برگزیده ها
خدمات ارتش و سپاه به زلزله‌زدگان ستودنی است

مازندمجلس: رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ... به مردم مناطق زلزله‌زده ستودنی است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا عارف شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای پتانسیل بالاست که در دوران هشت سال دفاع مقدس دچار زلزله و تخریب شده است و مردم این دیار همواره صبر و استقامت داشته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: قطعا با وجود استاندار باتجربه مشکلات استان کرمانشاه باید بررسی شود و به خواسته و مطالبات مردم رسیدگی شود تا جبران خسارت‌های ایجاد شده صورت بگیرد.

عارف با بیان اینکه آمادگی خود را در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم که هر کجا مجموعه استان کرمانشاه نیاز به تصویب قانون و پیگیری داشته باشد در خدمت مردم عزیز استان کرمانشاه باشم، هدف از آمدن به مناطق زلزله‌زده استان را مشاهده رنج‌های زلزله‌زدگان عنوان کرد.

وی که پس از گذشت بیش از 2 ماه به فکر مشاهده رنج‌های مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه افتاده است، در ادامه صحبت‌های خویش در این سفر شبه‌سیاسی، گفت: هرچه سریع‌تر برای سر و سامان گرفتن مردم زلزله‌زده تلاش می‌شود تا کارهای لازم انجام شود و در بازدید از مناطق زلزله‌زده پیگیر مطالبات مردم هستیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در زلزله 7.3 ریشتری غرب کشور با یک فاجعه بزرگ روبه‌رو بودیم و برخی از نارسایی‌ها در زمینه اسکان اضطراری و موقت دیده می‌شد و باید با توجه به گرمسیر بودن منطقه قبل از آغاز فصل گرما وارد مرحله اسکان دائم شد.

وی به اشتباهات دولت در خصوص واحدهای زلزله‌زدگان اشاره کرد و افزود: در تصویب میزان تسهیلات نیز باید بررسی شود و اگر لازم باشد با الحاق یک بند از قانون اعلام آمادگی می‌کنیم کارهای لازم در این مناطق سریعا انجام شود.

عارف در حالی این سخنان را مطرح کرد که نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌های مستمر اقدامات لازم را برای کمک به زلزله‌زدگان انجام داده‌اند و نهادهای مختلف همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کاستی‌ها و نیازهای موجود را برطرف کرده‌اند.

وی در زمینه تسهیلات بانکی نیز اظهارنظر کرد و متذکر شد: امروز از نزدیک شاهد زخم‌های مردم بودیم و در این رابطه خدمات ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هلال‌احمر، بهداشت و درمان، مدیریت درمان، آب، برق و... ستودنی است و با وجود تجربه زلزله بم در مجموع به‌‌خوبی در استان کرمانشاه خدمات‌رسانی شده است و همه دستگاه‌ها خوب عمل کرده‌اند، البته در خدمات‌رسانی کمبودهایی نیز وجود داشت که در این زلزله فرصت‌های (تجربه) خوبی نیز ایجاد شد.

عارف که به اعتقاد خویش در سفر چند ساعته به بررسی مباحث کلان و نتیجه‌گیری‌های متعدد دست یافته است، ادامه داد: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، باید کارهایی در این استان انجام بگیرد.

خ/2346

کرمانشاه استان اسلامی شورای زلزله زلزله‌زده زلزله‌زدگان مناطق بررسی ادامه تسهیلات اسکان زمینه بودیم درمان تجربه خدمات‌رسانی کارهای کرده‌اند انقلاب پاسداران تصویب ایجاد مطالبات ستودنی خدمات بگیرد آمادگی مشاهده قانون فراکسیون اعلام رنج‌های