها و قاچاق‌ها، اقدامات متنوعی باید انجام شود.

روحانی خاطرنشان کرد: البته برخی از آنها ممکن است قاچاق تلقی نشود، مانند اینکه ممکن است مسافری کالایی را حمل کند، یا آن کالا از مناطق آزاد بیاید، ولی در کل باید با قاچاق مبارزه شود و این راه ادامه می‌یابد.

هیچ گاه به نفع دولت نیست که دلار را در بازار برای تامین مخارجش بالا ببرد

رییس جمهور درباره این شائبه که دولت برای جبران کسری بودجه اش اقدام به افزایش نرخ ارز کرده است گفت: هیچ گاه به نفع دولت نیست که دلار را در بازار برای تامین مخارجش بالا ببرد. پیش بینی های بودجه ای ما از ابتدای سال روشن است. ما برای حدود قیمت ارز، صادرات، واردات و فروش نفت پیش بینی هایی کرده ایم.

روحانی ادامه داد: من به مردم به صراحت می گویم که دولت هیچ گاه به دنبال افزایش نرخ ارز برای تامین کسری بودجه خود نیست؛ همواره من در دولت این تاکید را داشته ام به دلیل اینکه این نوسانات تاثیر نامناسبی روی زندگی و اقتصاد مردم می گذارد.

وی تصریح کرد: یکی از این وعده های ما، آرامش و امنیت در زندگی مردم است. ما پای این قول خود ایستاده ایم. ما می خواهیم زندگی مردم آرام باشد. اعتراض و انتقاد اشکالی ندارد اما آن چیزی که مردم را نگران می کند، ناامنی و تنش های بی مورد در جامعه، اقتصاد، فرهنگ و در سایر حوزه ها است.

روحانی گفت: نوسانات جزیی ممکن است در مواردی پیش بیاید و تمام شود اما هدف ما آرامش، امنیت و آزادی مردم است. فضا باید روز به روز آزادتر باشد تا مردم بتوانند خلاقیت بیشتری داشته باشند.

رییس جمهور درباره برنامه های دولت برای رفع آلودگی و ریزگرد در استان خوزستان گفت: این مساله مشکلی واقعی و مهم برای مردم است. همان طور که زلزله به ما هشدار می دهد و به ما می گوید که ساختمان را مقاوم کنید، آلودگی ها و ریزگردها هم به ما اعلام می کند که به محیط زیست خود رسیدگی کنید. نمی شود آلودگی هوا در کلان شهرها، هر روز مدارس را تعطیل و سلامتی مردم را تهدید کند.

وی تصریح کرد: ما از سال گذشته برای مهار منشا گرد و غبار داخلی آغاز به کار کرده ایم. البته برخی امور حتما زمان بر است یعنی ما نمی توانیم صدهاهزار هکتار را درخت کاری کنیم یا به فوریت تالاب آب برسانیم.

روحانی افزود: ریزگردها برخی اوقات از داخل است که باید حل کنیم اما برخی اوقات هم منشا خارجی مانند کویت، عراق و عربستان دارد که آن نیازمند همکاری بین دولت هاست.

وی گفت: در اهواز یک منشا آلودگی هوا به طور عمده مربوط به منطقه جنوب شرق اهواز می شود که از پارسال نهال کاری را در آنجا آغاز کردیم. تاکنون پنج هزار هکتار در همین منطقه نهال کاری شده است و تا پایان امسال، سی هزار هکتار دیگر نهال کاری می شود. ما کانال معظمی را از رود کارون برای رساندن آب به این منطقه ساخته ایم و طی فردا یا پس فردا آب به این منطقه می رسد.

رییس جمهور ادامه داد: نهال کاری برای تبدیل به درخت نیاز به زمان دارد اما باید این کار را آغاز کنیم. ما نمی توانیم چون امروز معضل داریم، آن را رها کنیم. اقداماتی در دولت های گذشته انجام شده و در این دولت هم انجام شده اما کارهایی که من به آن ها اشاره کردم، نیازمند بودجه عظیمی است. ما برای اصلاح محیط زیست به پول نیاز داریم.

