برگزیده ها

مازندمجلس: رییس کمیسیون بهداشت سلامت مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم کاهش داشته است.

مازندمجلس: علی نوبخت طی سخنانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت یکی از طرح‌های موفق بوده که در راستای عمل به آن مردم به مواجهه به بیمارستان‌ها و پرداخت‌ها مشکلی نداشته باشند.
وی افزود: به برکت کمک دولت توانسته‌ایم درصدی از GDP که در سال 92، 6 درصد برای سلامت بوده، به 9.1 درصد افزایش یافته است.
رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا پرداختی از جیب مردم از 53 درصد به 38 درصد کاهش یافته است. قدر مطلق پولی که مردم پرداخت می‌کنند بالاست؛ علت آن هم این است که تعرفه و تورم افزایش یافته و تعداد مراجعات بیشتر شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: براساس آنچه که دیوان محاسبات بیان کرد، در طرح تحول سلامت 40 درصد وصولی وجود داشته و 10 هزار میلیارد هم کم داشته، ما زمانی که به مجلس آمدیم، این مساله را فهمیدیم. لذا با کمک دولت و پیگیری‌های کمیسیون بهداشت و درمان به بیمه سلامت داده شد اما متاسفانه این چاه ته ندارد به قدری مخارج بالاست که هرچقدر پول می‌دهیم تمامی ندارد. امسال به کمک کمیسیون تلفیق 7500 میلیارد تومان اضافه شده، بی‌انصافی است که گفته شود مجلس توجه نمی‌کند.
نوبخت تصریح کرد: اگر ما بیماران EB و MS را مورد توجه قرار دادیم، برای این است که این مشکلات حل شود.
رییس کمیسیون بهداشت سلامت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت برای وزارت بهداشت است اما عملکردی که در این 10 ماهه می‌بینیم نشان می‌دهد که هشتش گرو نه است. امسال هم کمک خواهیم کرد اما به شرط و شروط‌ها. علت این گرفتاری مخارج زیاد است. ما باید دست به دست هم بدهیم، پول طرح تحول را بپردازیم.
نوبخت تصریح کرد: اگر نخواهیم جلوی این مخارج را بگیریم باید آمارهای اینچنینی را بشنویم که سازمان تامین اجتماعی در سال 92، 7000 میلیارد تومان خرج درمان داشته، در سال 93 به 11 هزار میلیارد تومان رسیده، در سال 94، 16 هزار میلیارد تومان شده و در سال 95 به 19 هزار میلیارد تومان رسیده، هیچ خزانه‌ای این را تحمل نمی‌کند. باید سیستمی این کار را انجام دهیم.
رییس کمیسیون بهداشت سلامت مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: هیچ راهی برای اجرای قانون برنامه ششم نداریم. نظام ارجاع و پرونده‌های الکترونیک سلامت اگر اجرایی شود، 30 درصد صرفه‌جویی خواهیم داشت.

سلامت میلیارد تومان اسلامی بهداشت شورای کمیسیون مخارج نوبخت یافته تصریح امسال رسیده اجرای نمی‌کند خواهیم درمان افزایش الکترونیک درصدی پرونده‌های ارجاع ندارد