وی درباره این شائبه که می گوید بودجه مربوط به گردوغبار از خوزستان حذف شده است گفت: نمی توانم بگویم که حذف شده به دلیل اینکه کارهای بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس انجام شده و باید به صحن علنی مجلس برود.

رییس جمهور اضافه کرد: ما به هر قیمتی که باشد این بودجه را تامین می کنیم. البته من این خبر را ندارم که این بودجه حذف شده اما به فرض اگر این خبر صحیح باشد، به مردم قول می دهم که این طرح را هر طور شده در سال بعد انجام بدهیم.

موسسه غیر مجاز مالی نداریم

رئیس جمهور درباره صندوق مالی غیر مجاز گفت: برخی از این صندوق های اعتباری که از دهه ۸۰ شروع به کار کردند بدون مجوز بودند. هر بانکی اگر خلاف متعارف قول سود داد مردم بدانند که خطری در پیش است. مردم شک کنند وقتی سود زیاد را وعده می دهند چطور می خواهند عملی کنند. مردم حواسشان از امروز به بعد جمع باشد.

وی افزود: ما به مشکل خوردیم و یک راه این بود که بگوییم به ما ارتباط ندارد که نمی شد باید دولت مشکل را حل می کرد؛ از جیب مردم دولت پولی ندارد. وقتی می گوییم دولت مشکل را حل کند یعنی از جیب همه مردم بدهی و ورشکستگی بانک را بدهد. تا کنون ۱۱ هزار میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی پول خرج شده تا با ۹۸ درصد از مردم که در این صندوق ها سرمایه گذاری کردند تسویه شوند. این فشار زیادی بر دولت است. روسای قوه، نمایندگان خود را مشخص کردند تا تامین شود ما مشکل مردم را حل خواهیم کرد اما همه بدانند که دولت پولی ندارد عمده بودجه ما یا از نفت و یا از مالیات است این پول مال مردم است.

روحانی گفت: این مسئله تمام شده است و ما موسسه غیر مجاز مالی نداریم. من از مدتها قبل به بانک مرکزی دستور دادم مجوز جدید صادر نشود. این مجوزهای بی حساب مشکل ساز می شود. مردم بدانند اگر ته دلشان فکر می کنند اگر هنوز طلب کارند، عده ای با وعده های واهی پول مردم را جذب کردند. دولت و قوه قضاییه تلاش کردند تا مشکل حل شود این تلاش را هم ادامه خواهیم داد. به مردم قول می دهم اینطور نیست که دولت به فکر مردم نباشد. ما مردم را فراموش نمی کنیم. اشکالی ندارد مردم اعتراض کنند اما ما وظیفه داریم این مشکل را حل کنیم.

رئیس جمهور گفت: دو تا سه میلیون خانواده درگیر این مشکل شدند ما این موضوع را دنبال می کنیم تا حل شود.

با اصلاح بافت فرسوده در سال آینده اشتغال ایجاد می شود

روحانی گفت: علت اینکه اینهمه پول گذاشتیم این بوده که احساس مسئولیت کردیم، دولت، مجلس و قوه قضائیه نمایندگان مردم هستند این مشکل را دنبال می کنند تا حل شود.

وی درباره آلودگی هوا ادامه داد: حتما باید از پس الودگی هوا بربیاییم. بنزین و گازوئیلی که در اختیار مردم می گذاریم را باید به اندازه استاندارد می رساندیم که در این مسیر تلاش های بسیاری شده است. در ستاره خلیج فارس نیز با این استاندارد بنزین تولید می شود. این گام اول است. باید به مترو، اتوبوسرانی کمک کنیم و در گام سوم فکری برای وسایلی که آلودگی ایجاد می کنند بکنیم.

روحانی گفت: ما یک طرحی داریم برای خودروهای فرسوده که چند روز قبل با بخش خصوصی جلسه داشتم البته با خودرو سازها هم جلسه داشتیم.

وی تصریح کرد: برای جایگزین کردن خودرو های فرسوده با خوردوهای جدید و نوسازی ناوگان عمومی باید اقدام کنیم. یک کاری را شروع خواهیم کرد و امید داریم در سال آینده و در سه سال آینده خوردوهای فرسوده را در کشور جمع کرده و با تسهیلاتی که در اختیار صاحبان این خودروها قرار می گیرد خودروها را جایگزین خواهیم کرد.

وی گفت: ۷۰ هزار کامیون را در سال جایگزین می کنیم.   باید سه سال این کار را ادامه دهیم. هم باید تولید داخل را افزایش داده و هم موتورهایی را وارد کنیم و هم تسهیلات ارائه دهیم. وزارت نفت مسئول است که از محل صرفه جویی سوخت این طرح را حمایت مالی کرده و بخش ارزی آن را تأمین کند. برنامه ریزی ما سه ساله است که امیدواریم بتوانیم این کار را به انجام برسانیم. این امر اشتغال هم ایجاد می کند.

به دلیل اضطرار  لازم بود که فیلترینگ را اعمال کنیم

روحانی افزود: با اصلاح بافت فرسوده در سال آینده اشتغال ایجاد می شود. در سایه فضای مجازی باید تلاش کنیم زیرساخت های لازم را فراهم کنیم در دهه فجر مردم از نسل سوم و چهارم استفاده می کنند، زیر ساخت از ما و آزادی را هم فراهم می کنیم تا مردم بتوانند در فضای مجازی فعالیت خود را ادامه دهند.

رئیس جمهور درباره فیلترینگ فضای مجازی در هفته های اخیر گفت: البته به دلیل اضطرار  لازم بود که فیلترینگ را اعمال کنیم اما این امر دائمی نبود ولی گاهی لازم است البته باید به فرهنگ و اخلاق در این زمینه هم پرداخته شود.

روحانی درباره اینکه رئیس جمهور و وزرا در فضای مجازی توییت می کنند اما این فضا به روی جوانان بسته است آیا این بامزه نیست گفت : این اشکال شما وارد است.

نمایندگان مجلس هم به اندازه دولت دلسوز مردم هستند

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر فیلترینگ تلگرام گفت: اشکال شما وارد است؛ دستگاه مجریه و رئیس جمهور تمام تلاش خود را انجام داد تا فضای بازتری در شبکه های اجتماعی برای مردم وجود داشته باشد. برخی از این شبکه ها پیش از دولت یازدهم بسته شده بود.

مجری برنامه گفت: کلید شما بازش نمی کند؟

وی ادامه داد: کلید دولت یازدهم نتوانست باز کند. امیدواریم دولت دوازدهم بتواند. برای اینکه فضای آزاد در شبکه های اجتماعی باقی بماند، دولت های یازدهم و دوازدهم زجرهای زیادی کشیدند همه مسئولان با همکاری یکدیگر این آزادی را تضمین می کنیم و هم تلاش می کنیم نگرانی مردم درباره برخی مشکلات فضای مجازی مرتفع شود.

روحانی تصریح کرد: به مردم در انتخابات دو وعده مهم دادم، به مردم قول دادم هم برای اشتغال تلاش مضاعف انجام دهم و هم برای رفع فقر مطلق. این دو هدف مهم را در بودجه ۹۷ هم آورده ام. در تبصره ۱۴ برای رفع فقر مطلق بودجه ای در نظر گرفته شده است و در تبصره ۱۸ برای اشتغال اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور از نمایندگان خواست این اهداف را که اهداف نمایندگان و ملت هم است با یاری به دولت در تصویب بودجه محقق کنند و گفت: امیدوارم در صحن علنی بودجه ای را تحویل بگیریم که دولت و رئیس جمهور بتواند قولی را که به مردم داده است مبنی بر رفع فقر و ایجاد اشتغال عملی کند.

روحانی گفت: نمایندگان مجلس هم به اندازه دولت دلسوز مردم هستند. ممکن است در شیوه ها نظرات متفاوت باشد که باید حل و فصل کنیم. آرزوی من این است که مردم آینده بهتری داشته باشند.

اگر خودروهای وارداتی واقعا هیبریدی باشند حتما کمک خواهیم کرد

وی تأکید کرد: به مردم قول می دهم شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گرچه هنوز معضلاتی دارد و مردم به خواسته های خود نرسیده اند، اما دولت قادر است به کمک مردم و سایر قوا و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری مشکلات را حل کند و انشاءالله قدم به قدم با هم مشکلات را حل خواهیم کرد که نمونه آن انشاءالله حل مشکل بافت های فرسوده و ماشین های فرسوده در سال ۹۷ خواهد بود.

مجری برنامه گفت: هیچ وقت نفهمیدم که چرا تعرفه خودروهای هیبریدی هزار و صد برابر افزایش یافت!؟

رئیس جمهور یادآور شد:  آنچه در دولت گزارش داده اند این بود که این خودروهایی که به نام هیبریدی وارد می شود در واقع هیبریدی نیست و خودروهای معمولی است که به این نام وارد می شود. اگر خودروها هیبریدی باشد حتما واردات آنها تعرفه کمی خواهد داشت.

وی  افزود: اگر خودروهای وارداتی واقعا هیبریدی باشند حتما کمک خواهیم کرد زیرا این موضوع به محیط زیست ما کمک خواهد کرد.

روحانی خطاب به مجری برنامه گفت: شما امشب دائم از ما قول گرفتید.

مجری برنامه اظهار داشت: شما رئیس جمهور هستید و طبیعی است که از شما قول بگیریم.

روحانی ادامه جمهور زلزله حادثه فرسوده بودجه ساختمان برنامه درباره خواهیم اینکه افزود تصریح البته امسال آینده میلیارد درآمد کرمانشاه اشتغال بیشتر آلودگی منطقه نوسانات ماشین قاچاق نمایندگان پایان هیبریدی اظهار ایجاد داریم یازدهم مخارج افزایش ندارد مجازی مشکلات تامین خودروهای باشند مقاوم صندوق تأمین توسعه نوسازی اختیار زندگی صادرات مرکزی فیلترینگ بدانند واردات موضوع خدمات‌رسانی منتشر اجتماعی مقررات آماده کمیته اندازه جمهوری عزیزان فرهنگی ریاست رئیس‌جمهور تشکیل تلفات دیگری اقدام پرونده بازدید حوادث بانکی رسیدگی اصلاح مسئله جایگزین مسائل خودروها هکتار تأکید نداریم نرسیده مبارزه عمومی آزادی دنبال تخریب خانواده مناطق شرایط اتفاق گرفته هستیم زیادی فردای نگران فراهم بسیار برابر سانچی افتاده نیازمند مربوط کردیم اهواز همکاری اوقات توانیم برسانیم ریزگردها اعتراض امنیت آرامش اقتصاد اشکالی عنوان خوزستان اقداماتی بتوانند فرهنگ گذشته ساختمانی بتواند تبصره دوازدهم دلسوز اشکال اهداف بگیریم انشاءالله تعرفه مسئول واقعا وارداتی دستور اعمال استاندارد تولید بنزین تحویل موسسه ناامنی خودرو اضطرار  همچنین امیدواریم خوردوهای فروریخته امروز مانند مقامات بافت‌های دوستان اولین اقدامات اجرای شهرها گونه‌ای وزارت همیشه امکانات ساخته تبریک فیلمی گذاریم تضمین تسهیلاتی دادند معادل مسئولان بیمارستان بودید گزارش مجانی منتقل می‌کنیم؛ رابطه صراحت تقریباً اِشکالات زمینه ایده‌آل رساندیم تبدیل مخارجش کردید بازار بیاید اعلام دیدگان گفتگوی خواست کنیمروحانی تلویزیونی متعهد بالای بنابراین تومان بیشتری بررسی سخنرانی شائبه